Skip to main content
Vraag

Veel games werken niet op mijn internetverbinding

• December 9, 2025
  • 15 reacties
  • 110 keer bekeken

Veel games werken niet. Geef me volledige internettoegang of verwijder de beperkingen.

15 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Login op de experiabox zet de firewall van middel naar standard mogelijk lost dat je probleem op

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 9, 2025

Zelfs de snelheidstest werkt niet...

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 9, 2025

Ik heb geen toegang tot de routerinstellingen.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Dit lijkt meer op een verbindings probleem. Heb je het modem al een keer herstart.

toegang tot modem 192.168.2.254 password achterop modem

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Dit lijkt meer op een verbindings probleem. Heb je het modem al een keer herstart.

Opnieuw opgestart. Mijn internetprovider blokkeert de toegang tot sommige websites, programma's en games.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 10, 2025

Opnieuw opgestart. Mijn internetprovider blokkeert de toegang tot sommige websites, programma's en games.

Beste ​@hakunat KPN blokkeert alleen illegale content, verder niets.

Heb je de firewall-instellingen al aan kunnen passen naar standaard/laag?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Als het alleen illegale content blokkeert, waarom werken apps zoals Speedtest en Discord dan niet?

rvk01
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 10, 2025

Als het alleen illegale content blokkeert, waarom werken apps zoals Speedtest en Discord dan niet?

Omdat dit dus een ander probleem betreft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Omdat dit dus een ander probleem betreft.

Welke is het en hoe kan ik het oplossen? Ik had deze problemen niet bij mijn vorige provider.

rvk01
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 10, 2025

Welke is het en hoe kan ik het oplossen? Ik had deze problemen niet bij mijn vorige provider.

Er is al twee keer een suggestie geopperd (om te controleren). Verder zijn er nog legio mogelijkheden... maar zonder info is dat moeilijk aan te geven. 

Heb je het op alle apparaten? Schijnbaar kom je wel op de site van speedtest.net maar doet alleen de test zelfs niets. Heb je de externe speedtest.net app van ookla ook geprobeerd (zoals gaat aangegeven wordt)? Heb je iets van F-Secure draaien of gebruik je eigen DNS instellingen? Kon je op de pagina van de router zelfs komen? Wat is precies de foutmelding in de browser als je een pagina niet kunt bereiken? etc. etc.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 10, 2025

Probeer eens een andere browser.

Gebruik je een VPN, zet die dan uit 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Ik heb het op andere sites geprobeerd. Het werkt hetzelfde met VPN op andere apparaten.\

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 11, 2025

Als ik jouw screenshot zie, is een Russische versie. Het kan zijn dat Ruslands jouw games blokkeert, maar kan ook zijn dat EU jouw verbinding naar Rusland blokkeert. Om welke games  (vooral welke servers) gaat het?

rvk01
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 11, 2025

Ik heb het op andere sites geprobeerd. Het werkt hetzelfde met VPN op andere apparaten.\

Het is niet duidelijk of het zonder VPN wel goed werkt.

Je geeft ook geen antwoord op alle andere vragen. Goede duidelijke antwoorden zijn wel nodig om een oplossing te vinden voor dit probleem. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@hakunat. Welkom op de KPN Community! Zoals je ziet denkt de Community graag met je mee. Hopelijk ben je dan ook al iets verder gekomen. 

Allereerst wil ik benadrukken dat wij geen verkeer blokkeren. Dit is bovendien vastgelegd in de netneutraliteitswetgeving. Alleen als de rechter ons oplegt om een bepaalde website te blokkeren, zijn we dat verplicht om dat op te volgen. 

Het kan goed zijn dat het iets met een VPN te maken heeft. Heb je die al eens gedeactiveerd en weer geprobeerd? En wat gebeurt er bijvoorbeeld op je telefoon (zonder VPN en op de Wifi) als je gaat naar de speedtest of Discord app? 

Ik ben benieuwd of dit iets uithaalt!