Skip to main content

Ik zie bij mij sinds een paar dagen dat mijn ip adres vast is.

Waar nu fixed staat stond vorig week nog dynamic

Klopt dit bij particuliere klanten?

Vind dit niet erg hoor ;)

 

Jouw IP adres is altijd al "vast" geweest.

Formeel is het nog een dynamisch IP adres want KPN wil absoluut het recht behouden om jouw IP adres ongevraagd te mogen veranderen.

In de praktijk zal dat echter (vrijwel) nooit gebeuren.

 


@wjb duidelijk viel me gewoon opeens op ook omdat er vanaf begin af aan dynamic stond ipv Fixed.


Public ip adres veranderd alleen 

Bij overstap xdsl naar glasvezel 

Al jaren zelfde ip nu 

En dat blijft vast staan ook bij verandering modum (router) en ook bij gebruik eigen router

Ik heb een fritzbox i.p.v. Experiabox 

En altijd hetzelfde public ip adres 

 


Een 'vast' dynamisch IP adres is fijn, is het misschien ook mogelijk om het DNS PTR record te laten wijzigen, zodat die geen 'standaard'  kpn adres retourneert? 

Thanks


Het is niet mogelijk om dergelijke aanpassingen te (laten) doen op een consumentenaansluiting, Bernd. 


Het is niet mogelijk om dergelijke aanpassingen te (laten) doen op een consumentenaansluiting, Bernd. 

Bedankt. Jammer maar begrijpelijk. Is een consumenten aansluiten om te zetten naar zakelijk en dat DNS aanpassingen wel mogelijk zijn?


Het is niet mogelijk om dergelijke aanpassingen te (laten) doen op een consumentenaansluiting, Bernd. 

Bedankt. Jammer maar begrijpelijk. Is een consumenten aansluiten om te zetten naar zakelijk en dat DNS aanpassingen wel mogelijk zijn?

Hallo @BerndH , dat zal zeker kunnen, als je over een KvK-nummer beschikt, dan kun je ieder gewenst zakelijk abo nemen.

 


Het is niet mogelijk om dergelijke aanpassingen te (laten) doen op een consumentenaansluiting, Bernd. 

Bedankt. Jammer maar begrijpelijk. Is een consumenten aansluiten om te zetten naar zakelijk en dat DNS aanpassingen wel mogelijk zijn?

Hallo @BerndH , dat zal zeker kunnen, als je over een KvK-nummer beschikt, dan kun je ieder gewenst zakelijk abo nemen.

 

OK, maar kan dan ook DNS wijzigingen worden doorgevoerd?


Het is niet mogelijk om dergelijke aanpassingen te (laten) doen op een consumentenaansluiting, Bernd. 

Bedankt. Jammer maar begrijpelijk. Is een consumenten aansluiten om te zetten naar zakelijk en dat DNS aanpassingen wel mogelijk zijn?

Hallo @BerndH , dat zal zeker kunnen, als je over een KvK-nummer beschikt, dan kun je ieder gewenst zakelijk abo nemen.

 

OK, maar kan dan ook DNS wijzigingen worden doorgevoerd?

Hallo @BerndH , zal afhangen van het soort zakelijke pakket, even bellen met 0800 0403, kpn zakelijk.


Een 'vast' dynamisch IP adres is fijn, is het misschien ook mogelijk om het DNS PTR record te laten wijzigen, zodat die geen 'standaard'  kpn adres retourneert? 

Thanks

Iets dergelijks gaat overigens ook bij KleinZakelijk op KPN EEN MKB geen optie zijn, als je dat soort dingen wilt zit je al snel in het gebied van Grootzakelijk.

 

---

Nog even een toevoeging over dat fixed.kpn.net, fixed staat in deze voor ‘vaste aansluiting’, niet voor ‘vast IP’. Bij mobiel heb je bijvoorbeeld ‘mobile.kpn.net’.


Hallo @NHendriks 

Nog even een toevoeging over dat fixed.kpn.net, fixed staat in deze voor ‘vaste aansluiting’, niet voor ‘vast IP’. Bij mobiel heb je bijvoorbeeld ‘mobile.kpn.net’.

Weer wat geleerd, ik dacht inderdaad ook dat 'fixed' een vast IP-adres betekende.:relaxed:


Een 'vast' dynamisch IP adres is fijn, is het misschien ook mogelijk om het DNS PTR record te laten wijzigen, zodat die geen 'standaard'  kpn adres retourneert? 

Waarom wil jij jouw PTR record wijzigen?

Draai je een eigen mailserver?