Skip to main content

Mijn upload op glasvezel is op alle speedtest op alle computers thuis gezakt van 500Mbit naar onder de 200 MBit. Download is oke. Wat kan ik doen?

Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten stroomloos gemaakt?


Net geprobeerd, nog zelfde probleem :-( 

 

helaas


Welk type modem heb je?


Ik heb dit ook, net nieuw abonnement afgesloten 500/500, maar ik haal slechts 400mbps download en minder dan 200 mbps upload met Experia box v10A. Bijgeleverde kabels direct aangesloten op de modem. Verder niets anders aangesloten (geen tv via internet dus).


Blijkt dat de server die gekozen wordt niet optimaal is 🙂 Als je een beetje speelt op speedtest.net dan is alles prima :D 


Hi MrNick, welkom op het forum. 

Meet jij dit op meerdere apparaten? En meet jij dit via WiFi of via een netwerkkabel?

@Maandag Fijn dat jij de oorzaak hebt gevonden. :relaxed:


Mr, Nick, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hoi!

 

Sorry, ik kreeg geen mail dat er reacties waren op het forum (?)

 

Upload te traag op alle apparaten met netwerk kabel (mac & win) ook op speedtest.net

Verschilt per dag, soms wel de beloofde 500 maar vandaag weer rond de 150 :-( 

Was voorheen altijd goed op alle speedtesten..


Hi Nick, geen probleem. Ik verwacht dat dit meer ligt aan de webbased tests die dit niet goed kunnen meten. Zou je het hiermee willen proberen? Dus downloaden en installeren en dan testen? 


Gedaan, deze staat wel op 500 👍😀

Mag ik er dan vanuit gaan dat het altijd goed is, of moet ik blijven testen?


Daar mag je zeker vanuit gaan. Behalve als je het gevoel hebt dat het traag gaat, testen mag altijd. :smiley: