Skip to main content

Ik heb sinds een week een 4 Gbit abbonement  maar de upload komt nauwelijks boven de 1 Gbit ik heb al van alles geprobeerd maar het blijft traag. nu lees ik hier dat het aan de ONT ligt en dat dat een Nokia zou moeten zijn hoe kan ik dat laten aanpassen?

Hoi @rvhaeften 

Welkom op het Forum van KPN

Dit dient door een KPN monteur gedaan te worden, en kun je dus niet zelf doen.
Het beste kun je bellen met de telefonische klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer:
0800-0402 (Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur, en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur)

Spreek nadat de de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Graag doorverbinden met een medewerker (van de technische afdeling).

Vertel dat je de 4 Gbit/s niet haalt, en je graag een monteur wilt inplannen om de huidige FTU, om te laten wisselen voor de Nokia FTU omdat je daarmee wel de snelheid haalt.
 


@michel de FTU is het witte vierkantje waar de ONT overheen gaat. Niemand gaat die omwisselen 😅 Verder is je advies grandioos en kan een monteur inderdaad langs komen om de ONT om te wisselen.


inmiddels is de ONT omgewisseld voor een Nokia en het probleem is opgelost. 

 

Allemaal bedankt voor het meedenken.


inmiddels is de ONT omgewisseld voor een Nokia en het probleem is opgelost. 

 

Allemaal bedankt voor het meedenken.

 

Hoi @rvhaeften 

Goed om te horen!
Fijn dat de monteur de Nokia ONT bij jouw heeft geplaatst, waardoor je nu optimaal kunt gaan genieten van je 4 Gbit/s internet abonnement.


het is 4 maanden goed gegaan en nu is weer hetzelfde euvel terug upload blijft ver achter de download 50% of minder  alles al tig keer herstart in opdracht van de helpdesk  de nieuwe speedtest in het modem geeft hetzelfde aan  dus echt wel een lijn probleem.  ik heb wel een Nokia ONT dat zou dus goed moeten zijn of gaan deze ook defect?

 

 

 

 


Probeer de oplssing eens via onderstaande link @rvhaeften :

 


Alles al geprobeerd het helpt niet het ligt toch echt bij kpn.


Alles al geprobeerd het helpt niet het ligt toch echt bij kpn.

Dan even bellen met 0800 0402 @rvhaeften 

 


Reageer