Skip to main content

Goede dag,

 

Wij hebben thuis (bij ouders wonend) een glasvezel internet verbinding van 100/100 zo ver ik weet, gelukkig gaat alles naar wens. Alleen ik merk dat de uploadsnelheid veel lager is, ik meet het regelmatig en het is nog nooit boven de 40 mbit is. Het zou fijn zijn als u ernaar wilt kijken of wij het kunnen oplossen. 

Bij voorbaat dank.

 

Vr groet.

 

Khalid

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Khaled83 , hoe heb je dat gemeten, bekabeld met 1 pc aan het modem en alle overige (draadloze) apparatuur uit? Draadloos meten is zinloos.

Haal de glasvezelkast en de modem eens van de stroom af, wacht minimaal 30 seconden, zet dan eerst de glasvezelkast aan en wacht totdat deze volledig ‘op stoom’ is, zet dan de modem aan en wacht ook daar totdat deze volledig ‘op stoom’ is.

Doe dan weer de hiervoor beschreven snelheidstest 3x achter elkaar met korte tussenpozen, neem dan het gemiddelde. Hoe kom je nu uit?

 


Klopt bekabeld op de PC.


Hallo @Khaled83 , is die meting nà van de de door mij beschreven herstarts of van vóór die tijd?

Als het van voor die tijd is, dan dan s.v.p. alsnog hetgeen ik eerder beschreven heb en laat dan het resultaat nog eens zien.

Dan wel s.v.p. de complete screendump inclusief de downloadsnelheid.

 

 


Weet je zeker dat het 100/100 is en niet 100/10 (bij deze form wordt dan via glasvezel daadwerkelijk 30-35 geleverd)

Kijk even in het contract/orderbevestiging of in mijnkpn onder Product → Thuis → Extra opties wijzigen/toevoegen

Daar staat dan het volgende (in mijn geval):

“Op basis van uw producten, verwachten wij de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:

50 Mbit/s download
5 Mbit/s upload”

Waarbij ik dus 60mbit down, en 33mbit up haal. 


Ik zie het nu, gelijk heb jij gjtm. Bij telfort hadden wij 100/100 Mbit en ik ging vanuit dat het hetzelfde bleef bij overstappen. KPN naaistreek. maar goed in september loopt het contract af dan ga ik wellicht verder kijken. Ik zie het wel tegen die tijd

Bedankt voor alle hulp :)

 

Vr groet  


@Khaled83 Nog van harte welkom op ons forum! 

Ik zie dat je vraag over de uploadsnelheid al beantwoord is. Ondanks dat het anders is dan je verwachtte, ben ik wel blij dat de onduidelijkheid nu weg is. Stond de snelheid anders in de bevestiging, toen je voor dit pakket koos? Laat het gerust weten als je vragen hebt, of als ik iets voor je kan doen.


Beste @Alexa_
Ik heb net alle ontvangen e-mails doorgenomen om de snelheid van ons kpn abonnement te vinden maar tot mijn groot verbazing, het staat nergens vermeld.

Ik had toen duidelijk over de telefoon aangegeven dat ik voor 100/100 kies omdat ik thuis een server heb en vandaar gingen wij akkoord met overstappen naar KPN. Als het gesprek opgeslagen is dan kunt u het terug luisteren wat mij betreft. Ik had bij telfort ook zo’n mooie verbinding van 100/100 en dat was heerlijk voor het uploaden van groot bestanden.

 


@Khaled83 Ik snap wat je bedoelt. 100 / 100 Mb is niet de standaard snelheid, daarom staat het ook niet standaard in de bevestiging. Wat je wel kan doen, is dat je dit als extra snelheid toevoegt. Je kan jouw pakket bekijken en aanpassen via MijnKPN


Ik wil niet extra betalen voor dezelfde snelheid die ik had bij de dochterbedrijf. Maak niet uit voor nu nog een half jaar hiermee doen en tegen de tijd zie ik wat het beste voor ons thuis is.