Skip to main content

KPN beloofde dat ik een upgrade naar 1gbit zou krijgen als dank voor de trouwe klandizie. Op 29 april een bericht dat dat binnen zeven dagen zou gebeuren. Maar die verhoging zou pas actief worden na nog een mailtje waarin dat wordt bevestigd. Nu zijn de zeven dagen al langĀ om, maar nog geen bericht dat de omschakeling is gelukt. Maar op mijn factuur van vorige week staat toch dat er al 1gbit wordt geleverd...

heb je al gebeld met kpn?


Als de gratis snelheidsupgrade genoemd staat op de factuur, dan kan het bijna niet anders dan dat de snelheidsupgrade ook al actief isā€¦ Ik zie gegevens in jouw profiel staan,Ā @AftersCat: ik kan het donderdag voor jou dubbelchecken of, als je het sneller wenst te weten, dan is de Ā de tip vanĀ @MR_CHIPĀ een goede!Ā 
Ā 

En waar ik nieuwsgierig naar ben: als je een speedtest doet, haal je dan een hogere snelheid dan de snelheid die bij het abonnement hoort? Volgens mij krijgen geselecteerde klanten met een abonnement van 200Mbit/s een upgrade naar 1Gbit/s. Mooie upgrade, haal je die snelheid om en nabij ook?


De snelheidsupgrade van 1Gbit/s is geactiveerd en actief op jouw abonnement,Ā @AftersCat. Ik ben benieuwd welke snelheid je nu op dit moment precies meet?

Ter ondersteuning kun je meer informatie en een checklist vinden in het onderstaande Kennisbank artikel:Ā 

Ā 


@Shyrin van KPNĀ : Als ik een speedtest doe in de beste omstandigheden dan kom ik uit op 300mbps. Meestal lager. Dieptepunt was deze week dat ik ca. 46mbps haalde. Het is in ieder geval niet stabiel hoger. En als KPN mij schrijft dat ik voor het kunnen gebruiken van de hogere snelheid een bericht van KPN moet afwachtenā€¦. Dan ga ik er vanuit dat de omschakeling nog niet heeft plaatsgevonden. Op de factuur wordt nog steeds de 200mbps genoemd. Maar niet de 1gbit/s, behalve als extra gratis service.


Wordt de snelheidstest wĆØl bekabeld uitgevoerd @AftersCatĀ ? Draadloos meten is zinloos.

Ā 


heb je al gebeld met kpn?

Ik zeg het nog maar een keer :)


En modem opnieuw opgestart?


Modem is opnieuw opgestart en deed dat voor alle zekerheid nog een keer. Je weet maar nooitā€¦Ā Kom nu in ieder geval niet boven de 100mbps. Voor mij hadden ze het ook op 200mbps mogen laten staan, dat werkte beter. Ik heb wel een verklaring gevonden voor de lage snelheid. Wat ik nu zie na de herstart is dat de meeste apparatuur nu op 2,4ghz wordt geactiveerd en niet meer op de 5ghz als voorheen. Dat geldt ook voor de moderne desktop die met v6 werkt en een voorkeur heeft voor 5ghz. Voor die gevallen heb ik extra wifinetwerk voor 5g maar aangezet en de v6 desktop daarmee verbinding laten maken. En nu heb ik in ieder geval weer mijn 200mbps terug. Overigens zat of stond ik niet te wachten op de "gratisā€ snelheid verhoging. De 200mbps werkte prima. En nu heb ik gezeurā€¦.


Wat is er mis met bellen met kpnĀ 


N.N. vroeg het al eerder:Ā 

Wordt de snelheidstest wĆØl bekabeld uitgevoerdĀ @AftersCatĀ ? Draadloos meten is zinloos.

Hoe meet jij de snelheid van de internetverbinding: via een bekabelde verbinding of draadloos? En welke apparatuur heb je in gebruik? Ik bedoel dan het type modem en of je ook wifipunten in gebruik hebt?
Ā 

Wat is er mis met bellen met kpnĀ 

Niks toch?Ā šŸ˜… Prima suggestie om te doen, zo kan de internetverbinding vanuit onze kant ook uitgelezen worden.


Reageer