Skip to main content

Beste,

Sinds kort zitten we bij KPN. De modem is toen ook vervangen. Helaas is de upload snelheid nihil (onder de 1 MB per seconde). Dit is zowel op mijn laptop als op een mobiele telefoon. 

Doordat het probleem nog niet aanwezig was toen we een andere provider hadden/andere modem, vermoed ik dat het de modem is. Is het een mogelijkheid om de modem aan te passen?

Groet,

Rutger

Beste ​@Buizerd123 welkom bij KPN en het bijbehorende forum.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en heb je een koper- of een glasvezelaansluiting?

Hoe heb je de snelheid gemeten, draadloos of bekabeld met 1 pc rechtstreeks aangesloten op de modem?

Draadloos meten is zinloos voor een goed waarde-oordeel.

Beste JanD,

Dank voor uw reactie. Het gaat om een glasvezel verbinding, de modem is KPN Box 12. 
De snelheid is draadloos gemeten, zowel met de PC als via de mobiele telefoon. Heb volgens mij geen losse kabel thuis, dat zou ik later moeten na gaan. 

U stelt dat draadloos meten zinloos is, echter mag ik er toch wel vanuit gaan dat de upload snelheid meer dan 1 MB ps is? Een document o.i.d. upload in de cloud duurt al erg lang, waar dat met de vorige modem/provider vlot ging. 

Beste ​@Buizerd123 zie hieronder een aantal links met mogelijke oplossingen:

en

en

Succes.

Hi ​@Buizerd123,welkom bij ons.

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 
Is het inmiddels gelukt? En is het ook gelukt om het met een kabel te meten? Ik ben dan benieuwd welke snelheid je te zien krijgt. Jij zou eventueel hier ook een screenshot van een speedtest willen plaatsen?

Ik hoor graag van je.

Hoi allemaal,

Dank nogmaals voor de tips JanD. Helaas bleek dat niet te werken. Een belletje met KPN loste het op: het modem is gereset en volgens mij iets vanuit KPN ook. Dat werkte, dus ik kan nu weer gewoon uploaden.

Groet,

Rutger

Fijn om te horen Buizerd. Dankjewel ook voor de terugkoppeling, hier kunnen andere lezers ook iets aan hebben. 🙂

Reageer