Skip to main content
Antwoord

Van kastje naar muur rondom aanleg glasvezel

• January 16, 2025
  • 14 reacties
  • 159 keer bekeken

KPN heeft glasvezel tot aan de voordeur aangelegd.
Op 9 januari heeft KPN twee monteurs gestuurd om de glasvezel binnen te brengen en aan te sluiten. Ondanks dat KPN verkoper aangaf dat de glasvezel verlegd kon worden, is dat niet gelukt. Daarbij gaf een van de monteurs aan, als het modem in de meterkast gezet wordt, het KPN WiFi versterk ook, om de verbinding te maken, je snelheid mist.

Daarna kwamen de monteurs erachter dat er een kruising in de glasvezel zit. Ik was zelf thuis aan het werk en in vergadering, mijn 06 nummer gedeeld met de monteurs om vragen te stellen of ander zaken.

Zij hebben mij een WhatsApp gestuurd dat zij bij KPN Netwerken een ticket hadden aangemaakt, alleen niet aangegeven dat ze het niet netjes bij de voordeur achtergelaten.

Dit alles heeft ons doen besluiten de bestelling te stoppen en niet door te gaan met KPN.

KPN gebeld en ben netjes geholpen. Zij gaven aan een melding te maken bij KPN Netwerken. Natuurlijk direct telefonisch contact opgenomen, maar moest een klacht indienen en daarna schade formulier invullen.

Na aantal werkdagen reactie: bel 08000402 het was KPN zelf, niet netwerken. Dus weer KPN gebeld.

De “klantenservice” meneer wilde mij alleen helpen als ik hem vertelde bij welke provider ik dan gekozen had/zat, wat er totaal niet toe doet en verbrak de verbinding omdat hij het een vervelend gesprek vond.

Weer teruggebeld en werd toen wel zeer netjes te woord gestaan en de zeer vriendelijke man heeft geluisterd en geprobeerd te helpen. Maar hij kwam tot dezelfde conclusie als eerst, graaf en boorwerkzaamheden worden door KPN Netwerken uitgevoerd, dus advies met hun contact op te nemen.

En je raadt het al, bel maar KPN klantenservice!

Ben er nu wel klaar mee en aangegeven dat KPN Netwerken maar zelf contact met KPN moet opnemen en dat ze het probleem van KPN samen maar moeten oppakken! Het gaat mij er nu om dat ik geholpen en gehoord wordt. Dat de business units van KPN niet met elkaar praten, moet niet de klant de dupe worden.

Wie kan helpen?

Beste antwoord door RonB72

Ik heb het inmiddels zelf opgelost en er is een afspraak gemaakt ​@Denise van KPN .
Er hoeft niets meer uitgezet te worden en zal dit topic sluiten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 16, 2025

Allemaal gedoe waar je niet op zit te wachten ​@RonB72 . Eigenlijk is het vrij simpel. Alles wat met de aanleg van glasvezel is voor kpnnetwerk. Voor het abonnement en het daadwerkelijk signaal moet je bij kpn de provider zijn. Als jij geen abonnement heeft bij kpn dan kunnen ze ook niets voor je doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Bedankt voor je reactie ​@Joep1965, maar ik lees geen oplossing in je reactie.

Er is schade ontstaan door KPN en dat moet hersteld worden

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 16, 2025

Op de site van KPN Netwerk staat een schadeformulier, die kunt u hier vinden:

https://netwerk.kpn.com/schadeformulier/#schade

Wellicht heb je hier wat aan.

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Ook dat al twee keer gedaan, maar helaas

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 16, 2025

Jammer, de aanhouder wint zullen we maar zeggen

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Nee wat KPN verwijst naar KPN Netwerken en KPN Netwerken naar KPN

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dit is absoluut niet wat je van ons mag verwachten, ​@RonB72. De monteurs die glasvezel hebben aangelegd, hadden de boel ook netjes moeten achterlaten. Het spijt me om te lezen dat dit niet is gebeurd. Je hebt dit aangegeven bij zowel KPN de provider als KPN de netwerkbeheerder. Maar die wijzen alleen maar naar elkaar. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je er klaar mee bent en gewoon een oplossing wilt.

Ik snap wel waarom mijn collega's van de telefonische klantenservice naar KPN de netwerkbeheerder wijzen. Aanleg van glasvezel wordt namelijk geregeld door KPN de netwerkbeheerder. Bovendien kunnen wij niet onze systemen raadplegen of een ticket doorzetten als er geen KPN abonnement is. Daarom is toch KPN de netwerkbeheerder toch de aangewezen partij. Maar het helpt dan niet dat zij je weer terugsturen naar KPN.

Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag of ik ergens een balletje op kan gooien. Daarvoor heb ik wel informatie van jou nodig. Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Dan kan jij kijken wat ik voor je kan betekenen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2025

@Denise van KPN, done

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt. Ik heb navraag gedaan. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 21, 2025

Ik heb het inmiddels zelf opgelost en er is een afspraak gemaakt ​@Denise van KPN .
Er hoeft niets meer uitgezet te worden en zal dit topic sluiten.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Oh, wat goed! Hopelijk wordt het nu dan snel opgelost.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2025

Laten we dat maar eerst afwachten ​@Denise van KPN

Het heeft ook twee weken geduurd voordat ik de juiste persoon met mij contact opgenomen had. En dat heb ik voor elkaar gekregen door je collega’s van KPN Netwerken onder druk te zetten.

En, een aantal dagen geduurd heeft voordat een moderator hier gereageerd heeft.

Een klant moet geen last hebben dat KPN verschillende business units heeft, die totaal niet met elkaar “praten” en alleen maar naar elkaar wijzen!

Iedereen kan wel afgeven op Ziggo, maar ik ben van mening dat het daar toch veel beter geregeld is en sneller met de juiste persoon in contact komt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 21, 2025

Dat laatste kan wel kloppen omdat het waarschijnlijk één bedrijf is. Bij kpn is dat anders. Dat zijn twee bedrijven en u doet ook zaken met twee bedrijven. Het is door de ACM verboden dat de provider kpn zich bemoeit met kpnnetwerk om te voorkomen dat de klanten van kpn een voorkeursbehandeling krijgen ten opzichte van andere internetproviders.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2025

Dan nog, kan dit niet de reden zijn dat klanten, zowel zakelijk als privé hier last van hebben. Dit is al jaren zo!

Genoeg hierover gezegd. Ik zal vrijdag een terugkoppeling geven als ze langs zijn geweest.