Skip to main content
Beantwoord

Vastlopen Netflix: Wifi probleem?

• January 3, 2026
  • 8 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik heb een vraag welke waarschijnlijk niets met KPN te maken heeft maar ik hoop dat iemand mijn vraag herkent en/of hier een oplossing voor weet. Het gebeurt zeer regelmatig dat Netflix op mijn LG Smart TV vastloopt. Als ik een film aanklik dat begint het cirkeltje in het midden te draaien stopt bijv. op 25% (kan ook een ander percentage zijn) en blijft hier maar draaien. De enige remedie is dan om de stekker van de TV uit het stopcontact te halen en een aantal minuten te wachten. Ik heb lang gedacht dat dit aan Wifi zou liggen maar op andere TV’s in huis heb ik dit probleem niet en deze TV (woonkamer) staat het dichtst bij het KPN modem. Ik zou het heel fijn vinden als ik een keer van dit probleem af ben. Ik heb overigens ook een Apple TV aan de LG gehangen maar mijn versie van de Apple TV schijnt Netflix weer niet te ondersteunen.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Ronald Kroos 

Heb je de mogelijkheid om een directe internet kabel (UTP kabel) aan te leggen tussen het Kan modem en jouw LG televisie, de meeste LG televisie’s hebben een LAN uitsluiting aan de achterzijde, waarmee je jouw televisie door middel van een internet kabel kunt verbinden.

De kans is dan groot, dat het probleem zich dan vanzelf oplost.
Ik heb mijn LG OLED televisie ook direct aangesloten met een UTP kabel aan het modem, om eventuele problemen met het WiFi signaal te voorkomen.
Daarnaast heb je dan ook een goede en stabiele internetverbinding.

In de Apple App Store kun je gewoon Netflix downloaden op je Apple TV.
Zelf heb ik de Apple TV 4K (2022), en daarop draait Netflix als een zonnetje en zonder problemen.
Ik weet natuurlijk niet welke versie jij hebt van de Apple TV en uit welk jaar deze komt, maar zover ik weet kun je op alle modellen gewoon de app van Netflix downloaden vanuit de App Store.

Ook mijn Apple TV 4K heb ik trouwens direct verbonden met een UTP kabel aan mijn Fritz!Box.

Dus verbind jouw LG televisie met een internet kabel, en kijk wat er dan gebeurd.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ronald Kroos 

Heb je de mogelijkheid om een directe internet kabel (UTP kabel) aan te leggen tussen het Kan modem en jouw LG televisie, de meeste LG televisie’s hebben een LAN uitsluiting aan de achterzijde, waarmee je jouw televisie door middel van een internet kabel kunt verbinden.

De kans is dan groot, dat het probleem zich dan vanzelf oplost.
Ik heb mijn LG OLED televisie ook direct aangesloten met een UTP kabel aan het modem, om eventuele problemen met het WiFi signaal te voorkomen.
Daarnaast heb je dan ook een goede en stabiele internetverbinding.

In de Apple App Store kun je gewoon Netflix downloaden op je Apple TV.
Zelf heb ik de Apple TV 4K (2022), en daarop draait Netflix als een zonnetje en zonder problemen.
Ik weet natuurlijk niet welke versie jij hebt van de Apple TV en uit welk jaar deze komt, maar zover ik weet kun je op alle modellen gewoon de app van Netflix downloaden vanuit de App Store.

Ook mijn Apple TV 4K heb ik trouwens direct verbonden met een UTP kabel aan mijn Fritz!Box.

Dus verbind jouw LG televisie met een internet kabel, en kijk wat er dan gebeurd.

• Auteur
  • Topper
  • January 3, 2026

Beste Michel, allereerst dank voor jouw reactie. Ik denk er wel over na om mijn TV bedraad te koppelen met het modem maar dit heeft nogal wat voeten in de aarde omdat de router in de meterkast (gang) staat en de TV in de woonkamer maar ik weet dat dit wel het meest wenselijk is. Overigens had ik tot voor kort TV via Ziggo dus met een vaste coax kabel en hier had ik hetzelfde probleem maar goed Netflix gaat natuurlijk via internet. Maar wellicht dat ik toch eens actie moet ondernemen om de koppelen middels UTP kabel.  Maar heel raar dat het op andere TV’s op de 1e etage wel goed werkt terwijl dit ook via Wifi gaat.

