Skip to main content

Als ik van mijn huidig TFT Internet en Interactieve abonnement, 100mbits/s en bellen vast nummer naar Hussel Internet 100 Mbit/s ga ben ik € 6,61 per maand goedkoper uit. Het lijkt te mooi om waar te zijn. Voordat ik op de bevestigingsknop druk gaar jullie mening en/of antwoord op mijn vragen.

Dat ik goedkoper uit ben komt o.a. door de actiekorting van € 5,= zolang het abonnement loopt. 

Bij kies opties is alles overgenomen van het TFT abonnement, alleen bij de optie bellen is mij niet duidelijk of mijn vast nummer gewoon wordt meegenomen en valt dat bij hussel onder het kopje: vast nummer.

Blijven mij emailadressen hetzelfde? En allerlei instellingen van het modem?

Of is het alleen maar een administratieve handeling. Ik lees hier op het forum dat soms e.a. mis kan gaan.

Voor de duidelijkheid 2 printscreens

 

 

 

Hallo @JonkyM , als je overgaat naar het ‘echte’ KPN gaan die prijzen en voorwaarden gelden.

Je kunt je emailaccount(s) gewoon meenemen en je kunt ook aangeven met behoud vast nummer.

van TFT naar KPN was bij de migratie nog een administratieve handeling, maar overgaan naar het ‘echte’ KPN wordt tevens een technische handeling, je krijgt óf een nieuw modem of je modem wordt gereset naar KPN-normen. Je vaste nummer gaat ook mee zo te zien, alleen €0,50 per maand goedkoper.

 


@JanD Ik heb met de overgang van Telfort naar KPN de V10 gekregen en nieuwe tv ontvangers. Ik ben daar tevreden over, dus liever niet weer een ander modem. Wat bedoel je met " je modem wordt gereset naar KPN-normen" ? 

 


Hallo @JonkyM , Telfort werkt met een andere modemtechniek dan KPN.

 


Hoi @JonkyM, Jan heeft de meeste van de vragen al van antwoord voorzien zo te zien :slight_smile:  Wat hij zegt klopt helemaal, e-mailadressen en modem hou je gewoon. Toen we net samen waren gegaan moest het modem vervangen worden op naar een Husselpakket over te stappen, dat hoeft inmiddels niet meer. Het modem krijgt andere firmware om het KPN netwerk te gebruiken.

De overzetting van Telfort abonnementen is administratief geweest, de technische overzetting staat voor begin volgend jaar gepland. Bij Telfort werd gebruik gemaakt van VLAN34 voor internet, bij KPN gebruiken we VLAN6. Om de andere VLAN (en dus het internet) te kunnen gebruiken moet de firmware worden bijgewerkt.


Hoi @Jasper Leuk om je hier weer te zien, nu op het KPN forum. Ik wacht maar even tot dat ik ook technisch over ga naar KPN. Tot nu toe werkt alles prima en in een ander forum heeft @Babylonia ook e.a. goed uitgelegd.

 


Bij de overgang van Telfort naar KPN zijn wij ook meegegaan inderdaad :wink:  We zijn niet de enigen zoals je aan onder andere Jan en Babylonia ziet, we blijven elkaar digitaal tegenkomen.

Bij de technische migratie zal er niets aan het abonnement zelf veranderen, dat blijft dan verder zoals het nu is. 


Wat denk jij @Jasper nu overstappen en de actiekorting meepakken (zie mijn screenprints) of toch nog even wachten?


Het belangrijkste is dat je een keuze maakt waar jij gelukkig mee bent, jij bent degene die het abonnement gebruikt. Jouw mening is hiervoor het belangrijkste :wink:

Met de technische migratie blijf je betalen wat je nu ook betaalt, daar verandert niets aan. Als je het nu zelf wijzigt wijzigt het maandbedrag wel. Als je ook een mobiel abonnement hebt (als ik het goed zie is dat niet het geval) zou je na de wijziging naar Hussel geen gebruik meer kunnen maken van het Telfort CombiVoordeel, dan worden het de Husselvoordelen. De CombiVoordelen behouden kan voor mensen gunstiger zijn, maar voor jou is dat niet van toepassing. 


