Skip to main content
Vraag

VDSL2 (koper) aansluiting zal ik de Super WiFi 2 maar terugsturen?

  • 16 September 2024
  • 5 reacties
  • 36 keer bekeken

TV beeld hapert en bevriest soms. SuperWiFi 2 besteld maar helaas, komt nog steeds voor. Vanwege koper (VDSL2) downloadsnelheid beperkt. Het TV menu (Philips) en de KPN TV-kastje (Sagem)

geven aan dat de verbinding uitstekend is. Nader onderzoek: blijkt dat de downloadsnelheid (Ookla) en latency nogal fluctueert.  Is hier iets aan te doen? Hoe kan ik bevriezen van TV beeld voorkomen?

Is de tv bekabeld aangesloten? Rechtstreeks op de KPN Box of Experiabox? Zonder dat er kastjes of iets dergelijks tussen zitten?


De metingen in het vorige bericht zijn 'bekabeld' gemeten met een kabeltje. Overigens elk uur automatisch een meting. Aansluiting LAN aan KPN kastje: eerst WiFi (Box12b), daarna SuperWiFi 2 besteld (WiFi met BOX12b) en nog steeds beeld hapering / bevriezen. Omdat Super wiFi geen verbetering bracht nu een DECO X20 aangesloten (bekabeld) aan zowel KPN kastje alsmede TV. Als ik de downloadsnelheid meet op deze X.20 (met kabel aan notebook) komt de maximale waarde op circa 80 Mbps. Dus de DECO die bij de TV staat. De medling op TV & KPN Kastje zegt nu: internet uitstekend (was ''goed'’ bij WiFi). De X20 is DHCP server. De BOX 12b geeft geen internet adressen uit, hoewel dit helaas niet uit te schakelen is. Ik denk dat die fluctuaties van download snelheid en latency het probleem zijn.


U geeft geen antwoord op mijn vraag. Is de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld op de KPN Box aangesloten? Zonder dat er iets tussen zit?


Ha Ha, sorry hoor. Dank voor je snelle antwoord en support. Uit mijn antwoord hiervoor zou je kunnen afleiden dat de TV niet rechtstreeks met een kabeltje aan de Box 12b verbonden is. Een TV in de meterkast past niet. Daarnaast staan beiden op een verschillende verdieping (beneden en boven).


Ter aanvulling: de hoofd DECO staat bij BOX 12b (modem) en is bekabeld aangesloten. WiFi van BOX 12b staat uit. DECO is nu router en aangesloten aan poort 1 van Box12b (da's het enige kabeltje is Box12b). recent overgestapt van Ziggo, dat werkte prima. KPN's Glaspoort is onderweg maar de datum van oplevering verschuift steeds. Oranje touwtje steekt al ruim 1 ½ jaar uit de stoeptegels.


Reageer