T.a.v. Apple TV zag ik dat dit alleen nog werkt op modernere Apple TV’s (4e generatie of nieuwer) en die van mij is ouder maar ik zal nog eens kijken of ik de app op de Apple TV wellicht kan upgraden. Mijn Apple TV is middels HDMI gekoppeld met de LG TV.

Ik ben in ieder geval blij met jouw reactie.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ronald Kroos 

Ik heb je met plezier mogen helpen bij je vraag.
Zelf heb ik trouwens ook de Fritz!Box 5690 in mijn meterkast staan, en lange internet kabels vanuit de meterkast aangelegd naar mijn iMAC (PC), LG OLED televisie en Apple TV 4K.
Deze heb ik langs de plinten keurig weggewerkt in kabelgoten van D-Line, waardoor ik er niets meer van zie en ik niet kan struikelen over de kabels.

Het is wel even een werkje, maar het is tenslotte maar eenmalig!
Ik heb gelijk UTP kabels van CAT.8 aangelegd, zodat ik er voorlopig niets meer aan hoef te doen.

Zo te zien heb je dan wel een oude Apple TV staan, dus misschien handig om deze eens te verruilen voor een nieuw actueel exemplaar, zodat je ook de 4K functionaliteit erbij krijgt.
Dit jaar komt trouwens een nieuwe Apple TV 4K uit, en die schijnt weer veel nieuwe specificaties te krijgen, hierdoor zakt waarschijnlijk de prijs van de Apple TV 4K uit 2022 en kun je deze voor een mooie afprijzing in de wacht kunt slepen.

JanD
Superuser
  • January 3, 2026

Beste ​@Ronald Kroos als je de Netflix-app opent heb je de mogelijkheid dat Netflix jouw verbinding test binnen de app, want zijn dan de resultaten?

• Auteur
  • Topper
  • January 3, 2026

Beste Jan, ik zie dan 3 groene vinkjes met een internet snelheid van 153.91 mbps

• Auteur
  • Topper
  • January 3, 2026

Michel, ik heb idd een oude versie Apple TV. Hier staat ook Netflix niet standaard op. Heb geprobeerd terug te gaan naar fabrieksinstellingen maar ook dan komt NF er niet op en er kunnen geen apps worden toegevoegd.

Jij geeft aan een kabel tussen tV en modem maar ik dacht zelf aan kabel tussen modem en KPN tV box omdat mijn TV ontvangst ook niet optimaal is via Wifi ondanks 2 versterkers er tussen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ronald Kroos 

Ik zou jouw oude Apple TV snel gaan vervangen, althans dat is mijn advies richting jouw.
Want Apple is waarschijnlijk ook al gestopt met het uitgeven van updates richting jouw Apple TV, waardoor je op een gegeven moment geen apps meer kunt downloaden en installeren.
De Netflix app heeft onlangs een metamorfose gehad, en is voor Apple TV in een nieuw jasje gestoken, en is sindsdien alleen nog beschikbaar vanaf softwareversie tvOS 17.0.

De actuele Apple TV 4K is nog te koop bij o.a. Coolbleu, MediaMarkt, Amac Winkel en Bol.com.
Kies dan wel voor de versie met ethernet toegang, en 128 GB aan geheugencapaciteit.

Voor de rest kun je zowel jouw LG Televisie alsmede de KPN TV+ Box beide met een internet kabel aansluiten op het modem, aangezien jouw televisie vanuit LG ook met regelmaat updates krijgt, al is dit wel afhankelijk van hoe oud (welk jaar) jouw televisie is.

• Auteur
  • Topper
  • January 4, 2026

Dank wederom 😘