Skip to main content

Mijn laptop gaat regelmatig bufferen, terwijl de speedtest laat weten dat er op die plek 50MB snelheid is. Ik snap dit niet. KPN wifi-versterker ( bedraad vanaf modem) staat op 3,5 meter in het zicht van de laptop.

Te weinig werkgeheugen? Of te vol met andere dingen?


Nee, laptop met i3 processor en SSD. SCHIJF OPRUIMING en optimalisatie uitgevoerd. Geen virus aanwezig volgens MBAM. RAM gebruik net geen 2gb van de 4.


Ik had gisteren gehaper via tv.kpn.com in Edge en Chrome. Firefox stond ook open (met 30 tabs).

Nadat ik Edge en Firefox had gesloten ging het weer soepel.

BTW, in het eerste bericht zie ik 50 MB. Dat is een hoeveelheid (MegaByte) en geen snelheid.

Je bedoelt dus 50 Mb/s. Megabits per seconde. :wink: . (zie hoofdlettergebruik)


Bufferen dat iets te maken heeft met Internet gebeurt alleen omdat je browser nooit direct een pagina laat zien maar alleen vanuit een buffer (cache). Dat is niet regelmatig, maar altijd. 

Het kan ook dat de computer buffert tijdens een Game. Maar dat is dan puur omdat je te weinig Ram memory beschikbaar hebt en de computer het interne geheugen gaat swappen. (Zoals al aangegeven door Peter). 4Gb is met windows 10 echt wel het minimum, op 2 GB draait het maar zal eindeloos swappen (memory bufferen). Je kan dit dan instellen via Windows Verkenner.

Het heeft niets te maken met de internet lijnsnelheid .

 


Hoi @Harwiel, welkom hier. 

Heb je heir wat aan gehad? Want speelt het alleen op jouw laptop? Of ook op andere apparaten? Verder geen problemen?


Ik heb ook op mijn tablet dat er gebuffert wordt. "Toeval" dat de laatste 3 dagen niet gebuffert wordt. Het enige wat ik op mijn tablet doe, is muziekclips kijken op YouTube.  Wifi-analizer geeft een signaal van -40 tot -50dBm. Ook als er gebuffert wordt.


Dus voor nu gaat het goed. Hou het nog even goed in de gaten. Hopelijk blijft het nu goed gaan, anders hoor ik weer van je. 


Zal ik doen. Ter uwer info, ik maak ook gebruik van de WiFi ver sterkers.  Het modem staat beneden in de meterkast en de WiFi versterker in de woonkamer op ongeveer 3 meter afstand. Het modem geeft inderdaad woonkamer uiteraard een zwakker signaal. Mogelijk schakelde de telefoon niet goed over? Ik ga daar op Letten. 


Je vertelde dat je de schijf opruiming had gedaan, maar dat betekent niet dat je de Google historie verwijdert (wel weer die van Edge). 

Als je Google en veel Youtube gebruikt, zou het best eens aan een overvolle Google cache (historie) kunnen liggen. 

https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl


Daar zal ik naar kijken. Bedankt voor de tip.


Vandaag is de glasvezel aangesloten.

Binnenkort laat ik weten of alles naar wens verloopt.


Wij zijn zeer benieuwd naar jouw bevindingen.Â