Skip to main content

Ik probeer gedurende enkele dagen een bestand te uploaden. Dit is ruim 400 Mb en ik heb het al opgedeeld in delen van max 100 Mb. Na 20 pogingen is het pas 1 keer gelukt om 1 deel van 100 Mb te uploaden (via wetransfer). 

Ik heb geen oud modem en probeer het zelfs met ethernet kabel. Het is dramatisch. Op een of andere manier wordt de connectie verloren en kan het zelfs zo zijn dat de upload op 100% uitkomt en toch niet tot een geslaagde upload leid (geeft bij wetransfer dan weer 0% voortgang aan, en er gebeurt niets meer).

Al mijn upload pogingen met ethernet kabel leveren evengoed geen resultaat op.

 

Upload snelheid net gemeten (ca. 1 Mb) via Wifi.  https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/f05007e0-7e58-11ea-99b2-a3f3f526214e

 

Internet is toch al niet stabiel. Ik heb tegen middernacht nog steeds hetzelfde probleem dus het ligt niet aan andere gebruikers.

Hi Mavastarian, welkom op het forum. 

Ik heb ook een meting uitgevoerd op je verbinding en zie dat snelheid die jij haalt niet overeenkomt, dit zou wel iets hoger moeten zijn. Vooral de upload zou rond de 5 a 8 Mbit moeten zijn. Dit kan 2 dingen betekenen. Of dat wij het fout inschatten, of dat er ergens in de verbinding iets niet goed gaat. 

Normaal gesproken zou ik hiervoor een monteur aansturen, dat is op dit moment niet mogelijk omdat de capaciteit van monteurs wordt ingezet voor gevallen waarbij helemaal niets meer werkt. We hebben elkaar zojuist gesproken en voor morgen een bel/videoafspraak met een van onze mensen ingepland. 

Ik ben erg benieuwd hoe dit bevalt en of er gelijk een oplossing komt. Laat je dit nog even weten?  


Monteur is geweest, heeft een kastje in de buurt gereset, en upload is nu weer omhoog naar ca. 7 Mbit. Upload probleem is opgelost.

Verder kijkend naar de snelheden vraag ik me nu af wat ik met de nog steeds lage downloadsnelheid aan moet. Deze is nu omhoog van 13 naar 17 Mbit, maar ik lees dat er alleen al voor Netflix 25 Mbit geadviseerd wordt. Blijkbaar hebben we nu geen directe mogelijkheid om een dubbele verbinding te gebruiken (iets met een extra lasnaad?), want voor de premium prijs die wij betalen is dit onvoldoende...


Ik zie dat er bij jou nu 20 binnenkomt, via WiFi kan dit iets lager zijn. Netflix HD beeld zit overigens tussen 5 en 7 Mbps, de Ultra HD titlels kunnen tot 25 in beslag nemen, Netflix past zichzelf aan de beschikbare bandbreedte aan. Een hogere snelheid is bij jou simpelweg niet mogelijk via deze kabel, via ons of welke provider dan ook. Hoe jammer ik dat ook vind. 

De enige oplossing zou een COAX aansluiting zijn via een kabelaar (Ziggo) wanneer je deze aansluiting in huis hebt. 


Ok, dan zal ik kwaliteit / stabiliteit maar eerst afwachten. Ziggo aansluiting ligt er nog, voor het geval dat.


Nogmaals, ik zeg dit met pijn in mijn hart. Maar bij gebrek aan snelheid zou ik een overstap goed kunnen begrijpen.