Skip to main content
Beantwoord

Van XS4ALL glasvezel naar KPN glasvezel, monteur nodig?

  • March 11, 2020
  • 6 reacties
  • 359 keer bekeken

Goedemorgen KPN,

 

Ik stap zoals gezegd over van XS4ALL glas, naar KPN glas (internet en TV, geen vaste telefoon). De afspraak met de monteur staat, maar eigenlijk komt die me niet uit. Mijn vraag:

Stel ik neem de fritzbox over van XS4ALL, dan kan ik het modem toch gewoon laten staan en verbinding maken via de KPN-lijn? Dan is die monteur toch helemaal niet nodig?

Dat bespaard iedereen tijd.

 

Groet, Christiaan

Beste antwoord door wjb

Stel ik neem de fritzbox over van XS4ALL, dan kan ik het modem toch gewoon laten staan en verbinding maken via de KPN-lijn?

Dat klopt, dat is dan een kwestie van de KPN configuratiewizard draaien op de FRITZ!Box.

 

Dan is die monteur toch helemaal niet nodig?

Het kan zijn dat jouw NTU (glasvezelmodem) vervangen moet worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 11, 2020

Stel ik neem de fritzbox over van XS4ALL, dan kan ik het modem toch gewoon laten staan en verbinding maken via de KPN-lijn?

Dat klopt, dat is dan een kwestie van de KPN configuratiewizard draaien op de FRITZ!Box.

 

Dan is die monteur toch helemaal niet nodig?

Het kan zijn dat jouw NTU (glasvezelmodem) vervangen moet worden.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 11, 2020

Goedemorgen wbj,

Kan KPN op afstand nagaan of de NTU vervangen moet worden? Ik ga van een 200mb verbinding naar een 200mb verbinding. Speedtest geeft nu volle snelheid aan.


Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 11, 2020

De ervaring leert dat als KPN aangeeft dat er een monteur moet komen je dat beter zo kunt laten. Als je het afzegt en het werkt dan niet heb je veel meer problemen om het alsnog werkend te krijgen.


wjb
Wijsgeer
  • March 11, 2020

Ik kan me heel goed voorstellen dat er niets veranderd hoeft te worden immers XS4ALL maakt al sinds jaar en dag gebruik van infrastructuur van KPN.

Toch is er blijkbaar iets in de geautomatiseerde procedures dat aangeeft dat er monteur zal moeten komen. Alleen al om de geautomatiseerde procedures voort te laten gaan zal een monteur die stap moeten gereedmelden, zelfs als er uiteindelijk niets veranderd hoefde te worden.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 11, 2020

Dank voor de reacties:thumbsup_tone2:


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • March 13, 2020

Hi @chris_jawel, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is inderdaad standaard dat er bij een overstap naar KPN in het geval van een glasvezelaansluiting er even een monteur komt. Voornamelijk om alles even te checken of het nog up-to-date is. Dit voorkomt dat er na enkele maanden misschien alsnog iemand moet langskomen. Dus we raden inderdaad wel aan om de afspraak door te laten gaan, ook om geen vertraging wat betreft de order te krijgen.

Heb je nog meer vragen? Dan hoor ik het graag!