Skip to main content

Ik heb een V12 met 2 superwifi punten. Ik wilde mijn netwerknaam wijzigen op het modem, maar die nieuwe netwerknaam werden niet overgenomen op de superwifipunten, dus die heb ik handmatig gewijzigd op aanwijzing van een KPN medewerker. Mijn mobiele telefoon was iedere keer van het netwerk af en het leek alsof er 2 aparte netwerken gemaakt waren. Dus alleen de naam veranderen op de superwifipunten heeft het originele probleem niet opgelost. Nu heb ik alles opnieuw geïnstalleerd en nu zijn er nog steeds 2 verschillende SSID namen, een originele van de modem en een voor de 2 punten die dus nog steeds handmatig op de naam staat die ik er aan wilde geven. Ik kan er niet achterkomen of dit nu 1 netwerk is of dat het er 2 zijn? Iemand hier die het antwoord weet op SSID benamingen? Ik wil graag 1 netwerk, met 1 naam voor modem en 2 wifi punten, maar dat lukt me dus niet. (behalve als ik het handmatig doe, maar dat is alleen cosmetische oplossing, niet solide netwerkoplossing).

De KPN Box 12 werkt nog niet goed samen met de SuperWiFi's. Dus er is voor nu nog geen echte oplossing. Je kunt zowel de SuperWiFi's als de KPN Box hetzelfde SSID geven, maar zoals u gemerkt heeft: helemaal vlekkeloos werkt het dan nog niet. Dit word in de toekomst opgelost met een update aan de KPN Box. 


@Nick83 Kan je advies geven over hoe ik het dan het beste kan instellen zodat ik optimaal bereik heb? Ik heb nu SSID KPN-naam van modem uitgezet, dus alle apparaten zitten op de wifiversterker en pakken dan juiste netwerk met de naam die ik het gegeven heb. Op de modem app van kpn staan alle apparaten nu onder ethernet ipv onder wifi (waar ze op zitten). Moet ik nog meer dingen aan of uit zetten om het optimaal te laten werken?


Hallo @wifivragen  Ik heb dezelfde situatie, een KPN Box 12 met twee SuperWiFi’s.

Zolang de KPN Box nog niet goed samenwerkt met het “meshen” en “roamen” van de SuperWiFi’s heb ik ook de wifi van de Box uitgezet. De SuperWiFi’s geven prima dekking in mijn hele huis zoals ze nu opgesteld zijn. Als de Box straks ook meedoet ga ik nog wat schuiven met de opstelling.

Voor de KPN Box zitten alle apparaten op ethernet. Ook de wifi apparaten, maar gezien vanuit de Box is dat logisch, ze komen vanuit de SuperWiFi via een kabel in het modem. Bij mij is dat net zo.


Volgens mij hebben de heren al duidelijk antwoord gegeven op jouw vragen @wifivragen. Het staat op de planning om de 12 goed samen te laten werken met de Superwifi's. Tot die tijd kan je of twee netwerken naast elkaar nemen. Of zoals RBxx aangeeft de WiFi op de 12 uitzetten en dus alleen die van de SuperWiFi's gebruiken. 


Weet iemand of dit probleem met Superwifi en de V12 box inmiddels is opgelost?


@Tjoep77 nog niet, maar zoals al eerder gezegd gaat het wel komen. Dit zal ergens volgend jaar zijn. 


@Tjoep77 nog niet, maar zoals al eerder gezegd gaat het wel komen. Dit zal ergens volgend jaar zijn. 

Dank Bart. Kan ik wel gewoon een “meshed” netwerk met 3 superwifi punten opzetten als ik daarbij de wifi op de box 12 uit zet. Maw ik hoef dan niet in elke ruimte opnieuw in te loggen op een nieuw netwerk?


@Tjoep77 nog niet, maar zoals al eerder gezegd gaat het wel komen. Dit zal ergens volgend jaar zijn. 

Dank Bart. Kan ik wel gewoon een “meshed” netwerk met 3 superwifi punten opzetten als ik daarbij de wifi op de box 12 uit zet. Maw ik hoef dan niet in elke ruimte opnieuw in te loggen op een nieuw netwerk?

Ja dat kan. WiFi op de KPN Box word nu automatisch al uitgezet als je versterkers van KPN aansluit.


WiFi op de KPN Box word nu automatisch al uitgezet als je versterkers van KPN aansluit.

Is dat zo, sinds wanneer gebeurt dat ook op de V12?


@Tjoep77 nog niet, maar zoals al eerder gezegd gaat het wel komen. Dit zal ergens volgend jaar zijn. 

Dank Bart. Kan ik wel gewoon een “meshed” netwerk met 3 superwifi punten opzetten als ik daarbij de wifi op de box 12 uit zet. Maw ik hoef dan niet in elke ruimte opnieuw in te loggen op een nieuw netwerk?

Ja dat kan. WiFi op de KPN Box word nu automatisch al uitgezet als je versterkers van KPN aansluit.

En de snelheid is dan hetzelfde als bij de box?


@Tjoep77 Ja. Als u ze tenminste bekabeld aansluit wel.


WiFi op de KPN Box word nu automatisch al uitgezet als je versterkers van KPN aansluit.

Is dat zo, sinds wanneer gebeurt dat ook op de V12?

Weet ik niet, ik lees het hier en daar in de topics.


WiFi op de KPN Box word nu automatisch al uitgezet als je versterkers van KPN aansluit.

Is dat zo, sinds wanneer gebeurt dat ook op de V12?

Weet ik niet, ik lees het hier en daar in de topics.

Ik ben dat nog niet tegengekomen in een topic.


Op de 12 wordt de WiFi niet uitgezet inderdaad. Het netwerk van dde 12 kan naast die van de SuperWiFi's gebruikt worden, maar je kan het natuurlijk ook uitzetten op de 12.