Onlangs heb ik besloten over te stappen van Odido naar KPN, met de verwachting dat ik een stabielere internetverbinding zou krijgen. De afgelopen twee maanden waren er namelijk erg veel storingen bij Odido. Vandaag kwam de monteur langs om de modem te vervangen en mij op het KPN-netwerk te krijgen. De monteur vroeg mij om te controleren of alles werkte en om even een speedtest te doen. Deze speedtest toonde een snelheid van 200Mbps, wat aanzienlijk lager is dan de 1000Mbps waar ik voor ga betalen.
De monteur vertelde mij dat de volledige snelheid enige tijd nodig heeft om te stabiliseren, maar binnen een halfuur na zijn vertrek ontving ik een smsje dat er toch een probleem was vastgesteld, resulterend in een nieuwe afspraak met een monteur. Echter, deze afspraak is pas over 9 dagen...
Tot mijn teleurstelling zit ik nu met een internetverbinding dat fluctueert tussen de 150 en 200Mbps terwijl ik de monteur op zijn woord vertrouwde. Bovendien krijgt mijn modem telkens (na factory resets) de SSID van de vorige eigenaar(??). Deze gehele situatie heeft mijn vertrouwen in KPN geen goede start gegeven terwijl ik hoopte dat ik eindelijk een betere internetverbinding dan bij Odido zou krijgen.
Safe to say dat ik mij in de maling genomen voel