Skip to main content

Hallo,

thuis heb ik V10. Radio luisteren via app, en via website lukt meestal niet (sinds enkele weken). En filmpjes op nos kijken lukt een tijdje niet meer.
heel af en toe doet ie t. En dan weer uren niet…De voor de handliggende dingen vaak uitgevoerd (modem checken en herstarten via kpn website, modem reset, modem stekker uit en in. App opnieuw installeren. Snelheid van modem is meestal 100 Mbs.
als ik op bijv. NPO radio 1 op PLAY druk, gaat deze binnen 1 seconde al weer naar pauze.
Ik heb zelfde telefoon, tablet en PC met de V10 die ik al maanden heb.

alle apparaten hebben hetzelfde probleem. Alle apparaten hebben het altijd goed gedaan. En nu dit. Wat raar is, dat bijv. Spotify en YouTube werkt vlekkeloos, op alle apparaten. Alle apparaten zijn ge-update.
ik msteams voor mn werk, en dat gaat altijd goed. Het lijkt alsof bufferend niet goed gaat. Of is er iets anders aan de hand. Welke setting van modem zou ik moeten checken , aanpassen? 
mijn frustratie is dat het altijd gewerkt heeft met dezelfde apparaten. Wel heb ik m’n kpn abonnement aangepast, met nieuw contract internet en tv, 100 Mbs download en 10 Mbs upload.

en.. als ik via m’n telefoon op m’n databundel de app en de site van bijv. NPO radio1 gebruik gaat het moeiteloos, dus aan de app en aan de telefoon ligt het niet. Wie kan me helpen? B.v.d.! M.v.Gr.

Hi @HKSK, welkom hier.

Dit is best wel vreemd. De internetsnelheid is in ieder geval goed, anders zou je andere dingen ook niet kunnen streamen. Geldt dit alleen voor WiFi of ook met een kabel aangesloten op je laptop/pc? Heb je ook andere routers of versterkers in huis waarmee je WiFi gebruikt? Of zijn de apparaten rechtstreeks met en V10 aangesloten? 

Voor de zekerheid, heb je de deze instructies gevolgd om de modem te resetten? 


Hallo ,

Vreemd of niet , heb precies hetzelfde probleem !!

Zowel bedraad als wifi is er geen beeld , wel melding , " er is iets mis met uw internet verbinding " .

Alle andere verbindingen hebben geen probleem , netflix en youtube .

Modem is een experia v10 welk ik en kpn reeds een of meerdere resets gedraaid hebben , zonder resultaat .

Hulp is gewenst , mvg.  Paul


@Paulp . Zou je even een eigen topic (vraag) aan willen maken. Volgens mij heb je ook een wat ander probleem. Per topic houden we ons graag bij de TS vraag. 

https://community.kpn.com/topic/new


Hoi @HKSK .

Je hebt problemen met de app NPO LUISTER en de NOS app op je telefoon begrijp ik?

Hier ook v10 en even getest met NPO LUISTER. Na een volle minuut NPO radio 1 heb ik 'm weer uitgezet.

Conclusie: je hebt een bizar vreemd apart probleem. Welke ik niet kan reproduceren, met ook de v10. En derhalve zou ik ook geen oorzaak/oplossing kunnen bedenken.

Normaal zou ik zeggen: zet de apps er opnieuw op. Maar al je apparaten hebben er nu problemen mee begrijp. Via laptop zijn het nota bene websites, geen apps.

Zelf zou ik thuis niet op het idee komen om NPO LUISTER te gebruiken. Met radio via KPN (tv/radio ontvanger), FM en DAB+ in de buurt. Is dat thuis niet gewoon een optie?


@HKSK 

Maak je gebruik van KPN ESET?

 


Ik maak gebruik van KPN ESET . Sinds gisteren avond doet de stream het feilloos , tot exact nu !!

Probeer een live uitzending te bekijken , helaas geen beeld .

Voor de modem , mobiel internet , doet alles het prima , zodra het de modem moet passeren komen de problemen!


Overigens had ik al een eigen topic gestart.


Het probleem zit 'm dus in ESET. Dat uitzetten als je NPO of NOS app gebruikt. 

Of lees de tips in dat andere topic. 


Heb het gewoon uit mijn abonnement gehaald , nu even afwachten !


