Skip to main content

Halo ik ben ziggo klant ,en nu wil ik over stappen naar kpn,ik ben 75 jaar en ben heel mijn leven al bij de zelfde provider.

maar als ik zo de reviews leest dan is het geen goed idee,slecht beeld,slechte service.wat raden jullie mij aan ,ik wil graag een goede beeld kwaliteit ,dat heb ik nu bij ziggo met de nex box wel.ik woon in een drie kamer appartement geen glasvezel ,heb een Samsung Qled tv 55 4K tv en een Samsung tv in de slaapkamer .mijn vraag is ,is het echt slechtbeeld bij kpn ,en moet ik de overstap annuleren ?

Wat geeft Fourstack aan als maximaal haalbare snelheid op jouw adres?

Het beeld van KPN is echt niet zo slecht als dat mensen je willen laten geloven.

Sterker nog, de beeldkwaliteit doet mijns inziens niet onder bij de beeldkwaliteit van Ziggo.


Beste @Schol 


Die slechte reviews waar jij het over hebt zijn er zeker, maar niet méér dan bij andere providers. Uiteraard zijn er (soms) terechte klachten, maar doorgaans worden die opgelost. Ik heb echter ervaring met Casema (nu Ziggo) XS4ALL, Tele2, Online en ik moet zeggen dat KPN de éérste provider is waar ik eigenlijk wel behoorlijk tevreden over ben. Het is géén prijsvechter, de prijzen zijn wat aan de hoge kant, maar daar staat kwaliteit tegenover.

Hier werken de diensten (internet en tv) prima. Ik heb 2 4k-televisies en een internetsnelheid van 200 down en 50 up. Werkt prima. Gen enkele hapering of blokjes op TV en zonder onderbreking een goede stabiele internetverbinding.

De tevredenheid zal samenhangen met de te behalen snelheid op jouw adres. Kun je eens kijken wat er mogelijk is (op onderstaande site) en aangeven wat je precies wilt gaan bestellen (of hebt besteld) bij KPN?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


Super dank jullie wel ik ben nu minder gestrest ik heb gekeken naar de snelheid ik ben hier niet zo goed in dus weet niet of het goed Is maar naar de antwoorden van jullie heb ik het volste ver trouwen reactie tijd is 207 ms  download snelheid 23.4 mbps  upload snelheid 24.5 mbps 


Ik heb besteld hussel internet 100mbit/s

Opnemen

Extra tv ontvanger

Interactieve tv


Graag gedaan, @Schol. Als je nu 23 down hebt en 24 up, dan ga je er met een Hussel 100 zeker op vooruit, want de snelheid die je nu bij Ziggo hebt is wel wat minimaal.

Als je nog meer vragen of onduidelijkheden hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!


Super dank jullie wel ik ben nu minder gestrest ik heb gekeken naar de snelheid ik ben hier niet zo goed in dus weet niet of het goed Is maar naar de antwoorden van jullie heb ik het volste ver trouwen reactie tijd is 207 ms  download snelheid 23.4 mbps  upload snelheid 24.5 mbps 

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de uitkomst van Fourstack.

Wel even je postcode weghalen voordat je het screenshot maakt.

Het plaatsen van een screenshot kan je doen met het ikoontje met de twee bergjes boven het invoerveld.


 


Ja sorry post code staat er bij


Hmmm… je geeft aan Hussel 100 te hebben besteld maar dit lijkt niet mogelijk op jouw adres. Overigens kun je zo te zien wel 60 halen dus je zult wel goed internet hebben en TV-ontvangst. (In vergelijking met wat je nu hebt lijkt het erop dat je de dubbele snelheid gaat halen die je bij Ziggo had)


is het niet goed wat ik heb gedaan?


is het niet goed wat ik heb gedaan?

Ja hoor het is prima. Maar het lijkt erop dat de snelheid die je wilt bestellen niet mogelijk is. Ik neem aan dat je nog niet besteld hebt, want normaal gesproken kun je alleen bestellen wat beschikbaar is op jouw adres.

