Skip to main content

Ook ik heb sinds kort problemen met de V9-EXPERIABOX.

upload is stabiel en als vanouds.

download is gehalveerd tot vrijwel niets.

Bedraad maakt geen verschil.

LIJNTEST?

Hi tv-liefhebber. Welkom op het forum. 

Ik kijk dit uiteraard graag voor je na, dit hoort zeker niet zo. Heb je Experiabox ook al helemaal gereset met het resetknopje aan de achterkant?

LIJNTEST?

LIJNTEST! Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik hoor graag van je. 


Goedenavond Alex,

Heb diverse resets gedaan, fabrieks-instellingen, kanaalwijzigingen, experiabox verplaatst.

Ik heb al jaren de Airport Router aan de Experiabox v9 zitten op 5 gHz, die werkte altijd heel goed, altijd rond 50 Mbps….Ook die heeft last van het probleem dat de download heel erg laag is, en de upload nog steeds als vanouds.

Heb je zo genoeg aan mijn gegevens in het profiel.


ter aanvulling, bedraad vanaf de V9 geeft geen verbetering, CAT6 kabel gebruikt

Voeding van de V9 doorgemeten, 12,3 V onbelast…

DECT-telefoon verplaatst….

 

 


ter aanvulling, bedraad vanaf de V9 geeft geen verbetering, CAT6 kabel gebruikt

Erg goed om te weten. Met de verbinding is niets mis, ik meet de volle snelheid vanaf hier tot de Experiabox. Ik kom dan ook vrij snel uit op een storingsmonteur. Zou het de 23ste of 24ste kunnen in de middag? Als je snel reageert hier ben ik nog op tijd om deze in te plannen voordat iemand anders die tijdstippen pakt. Tuusen 14 en 16 uur bijvoorbeeld. 


Als ik nu de speedtest doe dan kom ik uit op:

Dat zou ongeveer weer op de normale snelheid zijn, enigste wat ik nog gedaan heb is nog een reset van de V9 gedaan. Maar de snelheid via de AIRPORT is nog niet zoals het was, die download zakt nog steeds in elkaar.. wil het eerst nog even aanzien of het nu zo goed blijft. In ieder geval alvast bedankt voor de hulp….Die Airport kan ook op zijn...is al jaren oud...


Als je dit wel op de Experiabox krijgt met een kabel moet het haast ergens aan de Airport liggen. Je kunt eventueel nog een andere kabel proberen. Ik wacht dit af en hoor het graag van je. 


De airport had ik met een andere kabel aangesloten, maar het bleef laag. Moet nog wel erbij zeggen dat ik in een appartementengebouw zit, met ongeveer 24 wifi-signalen om me heen., dat was natuurlijk altijd al zo, dus druk verkeer. Daarom had ik de airport ook op 5 gHz ingesteld, omdat er eigenlijk niemand op zit. De V9 is helaas niet direct op deze frequentie in te stellen. Onder hele goede ontvangstcondities zit ik wel op meer als 30 signalen. Dat is vast ook niet in mijn voordeel.

Vooralsnog blijft hij redelijk constant nu…met Itv-website aan….

 


Dat is inderdaad erg veel. Misschien biedt een analysetool als inSSIDer nog een uitkomst om te bepalen op welke frequentie er nog ruimte is, maar ik verwacht niet dat dat veel zal schelen. Maar zolang het nu werkt zou ik er ook niet meer aan komen. 


Hallo Alex,

De Imac heeft de mogelijkheid om te zien welke wifi-signalen op welke kanalen zitten, er zitten er zeer veel op kanaal 11, ook die van Ziggo-modems. Zo te zien zit er maar 1 signaal op 5 gHz in mijn omgeving. Ik laat het voorlopig zo staan en zie zal de airport nog eens aan een onderzoek onderwerpen bij iemand anders achter zijn modem…

Bedankt voor de tijd..prettige feestdagen.

 


Dankjewel en ook fijne feestdagen gewenst.Â