Skip to main content

Sinds kort hebben wij een nieuw modem om de snelheid te verhogen van 50 MB naar 200 MB (glasvezel). De snelheid ligt alleen steeds lager. Met name de uploadsnelheid is heel laag.

Downloadsnelheid nu 91,8 Mbps, upload 0,1 Mbps (https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/722641f0-3e14-11eb-a427-ad7914f3d5e9)

Wat gaat er mis?

Hallo @Simone Deventer , haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom af en daarna herstarten. Doe dan weer eens een snelheidstest bekabeld met 1 computer rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit. Gaat het dan wel weer goed?

 


We hebben al een paar keer een reset geprobeerd en met slechts één computer gekoppeld is niet echt een optie met een gezin, waarvan iedereen thuis werkt/studeert. Maar we zullen het eens testen. We wilden juist de snelheid verhogen nu we allemaal thuis zitten, maar het wordt alleen maar trager, helaas.


Hallo @Simone Deventer , die 1 computer sessie was alleen bedoeld om even te testen om een goed beeld te krijgen van de binnenkomende snelheid.

 


@Simone Deventer hoe is het op dit moment met de snelheden thuis? Is er verbetering in de situatie ontstaan?


Het probleem lijkt opgelost. Ik heb één van de servicetools gedraaid en alle niet relevante ideeën genegeerd (nee, heeft niet geholpen). Uiteindelijk wordt dan het modem gereset (terug naar fabrieksinstellingen). Sindsdien is de upload snelheid weer vergelijkbaar met de downloadsnelheid.

Alleen hebben we nu nog het probleem dat we een abonnement hebben afgesloten voor 200/200 en we krijgen 100/100. Upload en downloadsnelheden zitten ergens rond de 90. https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/5628df90-4386-11eb-8cf9-9beae8423375

Bij wie moet ik zijn om dit in orde te krijgen?


Het probleem lijkt opgelost. Ik heb één van de servicetools gedraaid en alle niet relevante ideeën genegeerd (nee, heeft niet geholpen). Uiteindelijk wordt dan het modem gereset (terug naar fabrieksinstellingen). Sindsdien is de upload snelheid weer vergelijkbaar met de downloadsnelheid.

Alleen hebben we nu nog het probleem dat we een abonnement hebben afgesloten voor 200/200 en we krijgen 100/100. Upload en downloadsnelheden zitten ergens rond de 90. https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/5628df90-4386-11eb-8cf9-9beae8423375

Bij wie moet ik zijn om dit in orde te krijgen?

Dit lijkt erop alsof ergens in de keten de maximale snelhied op een ethernetkabel maar 100Mbps is. Dan is de IP / internetsnelheid ongeveer max 94Mbps.

Gezien je bijna 0 upload kan het goed zijn dat je ergens een brakke kabel hebt of een connector. 1 of meer van de 8 aders heeft dan misschien slecht contact.

Kan zijn dat uiteindelijk iemand van KPNnetwerkNL je moet helpen danwel langskomen, maar dat het nu i.v.m. coronalockdown pas volgend jaar wordt. Je hebt internet, die 100 of 200 maakt vrijwel niets uit. Het snelste is om je abo op 100/100 te zetten, anders hier in dit topic tips enz uitvoeren. Dus alle verbindingen checken of ze wel Gigabit zijn. Aan de kleur van de lampjes bij de stekkers kan je dat afleiden. Welke kleur wat is opzoeken in handleiding of googelen.