Skip to main content
Vraag

V10 (met 4G modem) instabiel: rood servicelampje en wegvallende wifi

• January 5, 2026
  • 11 reacties
  • 77 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen

Sinds een aantal weken werkt mijn modem Experiabox V10 niet meer goed, het servicelampje brand rood, eco lampje brand niet (normaal branden deze beide groen) en de wifi valt regelmatig uit, soms heel kort, soms wat langer. Ik merk het ook aan mijn tv boven, deze hapert continue en regelmatig moet ik een tv programma opnieuw opstarten omdat deze blijft hangen en niet verder gaat. Ik heb al gekeken naar een ander kanaal, helpt niet staat nu op best beschikbaar of zo, heb uiteraard het modem al tig keer gereset, opnieuw opgestart enz helpt ook allemaal niet. Ik heb ook een 5G modem, ook deze al diverse malen gerest, helpt ook niet. Wifi is ook regelmatig traag vanmorgen rond de 2 Mbps, een half uur later 11Mbps daarna helemaal geen wifi, de boel weer gerest, het duurde erg lang voor alles weer opgestart was maar uiteindelijk toch gelukt.
Ik heb niets in huis veranderd, geen nieuwe apparaten, geen dingen veranderd 

11 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Wellicht heb hier iets aan ; 

En zoniet kun je de klantenersvice bellen 0800-0402

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 5, 2026

Dat linkje ken ik

Maar de klantenservice bellen het niet mijn voorkeur, wordt over het algemeen hier op het forum beter geholpen

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Heb je een glas verbinding of een ISRA verbinding, heb je het 5g  modem verbinding er al eens tussen uit gehaald

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 5, 2026

@jimny dat zal geen glasvezel zijn want dan heb je geen extra 4gmodem nodig😉. ​@HildaTjidske is het 4gmodem met een kabel aangesloten op de v10 en dan bedoel ik rechtstreeks dus niet via een switch of iets dergelijks?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 5, 2026

@jimny dat zal geen glasvezel zijn want dan heb je geen extra 4gmodem nodig😉. ​@HildaTjidske is het 4gmodem met een kabel aangesloten op de v10 en dan bedoel ik rechtstreeks dus niet via een switch of iets dergelijks?

Is rechtstreeks aangesloten en inderdaad geen glasvezel, dat ligt hier wel, maar ik kan alleen van ik weet zo even niet, afnemen en als ik mijn buren zo beluisterd hebben ze echt continue problemen. 
Hier branden overigens alle lampjes plotseling weer groen :-) 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 5, 2026

Het enige wat je kan proberen is het modem resetten. Als het servicelampje dan nog rood is zal je de klantenservice 0800-0402 moeten bellen want dan is er een probleem met de lijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 5, 2026

Dat modem heb ik, zoals je wellicht gelezen hebt al tig keer gereset. Maar vooralsnog werkt alles weer, net zoals je dat geen kiespijn meer hebt als je bij de tandarts zit :-) 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Dat modem heb ik, zoals je wellicht gelezen hebt al tig keer gereset. Maar vooralsnog werkt alles weer, net zoals je dat geen kiespijn meer hebt als je bij de tandarts zit :-) 

Kortom zodra het weer begint te dooien de klantenservie bellen en vragen voor een nieuw V10 er is ook een optie dat je teruggebelt wordt via de kpn

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 7, 2026

Hoi ​@HildaTjidske, bedankt voor jouw bericht :)

Altijd balen wanneer je problemen ervaart met je verbinding en top dat je je probleem hier post omdat je aangeeft dat je via deze weg altijd goed wordt geholpen, leuk om te lezen!

Herkenbaar, zul je altijd zien! Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Mocht het probleem terugkeren (of al terug zijn gekeerd) dan denken we zoals altijd graag met je mee! Maar houd er ook rekening mee dat we er niet altijd zijn. Daarom wil ik je toch ook de optie meegeven om een belafspraak in te plannen mochten de problemen onverhoopt terugkeren. Voordeel is dat we dan direct je lijn door kunnen meten op het moment dat het probleem zich voordoet!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 7, 2026

Hallo Jan, ik heb net een ander bericht geplaatst, ik denk nml dat mijn problemen te maken hebben met de update van de Experiabox, een paar maanden geleden, terug denkend denk ik, weet eigenlijk wel zeker, dat de problemen sindsdien spelen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 7, 2026

Top ​@HildaTjidske , ik zie dat je inderdaad net een nieuw topic hebt aangemaakt en zodra we daar aan toe zijn, zullen we daar uiteraard ook reageren! Hopelijk denkt de Community in de tussentijd ook verder met je mee 🙏🏻