Skip to main content
Vraag

Van enkele websites worden de afbeeldingen niet ingeladen

• 5 augustus 2025
  • 17 reacties
  • 131 keer bekeken

Mart007
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Van bijvoorbeeld de sites van nos.nl, oost.nl en noorenzo.com komen de afbeeldingen in Edge en Chrome niet meer binnen. Dit probleem begon een week geleden. Enkele dagen geleden leek het probleem weg te zijn, maar helaas een uur later was het weer terug.

Het betreft dus maar enkele websites, De meesten tonen wel hun afbeeldingen.

In het voorbeeldvenster van Outlook zijn het dezelfde websites die geen afbeeldingen tonen en zijn de links ook niet bruikbaar.

De router is gereset, de bekabeling gecontroleerd; alles lijkt in orde.

Bij een controle met een andere pc (laptop) werd dezelfde omissie geconstateerd.

17 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3675 reacties
  • 5 augustus 2025

@Mart007 

Dan lijkt het erop dat er ergens een “mismatch” tussen de browser en de software op de server van de afzender. Welke versie van Chrome en/of Edge heb je ? Heb je wel deze browsers ge-update ? Welke versie Windows heb je ? Sommige nieuwe versies van chrome / Edge werken niet met een oudere versie van Windows.

Wis eens alle buffers van Windows met bijv. Ccleaner.

• 777 reacties
  • 5 augustus 2025
Mart007 schreef:

Van bijvoorbeeld de sites van nos.nl, oost.nl en noorenzo.com komen de afbeeldingen in Edge en Chrome niet meer binnen. Dit probleem begon een week geleden. Enkele dagen geleden leek het probleem weg te zijn, maar helaas een uur later was het weer terug.

Het betreft dus maar enkele websites, De meesten tonen wel hun afbeeldingen.

In het voorbeeldvenster van Outlook zijn het dezelfde websites die geen afbeeldingen tonen en zijn de links ook niet bruikbaar.

De router is gereset, de bekabeling gecontroleerd; alles lijkt in orde.

Bij een controle met een andere pc (laptop) werd dezelfde omissie geconstateerd.

@Mart007 
Het probleem komt wel meer voor en heeft zover ik weet nooit met je dataverbinding te maken.

De oplossing hiervoor is normaliter stom simpel. Even leegmaken van de historie van je webbrowser. Maar het is heel vreemd dat het op 2 PC’s en 2 verschillende webbrowsers gebeurt. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3675 reacties
  • 5 augustus 2025

@dommeke 

Nee, dit niet vreemd omdat Chrome en Edge dezelfde zogenaamde “rendering engine” gebruiken. Dit is software die de pagina opbouwt en de plaatjes op de juiste plaats laat verschijnen. Deze software wordt zowel gebruikt door zowel de browser en door een emailprogramma. Zij gebruiken vaak dezelfde “rendering engine". Het lijkt erop dat sommige websites de nieuwste “engine” gebruiken en andere websites juist weer niet. En dan krijg je je dit soort gedrag. daarom ben ik benieuwd welke (versie) browser en welke versie Windows door jouw wordt gebruikt.

Mart007
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 5 augustus 2025

Voor de duidelijkheid; het probleem doet zich voor bij een vriendin van ons. Zij gebruikt een redelijk nieuwe pc met Win11 (v 24H2). We hebben Edge opnieuw geïnstalleerd (nu v 138.0.3351.121)  en Chrome (c 138.0.7204.184) werd er bijgeplaatst. Alle browsergeschiedenis en cache werden geleegd. Dit gaf geen resultaat. Van de genoemde websites werden de afbeeldingen niet getoond. Let wel: alle overige websites gaven geen probleem.

Ik heb toen mijn laptop gepakt en met een nieuwe kabel aan de router gehangen. Ook op de laptop waren de afbeeldingen op nos.nl, oost.nl, etc niet zichtbaar.

Thuisgekomen heb ik de laptop weer gebruikt en de voornoemde websites toonde gewoon de afbeeldingen

Het ligt dus waarschijnlijk ergens in de thuissituatie van onze vriendin.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2876 reacties
  • 5 augustus 2025

Gebruikt ze een adblocker in de browser of internet security? 

*Wat outlook betreft denk ik dat de beveiliging in outlook te hoog staat. 

Mart007
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 5 augustus 2025

Er wordt geen ADBlocker gebruikt en AVG is vanmorgen na de pogingen geïnstalleerd. A

VG draait ook op mijn lpc en aptop en geeft (gelukkig) geen problemen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 7 augustus 2025

Vreemd ​@Mart007 er moet iets zijn dan wat de inhoud blokkeert. Heb je de lijst met geïnstalleerde extensies in de browser die toch iets blokkeert dan?  

Mart007
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 7 augustus 2025

Goedenavond Remco.
Op mijn laptop heb ik thuis geen problemen met nos.nl, etc.
Sluit ik deze laptop aan op de router bij onze vriendin, dan heb ik de problemen wel.
Het ligt dus in dit geval niet aan de browsers op mijn laptop.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 3029 reacties
  • 7 augustus 2025
Mart007 schreef:

Goedenavond Remco.
Sluit ik deze laptop aan op de router bij onze vriendin, dan heb ik de problemen wel.

je zou nog haar modem naar fabrieks instellingen kunnen resetten het ligt dus echt aan haar netwerk dit heb je al uitgesloten door te testen met jou laptop rechtstreeks op haar modem.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 11 augustus 2025
MennoG78 schreef:
Mart007 schreef:

Goedenavond Remco.

je zou nog haar modem naar fabrieks instellingen kunnen resetten het ligt dus echt aan haar netwerk dit heb je al uitgesloten door te testen met jou laptop rechtstreeks op haar modem.

Dit lijkt me dan ook een goede vervolgstap Mart! 
Modem resetten of herstarten | KPN

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2766 reacties
  • 11 augustus 2025

Elke website die een afbeelding bevat,  heeft in de HTML-code een koppeling met de URL van de afbeelding. Wat gebeurt er als je die afbeeldings-URL probeert te openen in je browser? 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 augustus 2025

Ik heb hetzelfde probleem met de afbeeldingen in NOS.nl. Ben benieuwd of er nog meer mensen last van hebben. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2766 reacties
  • 11 augustus 2025
HerbKK schreef:

Ik heb hetzelfde probleem met de afbeeldingen in NOS.nl. Ben benieuwd of er nog meer mensen last van hebben. 

Al naar mijn reactie gekeken?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 3029 reacties
  • 11 augustus 2025
HerbKK schreef:

Doe je wat met onze reacties?

modem naar fabrieksinstellingen?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 augustus 2025

Bij mij werkt alles weer goed, zonder dat ik iets veranderd/gereset heb. Mogelijk toch een issue bij NOS zelf?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2766 reacties
  • 12 augustus 2025
HerbKK schreef:

Bij mij werkt alles weer goed, zonder dat ik iets veranderd/gereset heb. Mogelijk toch een issue bij NOS zelf?

Klinkt als een mogelijkheid. Vaak slaan ze afbeeldingen in de cloud op.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 3029 reacties
  • 12 augustus 2025
HerbKK schreef:

Is inderdaad een mogelijkheid maar dan zouden veel meer mensen het moeten hebben gehad.

verder merkte ik wel op dat kpn een v12 update uitrol doet wellicht heb jij die gehad

Reageer