@Alex van KPN 
diverse reset, ook stekker uit en in.

Geen andere routers , ook geen versterkers.

 

gr, h.

 

 

 

 


@Alex van KPN

 

Vanavond ontdekt:

  • streaming mobiele telefoon en tablet doen het NIET, als VPN UITSTAAT,
  • deze doen het WEL als VPN AAN staat.

 

In meer detail: Als VPN UIT dan: 

  • laptop:  streaming radio1 via website  en NPO radio app werken  MEESTAL (youtube en spotify altijd, bbc radio stations altijd). VPN aan werken ze altijd.
  • NPO apps en website doen het gewoon wel, alleen ik kan de filmpjes niet starten
  • mobiel en tablet (ipad) niet
  • met databundel op mobiel doen alle betreffende apps het gewoon wel.

 

Mijn vraag: welke setting moet ik in de modem veranderen, zodat het wel werkt, ZONDER VPN?

 

Heb vele malen getest om VPN aan en uit zetten voor mobiel en ipad. 

100% zelfde gedrag.

 


Staat ESET Thuis nu uit? Dat gebruikt u niet meer?


ESET uitzetten in de modem kon ik niet vinden , heb het dus uit mijn abonnement gehaald.

Vooralsnog werkt alles weer feilloos ! Bedankt allen voor het meedenken , hoop nu dat het blijft werken .

Groet , Paul.


@HKSK hoe is het bij u met ESET Thuis? Gebruikt u dat?


Uit en aan zetten ESET maakt geen verschil. Heb jij hetzelfde getest op mobiel en of tablet?


Ik herhaal de reactie van @Paulp maar.

ESET uitzetten in de modem kon ik niet vinden , heb het dus uit mijn abonnement gehaald.

Vooralsnog werkt alles weer feilloos ! Bedankt allen voor het meedenken , hoop nu dat het blijft werken .

Groet , Paul.

 


Uit en aan zetten ESET maakt geen verschil. Heb jij hetzelfde getest op mobiel en of tablet?

Heeft u na het uitzetten een dag gewacht? 


Zouden jullie dit willen proberen? https://mijn.dnsfilter.veiligthuis.kpn.com/Ga naar de ESET portal en log daar in.  

Kies bij ‘Beveiligingsrapport’ voor ‘Bekijk alles’

Kijk bij ‘Geschiedenis van geblokkeerde websites’ en zoek wat is geblokkeerd rond het tijdstip dat er een probleem was.

Kijk naar de reden van blokkering, blokkering komt. Ik verwacht vanwege een categorie die is geblokkeerd. Je kunt de categorie uitzetten of die specifieke website toevoegen aan de lijst met ‘Toegestane websites’.

Werkt het dan wel? 

 


Hoi  Alex van KPN

nos en de publieke omroepen staan er niet bij in een lijst met geblokeerde sites.

 

net nog geprobeerd (VPN uit), nos website doet het wel, npo radio app via tablet, en via webbrowser op laptop doen het niet. wel als ik bij alle apparaten VPN aandoe.

nos doet het wel, filmpjes niet, TENZIJ ik VPN weer aanzet.  er staat niets in ESET over nos of publieke omroepen m.b.t. radio.


er staat niets in ESET over nos of publieke omroepen m.b.t. radio.

Maar misschien staat er wel iets anders wat niets met nos te maken lijkt te hebben?


Het kan kloppen dat nos.nl niet geblokkeerd is. 

Het video materiaal staat echter extern en die URL zal niet met nos.nl beginnen. 

Er zal ander materiaal op die server staan waardoor ESET het blokkeert. En dan moeten de goeden onder de kwaden lijden.


Mmmm. Misschien… maar dat verklaart nog niet dat de apps niet werken, en verklaart ook niet waarom radio R2 omroep via laptop ook niet altijd werkt, tenzij  VPN. Dus ik ben bang date antwoorden niet afdoende zijn voor de oplossing. 


Maar heb je ESET nou al uit je abonnement gehaald @HKSK ?


Maar heb je ESET nou al uit je abonnement gehaald @HKSK ?

Dit zou ik ook willen weten? Werkt het dan wel? 


Hi allemaal, er is een vandaag een aanpassing gedaan waardoor dit weer hoort te werken. Zouden jullie dit willen testen. 


Reageer