Als je hier je postcode en huisnummer invult zul je zien wat er te bestellen is:

https://shop.kpn.com/internet-tv/internet-tv/


Blijkbaar is er bonded VDSL aanwezig op jouw adres en zal de maximum download rond de 60Mbps liggen. Ik vraag me nu af waar jij die meting mee gedaan hebt, of dat op jouw huidige Ziggo aansluiting is en of dat toevallig via wifi gedaan is.

Die reactietijd van 207ms is schrikbarend slecht en dat zal met KPN een stuk beter zijn.

Meet ook eens met een bekabeld aangesloten PC. Wat is het resultaat?

 


Oké super bedankt voor de antwoorden, als ik maar mooi beeld heb dan ben ik gauw tevreden ,jullie hebben mij gerust gesteld ,mijn vrouw zij al jij altijd met dat over stappen ,wel lachend hoor .Ik laat het zo en ga het proberen bij kpn BEDANKT 


Ik ben net zelf afgelopen maand overgestapt van Ziggo.

De service bij KPN is wisselend, maar dat is het bij Ziggo ook. Het hangt erg af van de persoon die je treft.

Qua beeldkwaliteit is e.e.a. van een aantal zaken afhankelijk. Met name naar welke zenders je kijkt en wat voor aansluiting je bij KPN neemt.

Sowieso zijn alle zenders die niet in HD uitzenden bij KPN aanmerkelijk slechter in kwaliteit dan bij Ziggo. Ziggo gebruikt voor de SD zenders bijna de dubbele bitrate en dat is te zien. Dus kijk je veel naar zenders die bij KPN niet in HD zijn, dan zal je absoluut een slechtere beeldkwaliteit waarnemen.

Kijk je hoofdzakelijk naar HD zenders, dan maakt het niet zo heel veel uit. Zeker als je een glasvezel verbinding krijgt, dan krijg je de belangrijkste zenders in “Glas kwaliteit” wat net een fractie beter is dan bij Ziggo. Krijg je een xDSL verbinding, dan is de kwaliteit van de HD zenders een fractie minder dan bij Ziggo, maar… je zou de 2 naast elkaar moeten zien om echt het verschil te zien.

 


 


Dit krijg ik aan snelheid met de post code check 


Graag gedaan. Ik ben het eens met je vrouw: Als je eenmaal ergens zit en je bent tevreden, waarom zou je overstappen? Als je bij KPN zit en het werkt allemaal goed (wat ik verwacht met 60 mb) dan zul je wellicht zien dat er andere providers zijn die goedkoper zijn. KPN zet echter in op kwaliteit en dat heeft zijn prijs.

Als je besluit een nieuw abonnement te nemen bedenk dan ook of je veel gebruik maakt van WiFi, want als dat niet zo is dan kun je beter die korting pakken (eerste 6 maanden 50%) korting waar je als nieuwe klant recht op hebt.

Veel succes met de overstap @Schol en als je nog onduidelijkheden hebt dan zien we je wel weer verschijnen!


Hmm… De snelheid zal dus altijd die 60 zijn. Als je je zelf 5 euro wilt besparen dan zou ik dat goedkoopste abonnement nemen. Dat heb ik hier ook jaren gehad en ik had voldoende internet (met zijn 2en, ik neem aan dat bij jullie de kinderen het huis uit zijn 😉  ) en nooit problemen met de tv-ontvangst.


Ter aanvulling op mijn verhaal hierboven, hier een overzicht van de bitrates van TV bij KPN & Ziggo:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/de-hd-en-sd-bitrates-bij-kpn-en-ziggo/

 

Gezien je geen glasvezel kan krijgen, zullen de HD zenders dus een fractie minder goed zijn dan bij Ziggo. Geen enorm verschil, maar het is er wel. De SD zenders zijn echt een stuk minder.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat voor elke HD zender die je aanzet er rond de 8Mbit/s van je verbinding afgaat van die 62Mbit/sec die beschikbaar is op je adres. Dit zou normaal gesproken geen enkel probleem moeten zijn, maar het is maar dat je je dit realiseert :)


Bedankt jlthkoch voor het advies ik heb de actie  50% korting .

allemaal bedankt voor de reactie,s

gr.


