Skip to main content

Gisteren deed opeens de wifi het niet meer. Geen enkele telefoon of tablet kwam op de wifi.

Kpn helpdesk / technische dienst gebeld:

- glasvezel kastje gechecked (lampje power en lampje glas aan. Onderste lampje Ethernet is uit.

- Router is een Experia v10. Deze is gereset maar werkte nog steeds geen wifi. Het zou liggen aan de kabel tussen glasvezel kastje en router. Nieuwe Cat 6 kabel ertussen. Nog steeds geen wifi.

Wat me opvalt is:

- dat bij de Wan poort op de router geen knipperende lampjes geel en oranje zijn zoals bij de (gele) Ethernet poorten op de router.

- ik op alle toestellen wel wifi zie, maar krijg "verbonden zonder internet".

- ik heb van de 4 superwifi punten nu 1 rechtstreeks op de router aangesloten heb.

Wie kan me helpen aan een oplossing? 

 

Dag @FIONA79 brand er een rood of oranje lampje op het modem? Werkt de bekabelde pc of laptop wel? Wat doet de tv ontvanger?


Dat is een beetje lastig. Geen enkele laptop hier in huis heeft nog een poort voor een netwerk kabel. Alles gaat via de wifi, ook de tv, die het dus ook niet doet.

Op de router brand power en wireless geel. Services brand Oranje. Verder geen andere lampjes aan.


 


 


 


 


Dit is wel een gevalletje klantenservice 0800-0402 bellen.  Dit is niet zo op te lossen. 


Lijkt erop dat je glaskastje stuk is, even 0800-0402 bellen.


Hoi Joep en Arjan,

Bedankt voor jullie tip. Maar heb al contact gehad met technische afdeling van kpn. Zij kwamen met de kapotte kabel. (Een nieuwe vandaag er tussen gezet, dat was het dus niet).

En vwb het glaskastje. Kpn zei dat ze dat doorgemeten hadden en dat het tot hier goed was.


Dan zou het in theorie nog kunnen zijn dat de WAN poort op je experiabox stuk is. Een complete reset heb je al gedaan, dus het is ook geen configuratiefout. En aangezien je de kabel ook al vervangen hebt zou ik om een nieuwe box vragen.

Je glaskastje komt volgens mij niet uit de batch waar de LAN poort van stuk was, dus als KPN zegt dat die verder goed is, zou ik daar ook verder niet meer aanzitten.

 


Je zou de V10 nog een ‘monteursreset’ kunnen geven @FIONA79 .

Dan doe je met een paperclip in het resetgaatje en tegelijktertijd de herstelknop ingedrukt houden tot 1 of meer lampjes gaan knipperen en dan alles loslaten en op laten starten.

 


Ik ga ze opnieuw bellen en vragen om een nieuw box, hopen dat dat helpt.

De reset aan de achterkant van de box met de paperclip ook al geprobeerd. Dat heeft helaas niet geholpen.

Bedankt in iedergeval voor al het meedenken!


De tv met kabel geprobeerd, maar bekabeld werkt die dus ook niet.


Er is gewoon geen verbinding dus. De klantenservice is aan de beurt. Vertel dat het rode servicelampje op het modem brandt.


HI @FIONA79, welkom op ons forum. 

Ik denk graag mee. Als je al een nieuwe kabel hebt geprobeerd blijven er 2 opties over, ik neem aan dat dit een kwalitatief goede kabel is. Of de poort op het glasvezelkastje is defect, of de poort op de modem zelf. Het klopt dan ook dat niets werkt. 

Is het inmiddels gelukt om een nieuwe modem te krijgen via ons gratis nummer 0800 0402?


Hoi Alex, het is gelukt. Vandaag de nieuwe router binnen gekregen en met de nieuwe cat6 kabel aangesloten. Alles werkt weer, 4 kinderen weer blij gemaakt.

Maar dan misschien nog een klein vraagje. Ik heb 4 superwifi punten, moet ik dan de wifi van de router uitzetten? (Indien ja, hoe doe ik dat)


Welke type modem heb je nu?


Kpn Experia box 12b


HI @FIONA79, welkom op ons forum. 

Ik denk graag mee. Als je al een nieuwe kabel hebt geprobeerd blijven er 2 opties over, ik neem aan dat dit een kwalitatief goede kabel is. Of de poort op het glasvezelkastje is defect, of de poort op de modem zelf. Het klopt dan ook dat niets werkt. 

Is het inmiddels gelukt om een nieuwe modem te krijgen via ons gratis nummer 0800 0402?

 

Hoi Alex, het is gelukt. Vandaag de nieuwe router binnen gekregen en met de nieuwe cat6 kabel aangesloten. Alles werkt weer, 4 kinderen weer blij gemaakt.

Maar dan misschien nog een klein vraagje. Ik heb 4 superwifi punten, moet ik dan de wifi van de router uitzetten? (Indien ja, hoe doe ik dat)

  Met een Box12 blijft dit gewoon aan. Dit wordt een master.Â