Skip to main content

Om hier even op in te haken, is er wellicht informatie beschikbaar over het upgraden van de wijkkasten in de naastgelegen wijk de Waldijk? Onze wijk / woning is nog maar 10 jaar oud, maar we zitten hier nog met een verbinding van maximaal 13 Mbps down en 0,75 Mbps up. Vanwege het vele thuiswerken is dat geen optie meer, bijvoorbeeld bij videogesprekken krijg ik vaak klachten over het beeld. Onze postcode is 1911 LT. Hartelijk dank.

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hierbij de gegevens op fourstack:

 

 

De snelheid net nog even getest, ik haal 14 Mbps zonder tv of andere apparaten aan. 

De lage upload van maximaal 0,75 Mbps is een groter probleem bij thuiswerken.

Overal in huis liggen al goede netwerkkabels (cat 6) en goede switches.


Hierbij de gegevens op fourstack:

 

 

Sorry maar nee. Er is geen upgrade meer gepland voor de verdeler waar deze wijk op zit aangesloten.

Toen deze wijk werd aangelegd zijn er dubbele buizen in de grond gelegd met de bedoeling om deze later van glasvezel te voorzien en daarmee glasvezel tot in de woning te blazen (ook wel bekend als een Trinet netwerk). De planning hiervoor is ook nog niet bekend 

 


Dat is qua snelheid inderdaad niet geweldig.  Helaas zit er nog geen upgrade aan te komen op korte termijn. Op veel plaatsen wordt glasvezel gelegd maar wanneer jij aan de beurt bent weet niemand. Met deze snelheid zou ik overstappen naar Ziggo als die op jouw adres levert.


Hoi @H4O, de snelheid op jouw adres is niet geweldig inderdaad, maar op het moment is dit wat het is. Zoals je aan de reactie van Ward kunt zien is er wel perspectief voor de toekomst, maar wanneer is nog afwachten. 


Zit iets verderop in de wijk met nog lagere snelheden en krijg geen oplossingen terwijl ik nu lees dat die voor het oprapen lees inblazen ligt!!