Skip to main content

Onlangs heb ik besloten over te stappen van Odido naar KPN, met de verwachting dat ik een stabielere internetverbinding zou krijgen. De afgelopen twee maanden waren er namelijk erg veel storingen bij Odido. Vandaag kwam de monteur langs om de modem te vervangen en mij op het KPN-netwerk te krijgen. De monteur vroeg mij om te controleren of alles werkte en om even een speedtest te doen. Deze speedtest toonde een snelheid van 200Mbps, wat aanzienlijk lager is dan de 1000Mbps waar ik voor ga betalen.

De monteur vertelde mij dat de volledige snelheid enige tijd nodig heeft om te stabiliseren, maar binnen een halfuur na zijn vertrek ontving ik een smsje dat er toch een probleem was vastgesteld, resulterend in een nieuwe afspraak met een monteur. Echter, deze afspraak is pas over 9 dagen...

Tot mijn teleurstelling zit ik nu met een internetverbinding dat fluctueert tussen de 150 en 200Mbps terwijl ik de monteur op zijn woord vertrouwde. Bovendien krijgt mijn modem telkens (na factory resets) de SSID van de vorige eigenaar(??). Deze gehele situatie heeft mijn vertrouwen in KPN geen goede start gegeven terwijl ik hoopte dat ik eindelijk een betere internetverbinding dan bij Odido zou krijgen.

Safe to say dat ik mij in de maling genomen voel 👍🏼

Hoi @Michael227, welkom op ons forum!
Dat is geen fantastische start zo!
Ik zie hier dat je abonnement ook nog niet ingegaan is, dat kan het een en ander wel verklaren.

We zullen hier toch echt de afspraak af moeten wachten vrees ik, maar daarna zal alles ook gewoon goed moeten zijn! 
Voor inhoudelijke vragen over de levering of je abonnement kun je ons het snelst telefonisch bereiken op 0800-0402


Bedankt voor je bericht. Toch heb ik nog grote vraagtekens bij het feit dat ik de SSID en wachtwoord te zien krijg van een andere klant, dit lijkt mij niet de bedoeling en ik vind dat daar zorgvuldiger mee omgegaan mag worden.

Ik begrijp dat jullie dit als “feature” aanbieden zodat mensen hun wachtwoord niet hoeven te veranderen bij bijvoorbeeld het verkrijgen van een nieuwe modem maar blijkbaar worden deze settings geleaked door een (simpel?) configuratiefout op het netwerk.


Uberhaupt had het vorige abonnement al wegverhuisd moeten zijn natuurlijk, ik geef je feedback ook door.


Dat wegverhuizen is vandaag gebeurd 👍🏻

 

Nu de komende 4 dagen geen internet omdat jullie monteur donderdag pas komt. Echt een zooitje. Niet verwacht dat het slechter zou zijn dan Odido maar het is KPN gelukt.


Gisterochtend aan de telefoon te horen gekregen dat mij een noodoplossing opgestuurd zou worden; een hotspot met een simkaartje van 100GB. Direct erna krijg ik een mailtje met de mededeling dat er een TV noodpakket (Digitenne etc) naar mij gestuurd is.

Ik direct gebeld met de vraag of dit wel goed gegaan is aangezien mij een simkaartje beloofd werd. Meneer vertelde mij dat het goed zou komen en er gewoon een simkaartje opgestuurd zou worden.

Na een middag vrij te nemen om dit pakketje aan te nemen zie ik tot mijn grote verbazing (of nouja, niet echt verbaasd meer) dat er toch een Digitenne kastje is opgestuurd. Ik heb niet eens een tv abonnement?

 

Is er een medewerker bij jullie die wél iets kan? Letterlijk met elke persoon waarmee ik in contact ben geweest is het verkeerd gegaan. Mijn geduld begint op te raken en zoals gewoonlijk zit de consument alleen maar tegen een muur te praten. Wat heeft jullie customer service nog voor nut als het alles behalve service biedt?


Daar schiet je dan weinig mee op inderdaad! Ik lees nu dat je het in de winkel geregeld hebt. Ik hoop dat alles verder goed werkt. Sorry voor het ongemak!