Hmmm… je geeft aan Hussel 100 te hebben besteld maar dit lijkt niet mogelijk op jouw adres. Overigens kun je zo te zien wel 60 halen dus je zult wel goed internet hebben en TV-ontvangst. (In vergelijking met wat je nu hebt lijkt het erop dat je de dubbele snelheid gaat halen die je bij Ziggo had)

Volgens mij kan bijna iedereen 100 mbit bestellen. Mijn snelheid op Fourstack is nog lager en ik kan ook 100 mbit bestellen. Daarboven niet.


Volgens mij kan bijna iedereen 100 mbit bestellen. Mijn snelheid op Fourstack is nog lager en ik kan ook 100 mbit bestellen. Daarboven niet.

Hier tot voor kort niet. Nu heeft het netwerk een “gratis upgrade” gehad en nu kun je tegen betaling de snelheid verhogen tot 100 of 200. Ik denk als je (iets) boven de 50 kan halen dat automatisch 100 wordt aangeboden, omdat dat iets aan snelheidsverhoging op zou kunnen leveren. Ook al is dat niet altijd zo, want ik kon tot voor kort 65 halen en die mogelijkheid had ik niet.

Gelukkig is KPN wél zo eerlijk om de te verwachten behalen snelheid er boven te zetten. En zit KPN er in mijn geval in werkelijkheid zelfs boven. Bij mij staat er nu “max 205/60” en dat is wat ik haal met mijn 200/20 abbo.


Gelukkig is KPN wél zo eerlijk om de te verwachten behalen snelheid er boven te zetten. 

Dit is een wettelijke verplichting. Als die er niet was geweest dan had KPN dat ook niet vermeld. Niet zo lang geleden zijn de providers (waaronder KPN) nog op de vingers getikt omdat zij de vermelding van de te verwachten snelheid niet duidelijk genoeg in het bestelproces opnamen.


Gezien je geen glasvezel kan krijgen, zullen de HD zenders dus een fractie minder goed zijn dan bij Ziggo. Geen enorm verschil, maar het is er wel. De SD zenders zijn echt een stuk minder.

Cijfers liegen niet 🙂 Maar ik moet ook zeggen dat je dat verschil niet ziet. Pas op het moment dat je met je neus tegen het TV-scherm zit misschien, maar dat komt meestal niet voor….

(Overigens is het bij mij beter dan jaren geleden bij Casema (Ziggo) maar daar zal het netwerk ook wel verbeterd zijn en ik heb ook andere tv(s) )


Gezien je geen glasvezel kan krijgen, zullen de HD zenders dus een fractie minder goed zijn dan bij Ziggo. Geen enorm verschil, maar het is er wel. De SD zenders zijn echt een stuk minder.

Cijfers liegen niet 🙂 Maar ik moet ook zeggen dat je dat verschil niet ziet. Pas op het moment dat je met je neus tegen het TV-scherm zit misschien, maar dat komt meestal niet voor….

(Overigens is het bij mij beter dan jaren geleden bij Casema (Ziggo) maar daar zal het netwerk ook wel verbeterd zijn en ik heb ook andere tv(s) )

Ik heb hier momenteel nog beide en e.e.a. is nogal afhankelijk van waar je naar kijkt. Bij een nieuwsuitzending of een talkshow is er echt geen verschil waar te nemen. Bij een sportuitzending (of iets mer relatief veel beweging in beeld) is het Ziggo beeld toch echt wel een maatje scherper met minder artefacten dan het KPN xDSL beeld.