Skip to main content
Beantwoord

VDSL wijkcentrale

  • August 22, 2020
  • 29 reacties
  • 715 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 23, 2020

Waarom de snelheid vanuit een streetcabinet sneller is, dat komt omdat hier een vectoring op gezet wordt, wat een tegenruis is voor eventuele ruis/stoorbronnen. Hierdoor kan dit een snellere verbinding aan. Omdat er niet zoveel huishoudens dicht bij een centrale staan, maar meer huishoudens om de streetcabinets, is het apparatuur in de centrales nooit geschikt gemaakt voor hogere snelheden dan een 100 mbit/s pairbonding, en dit zie ik ook niet meer gebeuren.

Interessant om te weten. 

Ik woon vlakbij een wijkcentrale, is hier lintbebouwing. Dan denk je dat je dichterbij een groot knooppunt zit dan bij een streetcabinet. Maar je krijgt een lagere snelheid. Klinkt onlogisch. Ik krijgt hier ook max 54 mbit. En pairbounding niet mogenlijk. Gelukkig zijn ze met glasvezel bezig.


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Dank Jordi voor deze duidelijke uitleg.
Nu is het duidelijk dat ik voor hoger snelheid over moet stappen naar een ander provider of glasvezel.
Omdat op mijn vorige adres een straatkast staat en hier niet dat maakt het verschil.

Mijn dank is heeeel groot nu kan ik kijken wat ik er mee ga doen.


jordy.vanderbolt
Topper

Dank Jordi voor deze duidelijke uitleg.
Nu is het duidelijk dat ik voor hoger snelheid over moet stappen naar een ander provider of glasvezel.
Omdat op mijn vorige adres een straatkast staat en hier niet dat maakt het verschil.

Mijn dank is heeeel groot nu kan ik kijken wat ik er mee ga doen.

Geen enkel probleem! Ik ben blij dat ik het een en ander uit heb kunnen leggen 😀.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 23, 2020

Thanks @jordy.vanderbolt :smiley: