Skip to main content

L,s

De situatie 

Het glasvezel aansluitpunt wilde ik zo dicht bij de huidige plaats waar nu mijn modem staat . De glasvezels monteur ging aan het werk maar het lukte niet omdat hij niet in de kruipruimte om de glasvezel kabel kon doortrekken ( de oorzaak de bodem isolatie laag ) 

Besloten is om de het aansluitpunt in de meterkast aan te brengen.

Het bovenstaande is het begin van mijn probleem .

Het modem komt dus straks in de kast te staan . Dit geeft de volgende problemen ik moet twee draden gaan trekken voor de decoders en een voor de telefoon. Die bedrading wordt zichtbaar in mijn huis en dat vind ik een afschuwelijk gezicht 

Mijn vragen aan KPN en forumleden 

Is de aansluiting op het modem naar het glasvezelpunt een normale UTP kabel ?

Ik zie dat de kleur rood is op het modem 

Zijn er decoders van KPN die via het WIFI signaal werken .?

Zijn er andere mogelijkheden om de decoders aan te sluiten ?

Hoe hebben forumleden in dezelfde situatie dit aangepakt ?

Ik ben benieuwd naar de oplossingen 

 

 

 

In de meterkast komt dus het glasvezelmodem. Die moet je middels een UTP-kabel verbinden met de ExperiaBox (in dit geval de router met Wi-Fi). Die laatste hoeft niet perse in de meterkast te staan. Ik adviseer wel een UTP Cat6 of hoger kabel van goede kwaliteit tussen het glasvezelmodem en de ExperiaBox.


Loopt er een lege electriciteitsbuis van de meterkast naar de kamer?

Zo ja, dan kan je die gebruiken voor een UTP kabel.

Loopt er anders een electriciteitsbuis met daarin een telefoonsnoer of een coax kabel van de meterkast naar de woonkamer?

Zo ja, dan kan je die kabel wellicht vervangen door een UTP kabel.

Je kunt dan de Experia Box "gewoon" weer in jouw woonkamer plaatsen.


Ha @meel1950, goede vraag! Ben je geholpen met de adviezen van Henk en wjb? Als je nog ergens tegenaan loopt, laat het gerust weten.


Hallo Marcia 

Ik ben bang dat henk en wjb het niet goed hebben begrepen. dat zal ongetwijfeld mij schuld zijn om dat ik niet duidelijk ben geweest .

Ik wil en kan geen kabels trekken omdat deze in het zicht komen en dat vind ik bijzonder lelijk. 

En mijn huis heeft geen loze leidingen 

Maar henk en wbj toch bedankt voor je adviezen 

Ook heb ik weinig stopcontacten op de modems via deelektrische bedrading  te voeden 

Misschien had ik ook maar een vraag tegelijk moeten stellen 

Zijn er decoders van KPN die via het WIFI signaal werken .?

Of kan je via een wifi versterker de decoders aansturen ?


Hallo @meel1950 

Zijn er decoders van KPN die via het WIFI signaal werken .?

Of kan je via een wifi versterker de decoders aansturen ?

De TV-decoders van KPN werken uitsluitend bekabeld.

 


Er is een mogelijkheid

Maar echt als alle alle laatste toepassen

ik ben zelf geen voorstander van

bij niet werken kunt u ze terug doen

Dat zijn stekkers die het signaal via het stopcontacten stuurt

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

Voor telefoon kun je een dect set nemen met extra dock (laadstation) en de basis naast je experiabox in de meterkast kunnen plaatsen


. . . het lukte niet omdat hij niet in de kruipruimte om de glasvezel kabel kon doortrekken ( de oorzaak de bodem isolatie laag )

Met wat moeite en goede spullen, een lange boor alsnog de kabels door de kruipruimte leggen ?

 

 


@KeesYagi

We kunnen er niet in kijken

maar dat is wel het beste

Door pur of wat dan ook wroeten om er een utp te krijgen

@meel1950 

er is  maar een utp kabel nodig van nt glasvezel kastje naar experiabox

Van het glaskastje naar experiabox kun je een gewone utp cat5e of cat6 kabel gebruiken

Kijk altijd naar 100% koper kabels

 


Als je geen kabels wilt trekken, dan ben je inderdaad niet echt geholpen met dat advies. Je kunt, zoals hierboven aangegeven wordt, gebruik maken van een Draadloze verbindingsset. Je plaatst één bij de Experia Box en de andere bij de tv-ontvanger. Je hebt dus wel een extra stopcontact nodig bij de Experia Box. Daarnaast bieden we Super Wifi punten (vanaf 7 april weer beschikbaar), die je als een accespoint kunt gebruiken.