Skip to main content
Antwoord

Upgraden naar glasvezel niet mogelijk omdat ik al klant ben?

• November 3, 2025
  • 11 reacties
  • 210 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenavond allen.

Reden tot vreugde.  Glasvezel is eindelijk beschikbaar in onze woonplaats. (Volendam) 

Ik ben al jaren klant bij KPN met internet + tv, en een mobiel abonnement  

Een van mijn beste vrienden is overgestapt van Ziggo naar KPN en maakt sinds een maand gebruik van 4 Gbit/s internet en tv. 

Tijd voor deze trouwe klant om ook te gaan upgraden naar glasvezel, dus ik open de MijnKPN app, vul mijn postcode in, waarna ik zie dat op mijn adres ook 4 Gbit/s mogelijk is (hoera!),  en selecteer Superfiber 4.

Maar.... ik ben natuurlijk al klant. Dus ik vink de vakjes "Ik heb KPN Internet (en TV)" en  "Ik heb KPN Mobiel" aan, en wat blijkt?   De optie om glasvezel te bestellen is opeens verdwenen.  Ik kan alleen nog mijn huidige "normale) internetsnelheid verhogen of verlagen. En tv pakketten of andere opties toevoegen.   

Alleen wanneer ik de vakjes dat ik al klant ben weer uitzet kan ik weer glasvezel selecteren.  Maar dan moet ik al mijn gegevens weer opnieuw invullen inclusief bankgegevens etc.  

Dit gebeurt ook als ik het gewoon via de web browser probeer.   

Hoort dit? Is dit bewust gedaan om voorrang te geven aan nieuwe klanten, of doe ik iets verkeerd?

Beste antwoord door Rowi.

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Probeer deze link eens waarschijnlijk zal je voor de 4 Gb ook over moeten naar de TV+ abonnementen.

Het is 'normaal ' dat je via de MijnKPN omgeving deze upgrade niet kan maken.

Wil je het huidige TV abonnement houden dan inderdaad bellen.

11 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Mogelijk dat je nog een contract hebt en nog niet mag verlengen. Bel even net klantenservice mogelijk kunnen ze je wel omzetten naar fiber met je huidige abonnement  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Mogelijk dat je nog een contract hebt en nog niet mag verlengen. Bel even net klantenservice mogelijk kunnen ze je wel omzetten naar fiber met je huidige abonnement  

Op Mijn KPN app staat einddatum contract 08-08-2019. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2025

In principe gaat de overgang van koper naar glasvezel automatisch maar dat kan best een tijdje duren. Bel zoals ​@Maikel Drost voorstelt naar de klantenservice 0800-0402 en vraag of u over kan naar glasvezel. 

• Antwoord
  • November 3, 2025

Probeer deze link eens waarschijnlijk zal je voor de 4 Gb ook over moeten naar de TV+ abonnementen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2025

Dat is een hele goeie van jou ​@Rowi. 👍

• November 3, 2025

De homepage van KPN is alleen bedoeld voor nieuwe klanten. Niet voor jou dus. 

Glasvezel kan je niet bestellen. KPN legt glasvezel aan. En jij moet gewoon afwachten totdat je overgezet word. 

Als je ongeduldig bent, dan kan je bellen naar KPN. En dan vragen om een migratie naar glasvezel.

Het heeft niets met jouw abonnement te maken. De aansluiting die je hebt, glasvezel of koper dus, die staat los van je abonnement. Er bestaat geen abonnement speciaal voor glasvezel. 

Ik kan alleen nog mijn huidige "normale) internetsnelheid verhogen of verlagen.

Dat is toch prima? Jij wilt een hogere snelheid. Zet dan de snelheid omhoog. Dan krijg je wat je wilt.

... voorrang te geven aan nieuwe klanten...

Dat zou ik heel logisch vinden. Dat nieuwe klanten voorrang krijgen. Jij bent al klant. Jij betaald al.

Elke dag dat KPN een nieuwe klant laat wachten is een dag dat deze klant niet betaald aan KPN. 

Maar KPN zal dit waarschijnlijk nooit openlijk toegeven.

Leen59
Wijsgeer
  • November 4, 2025

Welke mogelijkheden heb je vanuit de app als je de internetsnelheid wil aanpassen, boven 100Mbps zou het sowieso glasvezel moeten zijn.

• November 4, 2025

Welke mogelijkheden heb je vanuit de app als je de internetsnelheid wil aanpassen, boven 100Mbps zou het sowieso glasvezel moeten zijn.

De maximumsnelheid via vdsl is 200 Mb dat zou dus bestelbaar moeten zijn ook als er nog geen glasvezel aansluiting ligt.

Terzijde Volendam is deels een apart verhaal want hier levert kpn niet meer via een eigen netwerk. Dat netwerk is officieel van de gemeente Edam-Volendam, met Glasdraad als beheerder.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wesselers, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede opmerkingen. Je kunt t beste even bellen om naar je abonnement te laten kijken. Laat je ons weten hoe t afloopt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

De homepage van KPN is alleen bedoeld voor nieuwe klanten. Niet voor jou dus. 

Web browser, niet homepage.  

Glasvezel kan je niet bestellen. KPN legt glasvezel aan. En jij moet gewoon afwachten totdat je overgezet word. .

Een glasvezel abonnement moet je wel degelijk afsluiten.  Bestellen dus.  Het glasvezel netwerk is hier al aangelegd door een externe partij.  Als ik niks doe blijf ik dus mijn gewone (oude) internet abonnement houden.  

Het heeft niets met jouw abonnement te maken. De aansluiting die je hebt, glasvezel of koper dus, die staat los van je abonnement. Er bestaat geen abonnement speciaal voor glasvezel. 

Jawel, want een Fiber1 of Fiber4 abonnement kun je niet afsluiten als je geen glasvezel aansluiting hebt.  

Ik kan alleen nog mijn huidige "normale) internetsnelheid verhogen of verlagen.

Dat is toch prima? Jij wilt een hogere snelheid. Zet dan de snelheid omhoog. Dan krijg je wat je wilt.

Nee, dat is niet prima, want ik wil geen sneller internet (200mbitps)  via de oude koper aansluiting, ik wil het via het nieuwe glasvezel netwerk en het daarbij behorende abonnement.   (4gbitps)

... voorrang te geven aan nieuwe klanten...

Dat zou ik heel logisch vinden. Dat nieuwe klanten voorrang krijgen. Jij bent al klant. Jij betaald al.

Elke dag dat KPN een nieuwe klant laat wachten is een dag dat deze klant niet betaald aan KPN.

Dat vind ik niet logisch, want een bestaande klant is heel makkelijk overgestapt naar de concurrent.  Met alle bijbehorende welkomstcadeaus die je dan ontvangt.  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Het is gelukt via deze link. Ik dank u wel. 

Ook gewoon met het behoud van mijn huidige tv abonnementen. 

Wat ik alleen niet begrijp is waarom dit niet mogelijk is via de MijnKpn app. 

Mede vanwege een brief die alle huishoudens in onze gemeente hebben gehad waarin expliciet staat dat bestaande klanten van KPN heel simpel kunnen overstappen naar een glasvezel abonnement via de MijnKPN app.   Het lijkt mij dat de gemeente zich in deze heeft gebaseerd op informatie die KPN heeft verstrekt.  Maar dat is slechts een aanname van mijn kant.