Skip to main content

Zojuist heeft de CV-monteur een nieuwe CV-thermostaat Vaillant V-smart geïnstalleerd. We proberen een verbinden te leggen met het daarvoor bij de CV-ketel geïnstalleerde kastje. Dit kastje pakt het wifi-signaal niet op, terwijl er voldoende bereik is. Volgens de monteur moet KPN de wifi-verbinding naar dit kastje ontsluiten. Mijn vraag is willen jullie dit zo spoedig mogelijk regelen, zodat we de thermostaat weer kunnen bedienen via de mobiel. Alvast bedankt.

Nou die monteur heeft hopelijk meer verstand van cv ketels want Wi-Fi ontsluiten bestaat niet.  Ziet de cv module wel je netwerk?


Misschien helpt dit ?


Bij mij hetzelfde probleem. KPN heeft mij voorzien van 2 WiFi versterkers. Nu veel betere WiFi ontvangst in huis. Maar de communicatie-eenheid van de Vaillant Vsmart maakt geen verbinding met de servers van Vaillant. Ik vermoed dat de oorzaak heeft te maken met het “op één hoop gooien” van de ,24 Ghz en de 5 Ghz. Veel van de smartapparaten in huis werken alleen op 2,4 Ghz. 

Mijn routerwachtwoord werkt wel op het V10 modem van Kpn, maar niet op de WiFi versterkers. Onderop de WiFi versterkers staat het web-wachtwoord, maar die werken ook niet. Elders op dit forum heb ik daar een vraag over gesteld maar dat leidt niet tot een oplossing. Ja, die versterkers resetten en met een beetje kennis moet je dan de aanpassingen kunnen doen. Voor mi niet echt een oplossing; alles werkt na installatie door Kpn goed. Ga ik iets resetten, wat krijg ik dan weer voor problemen…..

mvg Jan

 


Aanvulling: Mogelijk moet de UPnP poort op “aan” gezet worden. Ergens las ik de suggestie om een Gast account aan te maken speciaal voor de Vaillant Vsmart. Of dit op het V10 modem moet of in de WiFi versterkers weet ik niet. Ik denk in de V10 . Of je dan kunt kiezen voor 2,4 Ghz weet ik ook niet. Ik puzzel verder of ik ga de Kpn vragen om een monteur.

Mvg Jan


@jkb

Daar de wifi in de V10 automatisch wordt uitgezet door de wifi versterkers lijkt me dat je dat dan in de versterkers moet regelen.

Gast account kan je in de versterkers aanmaken.

Wat zijn het voor type versterkers ?


Dank! Het zijn de kleine zwarte versterkers. Arcadyan Experia WiFi. In een ander topic krijg ik net het bericht dat ik “het zoveelste slachtoffer van de KPN” zou zijn omdat 2,4 Ghz en 5 Ghz niet te scheiden zou zijn. Ik wil de aanmaak van een gastaccount proberen. Dat gaat niet in de V10 , waarschijnlijk omdat de WiFi daar uitgezet is. mvg Jan


@jkb

Ja dat is idd wat ik zeg.

Het heeft in de V10 geen zin.

Ik denk dat je in de Experia wifi de 2,4 en 5 GHZ niet kunt scheiden.

Gast account kun je proberen.

2e optie is:

je zou de Experia wifi versterker even uit kunnen zetten en de V10 herstarten, dan doet de wifi op de modem weer even mee.

Maak dan contact met de Vaillant, als dat gelukt is zet je de Experia wifi weer aan en moet het contact met de Vaillant behouden blijven.

 


2e optie: WiFi versterkers even uitzetten werkte niet.

Gastaccount ook geen succes.

Inmiddels ben ik wel ingelogd op de WiFi versterkers. Daar zie ik dat de Vaillant Vsmart thermostaat wel zichtbaar is als aangesloten apparaat en wel op de 2,4 Ghz staat! 

Maar via WiFi de thermostaat niet bereikbaar. Onder de instellingen op de WiFi versterkers staat ook nog een knop Compatibiliteitsmodus. Die heb ik ingeschakeld maar dat helpt ook niet. Waar zou die knop voor zijn?

Mvg Jan


Herstel: de Vaillant Vsmart staat in de rij van niet verbonden apparaten.


