Skip to main content
Antwoord

UTP kabel nodig van glasvezelaansluiting naar modem

• September 29, 2025
  • 3 reacties
  • 93 keer bekeken

Glasvezel na 6 maanden eindelijk aangesloten. Monteur had echter geen rode utp kabel. Zou door KPN verzorgd worden. Via link dit proberen aan te vragen maar kreeg geen reactie. Terugbel verzoek gedaan en werd inderdaad teruggebeld. Gevraagd of ik een rode UTP kabel van twee meter i.v.m. de plaats waar de glasvezel is geïnstalleerd is, als nog kon krijgen. Dat was geen probleem.

Kreeg uiteindelijk via de post een kabel van 90 cm waar ik dus niets mee kan doen.

Dus nog steeds geen aansluiting 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Een rood kabeltje van 2 meter heeft KPN volgens mij niet. Dat word dan gewoon een witte utp kabel. Waarschijnlijk 5 meter.

En die had die monteur echt wel in de bus moeten hebben hoor... 

En anders hebben we allemaal ook een stuk of 30 NT doosjes inclusief rood kabeltje. Maar deze is inderdaad niet 2m, dat hebben we niet. Elke willekeurige cat kabel werkt, rood is enkel cosmetisch. Mag net zo goed paars met een geel randje zijn.

3 reacties

• September 29, 2025

Een rood kabeltje van 2 meter heeft KPN volgens mij niet. Dat word dan gewoon een witte utp kabel. Waarschijnlijk 5 meter.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 29, 2025

En anders hebben we allemaal ook een stuk of 30 NT doosjes inclusief rood kabeltje. Maar deze is inderdaad niet 2m, dat hebben we niet. Elke willekeurige cat kabel werkt, rood is enkel cosmetisch. Mag net zo goed paars met een geel randje zijn.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Rombo 31, welkom op de community! Ik zie dat je vraag hierboven al is beantwoord. Heb je inmiddels al een geschikte kabel kunnen regelen? Zo niet, dan kijken we natuurlijk graag met je mee om dit alsnog goed op te lossen.