Skip to main content

Ik heb een vast IP van de provider gekregen en wil een dynamische IP krijgen.

Omdat er een volgend IP adres gegeven wordt.

Ik heb de IP adres met een X om privacy redenen aangegeven.

xxx-xxx-xxx-xxx.fixed.kpn.net

 

Zou iemand van KPN mij kunnen helpen ?

 

Het gaat om een IPv4 adres en heb geen IPv6 adres terwijl IPv6 de toekomst is. Zou daar naar gekeken kunnen worden en opgelost kunnen worden.

KPN heeft formeel alleen maar "dynamische" IP adressen op de consumenten markt echter wijzigen die IP adressen nooit. Dat is ook de policy van KPN.

 

IPv6 wordt vanzelf een keer geactiveerd op jouw aansluiting. Helaas is er geen touw aan vast te knopen hoe snel de uitrol van IPv6 gaat en wanneer wie aan de beurt is.

Zelf heb ik al jaren IPv6 maar jij en vele anderen helaas nog niet.


Hallo @IT Expert, welkom op het forum. Goed om te lezen dat je hier jouw vraag stelt. KPN levert zoals @wjb al aangeeft bij internet, internet+TV en KPN KleinZakelijk  een dynamisch IP-adres. Wel is het zo dat het IP-adres niet vaak wijzigt, maar we kunnen hier geen garanties op geven. Bij bijvoorbeeld wijzigingen in het netwerk kan het IP-adres veranderen.


Normaal heb je een KPN BV als hostname staan en dat is een dynamische IP adres.

Ik heb een FIXED KPN BV staan als hostname dat staat echt voor een vaste IP adres.

 

Vandaar mijn vraag:

om van vast naar dynamisch IP adres in te stellen.


Normaal heb je een KPN BV als hostname staan en dat is een dynamische IP adres.

Ik heb een FIXED KPN BV staan als hostname dat staat echt voor een vaste IP adres.

 

Vandaar mijn vraag:

om van vast naar dynamisch IP adres in te stellen.

Nogmaals, je hebt geen vast IP adres maar een dynamisch IP adres dat vrijwel nooit zal veranderen.


Normaal heb je een KPN BV als hostname staan en dat is een dynamische IP adres.

Ik heb een FIXED KPN BV staan als hostname dat staat echt voor een vaste IP adres.

 

Vandaar mijn vraag:

om van vast naar dynamisch IP adres in te stellen.

Wat wilt u precies? Elke dag een ander ip? Is dat wat u wilt? 🤔


Zou wel makkelijk zijn als elke dag een andere IP adres krijg dat scheelt weer cyberaanvallen ;)

 

Nee niet elke dag een andere IP adres. ik vermoed dat ik een vast IP adres heb omdat ik nog IPv4 heb en nog geen IPv6 heb terwijl dit hard nodig is omdat de IPv4 adressen op zijn en we allemaal over moeten naar IPv6.

 

En ik vindt dat dit proces nogal vertraagd verloopt terwijl KPN in actie moet komen om de uitrol te versnellen.


ik vermoed dat ik een vast IP adres heb omdat ik nog IPv4 heb en nog geen IPv6 heb terwijl dit hard nodig is omdat de IPv4 adressen op zijn en we allemaal over moeten naar IPv6.

En heeft u daar persoonlijk last van? Volgens mij valt dat reuze mee...


Zou wel makkelijk zijn als elke dag een andere IP adres krijg dat scheelt weer cyberaanvallen ;)

Ik moet er niet aan denken dat mijn IP adres elke dag zou wijzigen. Dan moeten al mij site-2-site VPN verbindingen dus weer opnieuw geconfigureerd worden.

 

ik vermoed dat ik een vast IP adres heb omdat ik nog IPv4 heb en nog geen IPv6 heb terwijl dit hard nodig is omdat de IPv4 adressen op zijn en we allemaal over moeten naar IPv6.

Voor de derde keer, je hebt helemaal geen vast IPv4 adres maar een dynamisch IPv4 adres dat vrijwel nooit wijzigt.

En als je jouw IPv6 adres gaat krijgen, dan behoud je ook jouw IPv4 adres. Alle aansluitingen bij KPN krijgen zowel een IPv4 adres als een IPv6 prefix waarmee je miljarden IPv6 adressen tot je beschikking zult hebben.


Zou wel makkelijk zijn als elke dag een andere IP adres krijg dat scheelt weer cyberaanvallen ;)

Onzin. Mogelijk krijgt u dan het ip van iemand die gisteren heeft zitten gamen en vandaag heel de dag geddost door een tegenspeler die niet tegen zn verlies kan. Hoe een goed idee is dat? Een heel slecht idee.


Normaal heb je een KPN BV als hostname staan en dat is een dynamische IP adres.

Ik heb een FIXED KPN BV staan als hostname dat staat echt voor een vaste IP adres.

 

Vandaar mijn vraag:

om van vast naar dynamisch IP adres in te stellen.


Hallo @IT Expert ,

Zoals al meerdere malen aangegeven heb je een dynamisch ip-adres. Het woord ‘Fixed’ staat in dit geval voor het feit dat je een vaste verbinding hebt. Zo is er ook .hybrid.kpn.net (voor sneller internet buitengebied) en .mobile.kpn.net (voor mobiele ip’s). Fixed slaat in dit geval niet op hoe dynamisch je ip-adres is. Als er .static.kpn.net staat, dan is het wel een vast ip-adres, maar da’s alleen voor grootzakelijke klanten.