Skip to main content
Beste KPN,



Kort geleden zijn wij verhuisd en zijn we overgestapt op glasvezel.

Alleen op de slaapkamer hebben wij nog geen utp aanlsuiting, klopt het dat kpn dat gratis verzorgd?



In afwachting van u reactie.



Met vriendelijke groet,



M.Bos
Euhm... Nee. Lijkt me niet. Ik denk dat KPN dat überhaupt niet voor je komt doen, ook niet tegen betaling. Als je dit zelf niet kunt, dan zal je een installateur moeten bellen.
Beste Nick83,



Ik sprak dus gister iemand die twee aansluitingen (utp)

verzorgd heeft gekregen door KPN, kabels getrokken alleen de afwerkkapjes heeft hij zelf moeten regelen,

Dat schijnt erbij in te zitten..... Dus vraag ik het maar toch even na
Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Misschien een overijverige kpn medewerker...
Dat kan nooit gratis geweest zijn. Valt onder extra service. Zie hier:



Wat doet de monteur: https://www.kpn.com/service/monteur.htm



En het materiaal, de kabels, komt er qua € nog bovenop.
Dag M, welkom hier.



Wat hierboven wordt aangegeven klopt, ik zal dit toelichten. De monteur kan wel een kabel voor je trekken naar boven en dit ook boven op een utp kapje aansluiten, wordt met een speciale tang gedaan. De juiste kapjes dien je zelf al te hebben. Dit is alles wat de monteur zal doen. Hou er dus rekening mee dat hij niets voor je afwerkt, kabels of kapjes en dat hij ook niet voor je zal boren door muren. Dat laatste is om schade te voorkomen aan gas-/elektra-/waterleidingen.



De beslissing laat ik aan jou over, je kunt ook in installateur inschakelen die alles in een keer voor je aansluit en eventueel netjes wegwerkt. Laat het me weten mocht het nog niet duidelijk zijn. 🙂
Mbos, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Beste Alex_p



Bedankt voor je reactie.

Ik heb al een installateur geregeld om het in orde te maken.
Fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan. 🙂