Skip to main content

sind vorige week ben ik weer bij kpn (helaas geen glasvezel van kpn hier Breedband helmond die niet betrouwbaar en tv kwaliteit slecht) 

Volgens postcode check was down 200mb en upload 61mb mogelijk alleen zie ik in het modem(12b versie) dat upload 33mb is komt uit op speedtest 30mb ongeveer. download klopt wel is 199mb.

Hoop dat Kpn ook weer op de glasvezel komt hier. In almere 12 jaar zonder problemen op glasvezel

mvg André

Hallo @Andrevanderweid bij koper worden de snelheden altijd TOT weergegeven integenstelling tot glasvezel waar de werkelijk haalbare snelheid wordt weergegeven.

Dus dat je het maximum nidet (altijd) haalt is n ormaal bij koper, hoe verder van de centrale (kast) hoe lager de snelheid.

Wel goed om te lezen dat je de doenloadsnelheid goed haalt, maar een upload van 30Mbit/s is ook heel erg mooi.

Hallo @Andrevanderweid 

Een snelheid van 200/60 Mbit/s duidt op een aansluiting die geschikt is voor pairbonding. Dan worden beide aderparen gebruikt. Dit kan alleen met een Experia Box v10.

Jij hebt een KPN Box 12b, die kan dat niet. Maar wel Vplus, waarmee over 1 aderpaar 200/30 Mbit/s mogelijk is.

Hallo @Andrevanderweid 

Een snelheid van 200/60 Mbit/s duidt op een aansluiting die geschikt is voor pairbonding. Dan worden beide aderparen gebruikt. Dit kan alleen met een Experia Box v10.

Jij hebt een KPN Box 12b, die kan dat niet. Maar wel Vplus, waarmee over 1 aderpaar 200/30 Mbit/s mogelijk is.

bedankt ruud voor de info 

hoop dat Kpn binnenkort ook op het glasvezelnet van helmond komt ga ik dan wel weer op glasvezel zitten

Tja, dan is het gewoon weer 200/200 Mbit/s, up en down gelijk.

Tja, dan is het gewoon weer 200/200 Mbit/s 

Nee dan word het weer 1000/1000 Mbit/s 😁

Nog beter 🤣.

hoop dat Kpn binnenkort ook op het glasvezelnet van helmond komt ga ik dan wel weer op glasvezel zitten

Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. Dat wil KPN niet eens. Misschien nemen ze het hele netwerk over. Dan wel natuurlijk. 

Maar anders leggen ze er gewoon hun eigen glasvezelnet naast.

Reageer