Skip to main content

Hoi hoi ik wil gaarg voor mijn VPN Verbinding vast ip4 of ip6 instellen. Het lukt me niet om in te loggen met mijn admin code. Echt een leek met dit soort dingen ABC taal is super gewenst haha:) 

Jouw Experia/KPN Box heeft een zo goed als vast IPv4 adres en IPv6 prefix. Formeel zijn ze dynamisch maar in de praktijk zijn ze vast, ze wijzigen eigenlijk nooit en als KPN vanwege een herinrichting van het netwerk onverhoopt het IP adres een keer moeten wijzigen dan krijg je daar eerst bericht van.


Hey dank je wel voor je reactie! Vanuit de IT afdeling van mijn werkgever heb ik te horen gekregen dat mijn VPN telkens er uit ligt omdat het wss tussen ip4 en up 6 aan het schakelen is. Collega gaf aan nadat hij dit bij hem thuis heeft aangepast dit ophield.  Ik kan nu namelijk niet goed vanuit thuis op de VPN Verbinding die ligt er de hele tijd uit en internet werkt. Nieuwe modem (12) gehaald en het lijkt eigenlijk alleen maar erger nu 


Zet IPv6 eens uit op de (wifi) netwerkadapter van jouw PC.

Ik heb overigens mijn twijfels dat dat de oorzaak zou zijn.

Ik heb veel eerder het vermoeden dat er korte onderbrekingen zijn in de verbinding.

Is jouw PC met een netwerkkabel aangesloten of via WiFi?


Hallo @TG4BERGEN, welkom op het KPN Forum!

Wat @wjb zegt, klopt:

Jouw Experia/KPN Box heeft een zo goed als vast IPv4 adres en IPv6 prefix. Formeel zijn ze dynamisch maar in de praktijk zijn ze vast, ze wijzigen eigenlijk nooit en als KPN vanwege een herinrichting van het netwerk onverhoopt het IP adres een keer moeten wijzigen dan krijg je daar eerst bericht van.

Het is niet mogelijk om een echt vast IP-adres te krijgen. Maar ze worden zo weinig gewisseld, dat ze praktisch vast zijn.

Ik ben het daarom ook met @wjb eens: ik denk niet dat dit het probleem is. Mogelijk kan de tip van wjb je wel helpen.