Skip to main content

Ik heb sinds Dinsdag 16 mei een Kpn internet abbo van 1Gbit.

Monteur keurig alles geinstalleerd maar vertelde dat bekabeld alles goed werkt, alleen via wifi (box)

haal ik wel een download van 800Mbps maar upload komt niet hoger dan 30Mbps.

Heb de wifimanager al geprobeerd maar geen resultaat. Glasvezel minimaal 1 minuut stroomloos gemaakt, router stroomloos minimaal een minuut. Dit alles heeft niet geholpen. Als laatste de modem (box 12) gereset maar ook dit hielp mij niet. Wie weet wat er aan de hand is ? modem defect ?

Heb geen extra apparatuur aangesloten op het modem.

Hi @Maikel72! Welkom op het forum. 

Haal je via de kabel wel gewoon dezelfde uploadsnelheid? En haal je hetzelfde resultaat met meerdere apparaten?

Als dit het geval is, wil je dan met Extra Wifi eens een 5GHz netwerk aanmaken? Controleer daarmee dan of ook daarvan de snelheid hetzelfde is. 


Nee via de kabel haal ik ook niet dezelfde snelheid download en upload zou met glasvezel hetzelfde moeten zijn. Met mijn mobiel haal ik op 6 meter van mijn modem max 870 Mbps up is maar 30Mbps. Dinsdag staat er een monteur ingepland ben benieuwd of zij het kunnen verklaren/oplossen. 


@Maikel72 ik hoor graag of de monteur de oorzaak heeft kunnen vinden! 🙂


Probeem is opgelost door de monteur.👍 Probleem zat hem in de modem naar alle waarschijnlijkheid was er een poort niet opengezet. Complimenten voor de monteur (Randy) die heeft alles uit de kast gehaald en het probleem getekkeld.


@Maikel72 super dat het is opgelost! Ik zal het topic voor je sluiten.