Skip to main content

Zojuist heeft de CV-monteur een nieuwe CV-thermostaat Vaillant V-smart geïnstalleerd. We proberen een verbinden te leggen met het daarvoor bij de CV-ketel geïnstalleerde kastje. Dit kastje pakt het wifi-signaal niet op, terwijl er voldoende bereik is. Volgens de monteur moet KPN de wifi-verbinding naar dit kastje ontsluiten. Mijn vraag is willen jullie dit zo spoedig mogelijk regelen, zodat we de thermostaat weer kunnen bedienen via de mobiel. Alvast bedankt.

Ik heb al 2 foto’s geplaatst waarop te zien is wat er fout gaat. Of wil je iets anders zien?


Ik heb al 2 foto’s geplaatst waarop te zien is wat er fout gaat. Of wil je iets anders zien?

Ik wil het laatste scherm zien waarop alles nog goed leek te gaan.

Dus het scherm voor de foutmelding.


Straks ben ik thuis, zal het dan nog een keertje doen en een foto plaatsen 


Straks ben ik thuis, zal het dan nog een keertje doen en een foto plaatsen 

Het zou helemaal mooi zijn als je van elk scherm een screenshot maakt zodat we precies de procedure kunnen volgen..

Wel eventuele persoonlijke gegevens (gedeeltelijk) wegooetsen.


Oké, overnieuw geprobeerd, mobiele netwerk uitgezet, standaard WiFi uitgezet en dat die niet automatisch kan worden verbonden. Telefoon op het extra WiFi netwerk gezet en geprobeerd de thermostaat te koppen. Helaas weer mislukt zie de foto’s 

de 5e foto was eigenlijk de eerste

 


De thermostaat lijkt dus wel succesvol gekoppeld te zijn.

Kan jij eens inloggen op de V10a en kijken of je de thermostaat bij de aangesloten apparaten ziet staan.


@M69 en @wjb sorry dat ik tussen beide komt, maar ik vond het volgende op internet. 
 

Maar ik ben thuis in netwerken en heb na veel uitzoeken geen problemen meer met de verbinding. Alleen weten installateurs te weinig van netwerken om die problemen op te lossen. Het probleem is niet je wifi, ik heb het op mijn KPN router als volgt op kunnen lossen: 
- ken de vSMART in je router een vast ip adres toe obv zijn mac adres (te vinden in de app) 
- stel port forwarding van 25050 op je router in voor dat ip adres 
- stel op je vSMART dat ip adres hard in in de wifi instellingen en stel 8.8.8.8 in als DNS 

 

Bron


Ik zie 2 MAC adressen staan in de app van de Vaillant e smart (denk ik) en van de Gateway. Welke moet ik dan hebben?

en de Port Forwarding waar en hoe kan ik dat instellen? Dit gaat wel heel ver voor mij. 


Ik zie 2 MAC adressen staan in de app van de Vaillant e smart (denk ik) en van de Gateway....

Zie je de thermostaat ook in de lijst van aangesloten apparaten op jouw V10a?


@M69 zie onderstaande website KPN voor uitleg port forwarding. 

Portforwarding KPN V10a

Hieronder nog een link voor meer info.

Kennisbank KPN V10a

Probeer ook nog even op de vraag van @wjb te reageren. 


Morgenochtend ga ik er weer mee aan de slag


Er staan geen apparaten van Vaillant in het modem aangesloten. Ik heb ook de Mac adressen gecontroleerd en ze staan er niet in


Even de vraag of ik wel IP en Mac adressen Jan invoeren van apparaten die nog niet verbonden zijn? In het modem? Of kan ik ze juist wel koppelen als ik ze heb ingevoerd?


Even de vraag of ik wel IP en Mac adressen Jan invoeren van apparaten die nog niet verbonden zijn? In het modem? Of kan ik ze juist wel koppelen als ik ze heb ingevoerd?

Die kan je vooraf al invoeren. Ik denk echter niet dat je daar de oorzaak moet zoeken.


Hoe moet ik dan te werk gaan? De apparaten staan niet verbonden in het modem


Hoe moet ik dan te werk gaan? De apparaten staan niet verbonden in het modem

Dan zal je handmatig een DHCP reservation vast moeten leggen op de V10a.

Als het goed is zie je bij Network -> LAN -> LAN DHCP aan de rechter zijde een add knop.

Ik neem aan dat het daar mogelijk is om handmatig een DHCP reservetion vast te leggen door zowel het MAC adres als het IP adres in te geven.


Beste allemaal,

Ondanks al jullie hulp is het uiteindelijk niet gelukt om mijn Vaillant thermostaat te koppelen aan de WiFi ondanks de DHCP reserveringen en Mac adressen invoeren in het modem. 
inmiddels hebben we een Nest Thermostaat 3e generatie gekocht en die was heel makkelijk te koppelen en in te stellen. 
maar het was superfijn om zoveel support te krijgen!