Skip to main content

Beste,

Aankomende vrijdag verhuis ik. Helaas op het nieuwe adres is geen glasvezel en moet ik noodgedwongen terug naar koper. In de meterkast zit een aansluiting zoals op de foto. Is dit simpelweg mijn Experia V10A met een kabel hiermee verbinden of denk ik dan te simpel?

Mvg

Rene van 't Hoff

 

U denkt helemaal goed. Alleen wel de DSL poort op de Experiabox gebruiken. Nu met glasvezel gebruikt u de WAN poort.


Hallo @renevth , het is inderdaad simpel, dit is een IS/RA-punt dat ik persoonlijk nog niet eerder gezien heb, maar zo te zien zit daar al een RJ11-aansluiting op, dus je kunt de DSL-kabel hier in steken en het andere eind in de DSL-aansluiting op het modem en de zaak moet werken. 

Succes.

 


Weet u de beschikbare snelheid al op uw nieuwe adres?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

 


Pairbonding via een kabel, wel zo handig.

Dit doosje heb ik toch al een paar keer langs zien komen hier op dit forum.


Pairbonding via een kabel, wel zo handig.

Dit doosje heb ik toch al een paar keer langs zien komen hier op dit forum.

Hallo @KeesYagi bedoel je pairbonding via één kabel of anderszins?

Werkt een gewone DSL-kabel dan nog wel? Want dat weet ik dan weer niet.


@KeesYagi daar weet ik ook weer niets van. Wat is pairbonding?


@Nick83 volgens de website van KPN:

 


Pairbonding via een kabel, wel zo handig.

Dit doosje heb ik toch al een paar keer langs zien komen hier op dit forum.

Hallo @KeesYagi bedoel je pairbonding via één kabel of anderszins?

Werkt een gewone DSL-kabel dan nog wel? Want dat weet ik dan weer niet.

Ja. Een gewone DSL kabel zou ook gewoon moeten werken.


@Nick83 volgens de website van KPN:

 

Ok. Dat is best heel aardig. 100 mbit abonnement nemen dus lijkt me.


Bij 1 aderpaar worden de middelste pinnen gebruikt, het 2e paar op de pinnen daar naast aan weerskanten.

Eerst deed men dat met smalle stekkertjes, en nu met brede 8 polige stekkertjes, dan dus maar 1 soort kabel/stekker meer nodig, mooi toch, dan heb je daar bij uitfaseren van xDSL ook nog wat aan.

Een Y kabel splitst die 2 aderparen naar 2 losse stekkers, het is maar net hoe het gemaakt is.


@Nick83 heb nu 200mbit/s. Is wel een goeie tip. Volgend jaar ga ik wéér verhuizen naar mn nieuwbouwhuis dus weer glasvezel. Dan kan ik altijd weer omhoog.


Hallo @renevth , dan ga je dus waarschijnlijk van pairbonding gebruik maken.

Pairbonding houdt concreet in dat alle 4 de aders (2 aderparen, rood/blauw en oranje/wit) voor de lijn gebruikt worden waardoor een hogere snelheid behaald kan worden.

Die 144Mbit/s is een hele mooie snelheid die je kunt behalen, daar heb je geen glas-abo voor nodig.

Succes.

 


8 polige stekkers? Voor DSL? Dat kan toch niet? Alle modem van KPN hebben een DSL poort waar geen 8 polige stekker in kan.


@JanD als het voor mij maar geen gedoe wordt met aansluiten en dat ik vrijdag maar gewoon internet heb op mn nieuwe adres 😉. Enorm bedankt voor de feedback.


O, ik ken de experiaboxen niet, bij fritzbox is dit (vaak? / tegenwoordig) wel een 8p stekker. Maar eigenlijk verdiep ik me daar niet in, je kunt altijd van 8p naar (6)4p met een koppelblokje.

Misschien is de aansluiting op de foto geen 8p, lastig te zien. maar iig wel 2 aderparen in een stekkertje.


@JanD als het voor mij maar geen gedoe wordt met aansluiten en dat ik vrijdag maar gewoon internet heb op mn nieuwe adres 😉. Enorm bedankt voor de feedback.

Hallo @renevth , graag gedaan uiteraard. Als het goed is heb je een mail gehad op welke datum je internet actief wordt gemaakt. Heb je (nog) wel een DSL-kabel met RJ11-stekkers, omdat je eerst glas had?

Want een gewone LAN-kabel past dus niet tussen het IS/RA-punt en de DSL-aansluiting op je modem?

Geen DSL-kabel (meer) in huis, een tijdelijke gewone telefoonkabel met 2 RJ11-stekkers past ook, houd die kabel wel zo kort mogelijk.

 


O, ik ken de experiaboxen niet, bij fritzbox is dit (vaak? / tegenwoordig) wel een 8p stekker. Maar eigenlijk verdiep ik me daar niet in, je kunt altijd van 8p naar (6)4p met een koppelblokje.

Misschien is de aansluiting op de foto geen 8p, lastig te zien. maar iig wel 2 aderparen in een stekkertje.

Hallo @KeesYagi IS/RA-punten en DSL-aansluitingen bij modems werken per definitie alleen met RJ11-stekkers.

 


Op een fritzbox die hier voor me neus staat zit een (ongebruikte) 8p aansluiting voor xDSL maar daar kan ook een smalle stekker in, zo kun je alle kanten uit.


Op een fritzbox die hier voor me neus staat zit een (ongebruikte) 8p aansluiting voor xDSL maar daar kan ook een smalle stekker in, zo kun je alle kanten uit.

Daarom is het ook een FrtizBox, altijd al een beetje tegendraads geweest, positief bedoeld.:sunglasses:


@JanD aankomende vrijdag gaat de schakelaar om. Heb voor de zekerheid DSL kabels besteld op allekabels.nl 👍🏻


Men heeft daar (heel slim) alle voorheen telefoon kabels omgedoopt naar DSL kabel, inclusief een splitter !

Dit soort kabels zijn er in overvloed in onbruik geraakt, zonde om die nieuw te kopen.

En ik neem ook aan dat dit kabeltje bij het modem wordt geleverd.


Alle goedbedoelde adviezen ten spijt, helaas geen internet. Iemand nog suggesties?

 


Hallo @renevth , op welke datum zou internet geactiveerd worden?

 


O, ik ken de experiaboxen niet, bij fritzbox is dit (vaak? / tegenwoordig) wel een 8p stekker. Maar eigenlijk verdiep ik me daar niet in, je kunt altijd van 8p naar (6)4p met een koppelblokje.

Misschien is de aansluiting op de foto geen 8p, lastig te zien. maar iig wel 2 aderparen in een stekkertje.

Bij de fritzbox wordt de 8p rj45 poort gebruikt voor meerdere toepassingen 

Xdsl isdn en analoog een soort multie poort 

En je kunt er verschillende verlopen voor gebruiken 

Xdsl heeft normaal op de experiabox geen rj45 aansluiting maar een rj11 


@JanD vandaag! Zie onderste sms van vanmorgen.

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privégegevens zichtbaar

 


Reageer