Skip to main content

Hallo,

Sinds 27 december ben overgestapt naar KPN voor de hoge upload snelheid van 4Gbit. Lekker snel uploaden naar de cloud dacht ik, maar helaas, de upload snelheid haalt het niet. Na wat speurwerk kwam ik al snel op dit forum terecht. Meerdere gebruikers hebben hier last van. Het ONT kastje zou verouderd zijn. Na 2 uur bellen is het mij niet gelukt, om een nieuw model (Nokia) in huis te krijgen. Het onderzoek loopt.

Mijn adapter geeft een verbinding aan van 1410Mbit (de achterligende verbind is wel 10Gbit). Logisch dat de snelheid wordt beperkt. Wanneer ik de netwerkkabel in mijn 2,5Gbit poort stop, is de verbinding 2,5Gbit (ik haal dan 2350Mbit up- en download snelheid). Zien gebruikers van een 10Gbit poort ook deze beperking bij het oude ONT punt? Welke snelheid is zichtbaar bij het nieuwe Nokia ONT punt?

 

Nu ik glasvezel in huis heb, heb ik ook mijn wifi punten vervangen door een systeem met een 2,5Gbit aansluiting. Met mijn mobiele telefoon met wifi 6e haal ik een hogere upload snelheid dan via de kabel (cat8) die naar mijn desktop gaat. Zelf denk ik, dat het ONT punt niet kan omgaan met een 10Gbit aansluiting.

 

Heb jij de drivers van jou 10 GB netwerk kaart al geupdate? 

En heb je ook de Nokia ONT kastje gekregen? 

En hoeveel jaar oud is jou desktop of laptop? 

Want veel oudere desktops en laptops kunnen de hoge snelheden niet aan. 

En jou laptop of desktop moet ook een SSD schijf bevatten. 

als je de Nokia ONT kastje niet heb gekregen bel dan naar de KPN helpdesk om de Nokia ONT opnieuw aan te vragen. 

Veel succes nog. 


Mijn driver is de laatste van de website van Marvell 3.1.7.0. Mijn desktop bouw ik zelf, daarom weet ik wat erin zit. Ik heb een SSD 980 Pro die de volledige bus snelheid PCI-E 3.0 haalt. Vandaag ben ik terug gebeld door een planner. Maandag 05-01-24 komt een monteur de ONT vervangen door die van Nokia, dat is sneller dan ik dacht. Even wachten tot na het weekend.

 

 


Hallo,

Zojuist is de KPN monteur geweest en heeft een Nokia ONT geplaatst. De upload snelheid is nu goed, alhoewel ik niet de 4Gbit haal. De test is vrij kort door de hoge upload snelheid.

 


Hallo,

Na wat testen met de poort snelheid kom ik nu op de top snelheid uit. Ik heb de poort op 5Gbit gezet.

Â