Inmiddels staat de Vsmart in de lijst van de verbonden apparaten. Ik kan de Vsmart ook pingen en krijg reply. Maar geen verbinding met de communicatie eenheid. mvg Jan

 


Toch maar even een nieuw topic omdat mijn vragen elders niet of niet meer voldoende beantwoord worden. Mijn Vaillant Vsmart thermostaat wil niet meer (goed) met mijn KPN WiFi verbinden. Het lijkt te zijn ontstaan nadat KPN twee nieuwe WiFi versterkers (de kleine zwarte kastjes) bij mij thuis heeft geïnstalleerd. Het heeft daarna nog wel gewerkt maar met “horten en stoten”. Af en toe krijgt de Vaillant wel een lokaal IP adres en dan werkt de thermostaat niet of soms met vertraging. Is dan ook te pingen. Werkt dan op 2,4 Ghz. Dus het probleem ligt niet in het niet kunnen scheiden van 2,4 Ghz en 5 Ghz.  Ik heb in huis een aantal Smart apparaten die allemaal netjes en automatisch op 2,4 Ghz werken. Maar nu lukt het helemaal niet meer om de thermostaat in het netwerk te krijgen. Wel -tig keer opnieuw de installatieprocedure van grond af aan gestart.  De WiFi in de Experiabox V10 is door de KPN monteur uitgezet, dus alles loopt via de WiFi versterkers, waarin weinig is in te stellen. Ik heb echt van alles geprobeerd. Ook het openzetten van de UpnP poort en het openzetten op de V10 van poort 25050. Zoals in een topic genoemd voor de Netatmo thermostaat, waarschijnlijk de oude versie van de Vaillant Vsmart. Als ik met mijn Iphone in huis een WiFi hotspot aanmaak kan ik de Vaillant Vsmart thermostaat daarmee probleemloos verbinden!!! Dus de WiFi module van de thermostaat is in orde en heeft ook geen extra poorten nodig lijkt mij, want dat kan ik met de hotspot niet regelen. Kan KPN mij een oplossing bieden? Wie helpt mij aan een goede oplossing???? MVG Jan

 

Admin: nieuwe topic samengevoegd met je bestaande topic hierover


Aanvulling: kan het kpn malwarefilter hier nig iets mee te maken hebben? Misschien dat de Vsmart werkt via de Vaillantserver. Maar het lijktijkt me me niet.


Ik ben heel erg benieuwd of het uiteindelijk gelukt is om de Vaillant Smart te verbinden via WiFi. Ik ben er al 2 maanden mee bezig en sta op het punt om maar een andere thermostaat te kopen. 
dus als iemand DE oplossing heeft, hoor ik het heel graag!


Dag @M69 ,

Welk modem heb je?En wat gaat er mis bij het verbinden?


De Experia V10a en ik kan hem via de app verbinden en als ik dat gedaan heb en op beëindigen druk zegt de app dat er geen verbinding is


 


Okee, zet dan eens 2.4GHZ extra wifi aan(geef deze een andere naam dan het standaard netwerk) op je V10a, en verbind daar je telefoon mee.Verbind vervolgens de thermostaat ook met dat 2.4GHZ extra wifi netwerk.

Lukt het dan?

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dmodems%2D145/experia%2Dbox%2Dv10a%2Dextra%2Dwifinetwerk%2Dinstellen%2Dmet%2Dde%2Dfunctie%2Dextra%2Dwifi%2D562770


Ik kan het nogmaals proberen maar heb dat 2 weken geleden ook geprobeerd en toen lukte het niet. Nu de modem terug gezet in fabrieksinstellingen en nogmaals geprobeerd maar ook dat ging niet


Het extra wifi aanzetten of het verbinden daarna lukte niet?


Het verbinden daarna lukte niet. Maar ik heb net ingelogd op het modem en ga het nogmaals proberen 


En dan WiFi steering aan of uit?


En dan WiFi steering aan of uit?

Je kan die ter test wel uitzetten, maar met extra wifi zou dat sowieso niet van toepassing moeten zijn.


Als ik hem verbind met het extra WiFi netwerk en probeer de thermostaat te verbinden springt hij weer op 4G

net het mobiel netwerk uitgezet zodat hij allen maar kan verbinden met het extra netwerk en dan lukt het ook niet

 


Okee, geen idee waar het dan aan ligt.Misschien kan @wjb je helpen, hij heeft er wel verstand van.


@M69, Kan jij eens een screenshot plaatsen van het scherm waarop het fout gaat?