Skip to main content

Sinds gisteren is ons vast ip adres gewijzigd. Wij hebben een KPN EEN MKB afgenomen om te zorgen voor een vast ip adres. Voor iedere wijziging moeten er door ons kosten gemaakt worden om dit bij een bepaalde instantie te laten aanpassen, anders kan er niet thuis gewerkt worden.

Wij hebben hier ook geen bericht vooraf over gehad. Er was gisteren een storing op ons adres, wellicht dat het daar aan ligt. 

Wat kan hier aan gedaan worden?

 

Hallo @TommyvanHerk 

 

Dit kan je beter op het KPN zakelijk forum vragen: https://zakelijkforum.kpn.com/

Bellen met de zakelijke klantenservice is waarschijnlijk sneller 0800-0403, voor storingen zou dat 24/7 bereikbaar moeten zijn, dit lijkt mij toch een storing omdat je vaste IP adres niet meer klopt.


Dit is ons consumenten forum waar er weinig verstand is van KPN EEN. Hier hebben we ons zakelijk forum voor.

 

De internetproblemen gister hadden met DNS te maken maar is opgelost, dit heeft geen toepassing op uw IP tenzij u nu gebruik maakt van de 4G dongel en de DSL of Fiber niet meer online is.


Mijn advies zou ook zijn wat @GeSp meldt; 0800-0403 bellen. Het IP mag eigenlijk niet gewijzigd worden bij KPN EEN en heb nog niet eerder gehoord dat dat is gebeurd. 


Ben er inmiddels al achter dat het inderdaad de dongel betrof (te zien aan de connectie in het modem). Dongel eruit gehaald en het vaste ip adres is weer terug.

Apart dat de dongel niet vanzelf uit gaat als de normale verbinding weer is hersteld. 
 


Fijn dat je het snel hebt kunnen oplossen (met de tip van @Ik_Combineer?).

Inderdaad vreemd dat het modem niet automatisch teruggeschakeld is.


@TommyvanHerk dat zou eigenlijk wel moeten gebeuren. Het heeft dus niet heel veel haast maar ik zou vooral even bellen met de klantenservice morgen of volgende week. Mogelijk werkt je modem niet helemaal lekker.Â