Skip to main content
Beantwoord

Van Odido terug naar KPN, onduidelijk of er een monteur nodig is

  • 11 September 2024
  • 6 reacties
  • 132 keer bekeken

Wij zijn een tijd gelden overgetapt van KPN glas naar Odido glas. Er moest toen een monteur van Odido komen om een andere glasvezelmodem te monteren en er moest een schakelaar of iets overgehaald worden in een kast ergens op de openbare weg. 

 

Door privé redenen nu toch weer terug naar KPN. Omdat het onduidelijk is of er een KPN monteur moet komen om weer een andere glasvezelmodem te monteren en of er weer een schakelaar omgezet moet worden, heb ik de klantenservice gebeld. Die gaven aan tot mijn grote verbazing dat ik moest afwachten tot er een signaal op de lijn stond. Waarop ik zij dan zitten we misschien straks een aantal dagen zonder internet enz. Antwoord van klantenservice was ik kan er niets aan doen. 

Op de vraag hoe Odido wel direct kon zien dat er een monteur moest komen en KPN niet kreeg ik geen verhelderend antwoord. 

 

Weet een van jullie hoe het zit?

Die monteur gaat denk ik alleen naar de wijkcentrale. Ik vermoed dat u die monteur niet zal zien.

Heeft u het glasvezelkastje van KPN nog? Dan kunt u dat zelf terugplaatsen. Anders word het opgestuurd.

U kunt niet van tevoren een monteur bestellen. Mogelijk word de monteur automatisch ingepland dat die ook naar uw huis komt. Anders kunt u hem pas bestellen op de dag waarop het KPN abonnement start. 


@J.Splinter Hoi

Volgens mij kun je het nu bij Kpn zelf.

Zie deze link voor info en instructies.

 


Een monteur krijgt een infra bon een aantal dagen voor het abonnement ingaat. Vervolgens krijgt de klant een glasvezelkastje toegestuurd die meestal zelf vervangen wordt. En op de dag dat het abonnement in gaat zal de verbinding werken. 

 

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Wellicht dat je een foto kan delen van de aansluiting? 


Bedank zover voor jullie antwoorden. zie de bijgevoegde foto's .

 

 


Hi @J.Splinter, deze kun je in principe gewoon zelf erover heen schuiven. Je ontvangt een zwarte of witte NT die de linker witte kap vervangt. Zal ook een handleiding bij zitten. 


Ok bedankt. 

 

Gr Jeroen


Reageer