Skip to main content

Momenteel heb ik een v10 maar wil de v12 gebruiken om het feit dat deze parental control heeft. Kpn wil hem niet omruilen om deze reden en heeft me een aantal apps geadviseerd waarmee ik dat ook kan bewerkstelligen. Echter, die werken alleen met een abonnement van ca. €16,- per maand!!. Teven zeiden ze dat ze niet weten welk modem ik thuisgestuurd krijg als men mij een modem zou toesturen …?! Wat is dit voor service?

Overnemen zonder kosten neem ik aan?? Je collega heeft het modem in bruikleen. Het modem is  eigendom van KPN. Je maakt je dan eigenlijk schuldig aan heling. En dan is het nog de vraag of het gaat werken.


Hallo @fringsyboy70  Ik verwacht dat de KPN Box 12 bij jou wel zal werken, behalve als je gebruik maakt van SIB (sneller internet buitengebied) of Pairbonding. Die opties worden niet ondersteund door de Box 12, daarvoor heb je echt de v10 nodig.

Maar zoals @Joep1965 terecht aangeeft, het onderhands overnemen mag niet. De collega heeft de KPN Box in bruikleen ontvangen van KPN en hij moet deze terugsturen als die niet (meer) gebruikt wordt.


Ok


beste kpn 

is het mogelijk om mijn v10 box om te ruilen voor de box 12 op zich is mijn wifi thuis redelijk goed maar omdat ik een mijn hele huis vol heb met slimmen apparaten en regelmatig de verbinding bij het een of andere apparaat wegvalt wil ik graag wifi 6 hiervoor proberen ook heb ik al de wifi punten van kpn geprobeerd en andere mesh routers maar tot nu toe geen succes 

mvg remco


Nee @Remco11 dat is niet mogelijk. KPN ruilt de Experia Box v10 alleen om bij een defect. 


beste kpn 

is het mogelijk om mijn v10 box om te ruilen voor de box 12 op zich is mijn wifi thuis redelijk goed maar omdat ik een mijn hele huis vol heb met slimmen apparaten en regelmatig de verbinding bij het een of andere apparaat wegvalt wil ik graag wifi 6 hiervoor proberen ook heb ik al de wifi punten van kpn geprobeerd en andere mesh routers maar tot nu toe geen succes 

mvg remco

Die slimme apparaten zullen helemaal geen WiFi 6 ondersteunen. Die maken meestal alleen van 2,4 GHz gebruik. En wees blij dat u een v10 heeft. Op dit model kunt u namelijk 2,4 en 5 GHz WiFi verschillende namen geven. Op de KPN Box kan dit niet. Hetgeen tot resultaat heeft dat sommige slimme apparaten überhaupt helemaal niet willen verbinden.


Beste Nick83, ik ben zo blij met jou, ik lees net pas alles op het Forum over be box 12, ten eerste heb ik in een deuk gelegen om jou grappige antwoorden en je hebt mij  alle info gegeven die ik (zeer ernstig) nodig had! Ik snapte al niet waarom ik nergens geen controle meer over had! NOTA BENE, heeft kpn mij zelf gezegt dat ik de wiffi knop, plus de wps knop tegelijkertijd moest indrukken!! (PFFFF, alhoewel ik voorlopig de spiegels mijd)  zit hier nu bij iemand anders op internet omdat ik thuis niets meer heb en ik ook nog eens een duur contract heb, dus eigenlijk komt het er op neer ( hoe raar het ook klinkt) dat mijn eigen provider mij in het ravijn heeft gegooid en dat ik evengoed nu zo opgelucht ben, ik krijg eindelijk antwoord en bevestiging op al mijn vermoedens en vragen, ik dank je hartelijk. Vriendelijke groet Moniard


beste kpn 

is het mogelijk om mijn v10 box om te ruilen voor de box 12 op zich is mijn wifi thuis redelijk goed maar omdat ik een mijn hele huis vol heb met slimmen apparaten en regelmatig de verbinding bij het een of andere apparaat wegvalt wil ik graag wifi 6 hiervoor proberen ook heb ik al de wifi punten van kpn geprobeerd en andere mesh routers maar tot nu toe geen succes 

mvg remco

Die slimme apparaten zullen helemaal geen WiFi 6 ondersteunen. Die maken meestal alleen van 2,4 GHz gebruik. En wees blij dat u een v10 heeft. Op dit model kunt u namelijk 2,4 en 5 GHz WiFi verschillende namen geven. Op de KPN Box kan dit niet. Hetgeen tot resultaat heeft dat sommige slimme apparaten überhaupt helemaal niet willen verbinden.

ik heb helaas de V10A zie ik net en daar kan je het 2,4 en 5 GHz wifi geen verschillende namen geven vandaar ook de verbindingsproblemen