Skip to main content

Sinds een paar dagen word het internet weer onstabiel en zo te zien staat de vaste verbinding (weer) op omvallen. Na oud en nieuw maar bellen en nu hopen dat er eens goed naar gekeken word want dit gaat nu vele jaren zo door.

Hier nog een uitdraai van een kwartier later

Ā 

Dat is geen best lijntje @Harry9Ā . Je zit waarschijnlijk ver van de centrale.Ā  Is er geen alternatief zoals bijvoorbeeld Ziggo?


HalloĀ @Joep1965Ā  , nee die lijn is niet best meer. Dat hele spul dat hier in de grond ligt zou gesaneerd moetenĀ worden maar dat doetĀ KPNĀ liever met goed werkendĀ koper dat in gebieden metĀ glasvezel ligt.

En ik kan nergens heen, alleen dat arme koperlijntje komt hier binnen. Zolang dat die koperverbinding stabiel is, ook al is die heel traag, vangt de 4g buitengebied modem het wel op.Ā 

Zit alleen op het uiterste minimum nu, die V10 modem upload maximaal 0.1 mbit (bij speedtesten mislukt de upload vrijwel altijd) en word nu zo onstabiel dat de upload dermateĀ hapert dat de samenspraak met de 4g modem spaak loopt.Ā 

Beide modems moeten ergens bij KPN in de servers een handdruk geven voor de datastroom verder gaat over 4g. Die V10 doet vrijwel niets meer in upload/download.

Vriendelijk verzoek aan KPN, meet mijn lijn eens na, ik denk dat het niet eens lukt.


@Harry9Ā Dat is inderdaad een vervelende situatie en om eerlijk te zijn weet ik ook niet direct of er dan een manier is om de huidige verbinding op te krikken. Mijn advies is ook om even te bellen metĀ 0800-0402Ā om de lijn te laten doormeten.Ā