Skip to main content

Hallo ,

Ik heb een vraagje.

Mijn VDSL2 (profiel 17a) verbinding traint op  111214  Down / 32930 Up  (111.2 / 32.9 Mbit)

Bij het testen met diverse speedtests op internet kom ik tot : 71.9 Mbit Down / 30.0 Mbit Up.

 

Kan iemand mij zeggen waar dit grote verschil (111.2 - 71.9 🙂 39.3 Mbit "verlies”uit voort komt?

Ik begrijp dat er wat overhead zal zijn en wellicht wat MTU finetuning benodigd.

Maar 39.3 Mbit is bijna 1/3e van de getrainde verbinding.

 

Getest met zowel de Experiabox V10A , alsmede een Cisco C897VAW.

Resultaat is identiek.

Bekabeld gemeten met alle overige (draadloze) apparatuur uit?


Welk abonnement heeft u ? als u een 50Mbit abonnement heeft word deze via profiel gelimiteerd op 70Mbit.

zowiezo is sync snelheid nooit je datarate gezien headers/Error correction/retransmissies..Als je ook ITV heb word hiervoor een stuk "gereserveert" zodat niet tijdens intens gebruik b.v speedtest je t.v njet werkt..

 

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft


Welk abonnement heb je @Joris7812B ? Heeft dat wellicht de contractuele snelheid van 50/5 Mbps?

Dan is 70/30 in de praktijk gebruikelijk. 


Bekabeld gemeten met alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Ja, correct : bekabeld, enige PC, Gigabit Ethernet NIC, Goede kabel


Welk abonnement heeft u ? als u een 50Mbit abonnement heeft word deze via profiel gelimiteerd op 70Mbit.

zowiezo is sync snelheid nooit je datarate gezien headers/Error correction/retransmissies..Als je ook ITV heb word hiervoor een stuk "gereserveert" zodat niet tijdens intens gebruik b.v speedtest je t.v njet werkt..

 

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft

Ahhhh kijk… 

Dat zou het heel goed kunnen verklaren.

Ik moet even uitzoeken welk abonnement ik heb.

Geen TV in elk geval, ook geen telefonie, alleen internet.

Ik was voorheen Telfort klant namelijk. Ik heb geen idee ...

 

Ik ging er van uit dat je gewoon het maximum kreeg wat er op je adres mogelijk was.


Hier ook een 50 mbit abonnement en haal ergens tussen de 70 en de 80.

Ik ging er van uit dat je gewoon het maximum kreeg wat er op je adres mogelijk was.

Dan moet u meer betalen, dan krijgt u de volle 111 mbit 😉


Ahhhh kijk… 

Dat zou het heel goed kunnen verklaren.

Ik moet even uitzoeken welk abonnement ik heb.

Geen TV in elk geval, ook geen telefonie, alleen internet.

Ik was voorheen Telfort klant namelijk. Ik heb geen idee ...

 

Ik ging er van uit dat je gewoon het maximum kreeg wat er op je adres mogelijk was.

 

dan zal de ene 50Mbit krijgen en andere 200 voor dezelfde prijs... 

je hebt een abonement snelheid en een fysiek limiet, die 111 is de sync snelheid ( Fysiek limiet ) maar als je abbonement je maar recht geeft op 50 wat door ons geknepen wkrd op 70 is dit het resultaat..


@Joris7812B Hoi Joris, ik zie dat je hier al goed op weg geholpen bent, super! Als aanvulling op de informatie die je hier al gekregen hebt: Je kunt jouw abonnement nakijken in MijnKPN. We horen graag of je er uit gekomen bent, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


Hallo,

heb een 100MBit abbo. Nu is de test snelheid, altijd (al maanden) rond de 82 MBit. klopt dit ?.
dit is wel bijna 20 %.


Hallo,

heb een 100MBit abbo. Nu is de test snelheid, altijd (al maanden) rond de 82 MBit. klopt dit ?.
dit is wel bijna 20 %.

Is dat bekabeld gemeten of draadloos @Dee_Backer ?