Beste @Elmar87 game je bekabeld, dus met de gameconsole rechtstreeks op de modem met een geschikte LAN-kabel of draadloos via wifi?
In geval via wifi, via de 2,4-band of de 5,0-band?
Dag JanD,
Ik maak gebruik van een bekabelde verbinding.
Dag JanD,
Ik maak gebruik van een bekabelde verbinding.
Met ik neem aan een geschikte LAN-kabel aangezien deze bij de console is meegeleverd.
Beste @Elmar87 Als je glasvezel hebt, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geeft de modem/router een fabrieks-reset.
Indien koper (xDSL), geeft de modem eens een fabrieks-reset.
Verbetering? Opgelost.
Geen verbetering, even bellen met 0800 0402.
Succes.
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde probleem.
heb sinds september dit internet en daarvoor echt nooit problemen gehad.
Goedemiddag @Elmar87, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Beste @Elmar87 Als je glasvezel hebt, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geeft de modem/router een fabrieks-reset.
Verbetering? Opgelost.
Succes.
Heb je deze stappen inmiddels doorlopen en zo ja, heeft dit ook voor de gewenste verbetering gezorgd?
Hoi @mikey88, ook jij bedankt voor je bericht en tevens welkom hier :)
Kun je ons hierin van iets meer context voorzien? Game je via een bekabelde verbinding of via de wifi? En wat heb heb je zelf zoal geprobeerd om dit probleem te tackelen? Mijn eerste advies zou in dit geval zijn om een keer te bellen met onze helpdesk (0800 0402) zodat we je verbinding eens door kunnen meten. Je kunt tegenwoordig trouwens ook een belafspraak inplannen mocht je dat fijner vinden!
Goedemiddag @Elmar87, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Verbetering? Opgelost.
Succes.
Heb je deze stappen inmiddels doorlopen en zo ja, heeft dit ook voor de gewenste verbetering gezorgd?
Dag Jan van KPN,
Dankje! Ik heb het glasvezelkastje een aantal minuten van de stroom gehad. En de router harde reset gegeven. Daarnaast ook mijn console direct verbonden naar de poort in de muur. Hij zat eerder verbonden via een switch. (Niet eerder aangegeven)
Heb 1 avond gegamed zonder problemen. Ga het deze week meermaals testen. Als het goed blijft gaan koppel ik de switch ertussen. En weer kijken hoe dat gaat.
Wat wel opvallend is. Mijn routeromgeving in Chrome heeft nog de 'oude' UI. Een vriend van mij die ook kpn heeft, heeft een hele andere UI na de update van afgelopen jaar. Kan het nog iets zijn met een update die niet goed is uitgevoerd op mijn router?
Goedemorgen @Elmar87 en bedankt voor je duidelijke terugkoppeling!
Goed om te lezen dat je sindsdien 1 avond zonder problemen hebt kunnen gamen en hopelijk zullen er nog vele volgen. Probleemloos welteverstaan! Zie je bevindingen in ieder geval graag weer tegemoet.
Wat betreft de UI van je routeromgeving; het lijkt erop dat die vriend van je al een update heeft gehad. Of jij hebt hem al gehad en hij niet, dat kan ook nog. Deze updates worden gefaseerd uitgerold dus dat komt vanzelf :)
Goedemorgen @Elmar87 en bedankt voor je duidelijke terugkoppeling!
Goed om te lezen dat je sindsdien 1 avond zonder problemen hebt kunnen gamen en hopelijk zullen er nog vele volgen. Probleemloos welteverstaan! Zie je bevindingen in ieder geval graag weer tegemoet.
Wat betreft de UI van je routeromgeving; het lijkt erop dat die vriend van je al een update heeft gehad. Of jij hebt hem al gehad en hij niet, dat kan ook nog. Deze updates worden gefaseerd uitgerold dus dat komt vanzelf :)
Nu ruim een week zonder problemen kunnen gamen. Komend weekend maar weer eens de switch er tussen zetten. Kijken wat dat brengt. Als dat ook goed gaat dan was het simpelweg het glasvezelkastje even spanningsloos maken. Over ruim een week weer een update! ;)
Hoi @Elmar87, dank voor deze vooralsnog positieve terugkoppeling! Zeker niet ondenkbaar dat het resetten van het glasvezelkastje de oplossing is in dit geval, ik hoop het in ieder geval van harte en zie je bevindingen met switch er tussen dan ook graag tegemoet :)
Hoi @Elmar87, dank voor deze vooralsnog positieve terugkoppeling! Zeker niet ondenkbaar dat het resetten van het glasvezelkastje de oplossing is in dit geval, ik hoop het in ieder geval van harte en zie je bevindingen met switch er tussen dan ook graag tegemoet :)
De switch ertussen gehad en de eerste avond direct dezelfde problemen. Boosdoener gevonden!
Waarom dit gebeurt is mijn een raadsel. Is een eenvoudige switch waarin ik niets kan instellen.
Moet mijn vrije poort in de muur maar eens gaan aansluiten. Dat is sowieso een oplossing.
Hoi @Elmar87 , dank voor je terugkoppeling!
Ik kan dit ook niet meteen verklaren maar kun je me vertellen welk type switch je precies gebruikt? Misschien dat ik op basis daarvan nog iets kan achterhalen