Op basis van de antwoorden hierboven, heb ik zojuist mijn bestaande TFT Internet en Interactieve TV abonnement omgezet naar KPN Hussel. Gelukkig blijven mijn oude e-mailadressen behouden en ik ga er vanuit dat mijn vaste telefoonnummer inderdaad ook behouden blijft na de omzetting @Jasper kun jij dat bevestigen?

Qua kosten ga ik 1 euro meer betalen, maar ik krijg dan wel 100/100 (en 4K TV) i.p.v. de huidige 50/50. Ook lever ik mijn 2e HD TV ontvanger in maar deze ligt nu toch al stof te happen omdat ik al gebruik maak van Chromecast op mijn 2e TV toestel.

Nogmaals bedankt voor de vragen en antwoorden in dit topic.


Hoi @Markish, bij een wijziging worden je e-mailadressen en telefoonnummer(s) standaard meegenomen inderdaad. Die kan je gewoon blijven gebruiken dus. Graag gedaan! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile:


Hoi @Markish, laat je even weten of alles goed is gegaan? Soms lees je hier op het forum van die horrorverhalen dat je toch een beetje huiverig wordt om over te stappen.  


@JonkyM 

Telfort internet 50 met iTV kost 46,13

KPN internet 50 met iTV kost 52,50

Dat is 6,37 duurder

Overstap is dus alleen gunstig vanwege de 5 euro actiekorting samen met het gratis opnemenpakket bij twee ontvangers en de 50 cent korting op bellen.

Voor mensen met combivoordeel of maar 1 ontvanger of zonder bellen zijn er helaas geen voordelen.

Actiekorting streept dan vervallen combivoordeel weg dus dan ben je juist duurder uit.

Jij hebt als enigste voordeel met jouw pakket haha !


Hallo @JonkyM,

Ja hoor de overgang is goed gegaan, alles is aangesloten en werkt op dit moment correct. Dus hier geen horror verhalen. 88.4Mbit down en 93.9Mbit up. Bestaande e-mail werkt. Vaste telefoon werkt en ook de TV werkt met nieuwe 4K ontvanger.

Nu alleen nog een keertje mijn oude router vervangen (RT-N66U) door iets anders...


Goed om te horen @Markish  en bedankt voor je reactie


@JonkyM

Telfort internet 50 met iTV kost 46,13

KPN internet 50 met iTV kost 52,50

Dat is 6,37 duurder

Overstap is dus alleen gunstig vanwege de 5 euro actiekorting samen met het gratis opnemenpakket bij twee ontvangers en de 50 cent korting op bellen.

Voor mensen met combivoordeel of maar 1 ontvanger of zonder bellen zijn er helaas geen voordelen.

Actiekorting streept dan vervallen combivoordeel weg dus dan ben je juist duurder uit.

Jij hebt als enigste voordeel met jouw pakket haha !

Niet als enige, hoor, @nick0010. Nu ik dit allemaal gelezen heb ga ik ook van TFT naar Hussel, met mijn twee TV ontvangers, vast telefoonnummer en @fo, @telfort en @telfortglasvezel mailadressen (hoop ik). Ik wilde upgraden van 50/50 naar 100 voor € 4,99 bovenop € 58,62, maar ik ga met Hussel naar 200Mbit/s voor maar € 62,- in plaats van € 63,61.

Ik had geen TV voordeelpakketten bij Telfort; dat zou wel een verschil gemaakt hebben:

Bedankt voor alle informatie in jullie commentaren! 


Vandaag ook overgegaan naar KPN, scheelt toch weer een paar euro's. Iedereen bedankt voor de het meedenken.


Dank voor al die info, het stelt me gerust dat het goed gaat aflopen. Ik wil van TFT 100Mb/s naar Hussel 100 Mb/s. Iets goedkoper (van EUR 56,12 naar EUR 54,50) dankzij de aanbieding, maar met meer mogelijkheden (t.z.t. virusscanner, goedkopere digitenne erbij). Het allerbelangrijkste voor me is dat ik al de e-mail accounts behoud. Of zijn er toch nadelen?

HUIDIG:

 VOORSTEL:

 


Alles is goed gegaan. Met behoud telefoonnummer en emailadressen. Factuur al binnen en alles klopte.

Succes met je keuze. 


Het allerbelangrijkste voor me is dat ik al de e-mail accounts behoud.

Als je het bestaande abonnement wijzigt, wat je aan je screenshots te zien doet, blijven al je e-mailaccounts gewoon actief bij het abonnement :wink: