Skip to main content
Antwoord

Veel gedoe om over te stappen naar KPN Glasvezel

• October 20, 2025
  • 6 reacties
  • 115 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

goeden avond 

wij hebben op 25 september een aanvraag en gelijk een contract afgesloten bij KPN glasvezel.

wij zijn absoluut niet tevreden over Ziggo dus dachten kom op neem de sprong naar glasvezel.

en daarbij ook nog een leuke actie een gratis Samsung notebook 4,dat zou voor het eerst zijn in misschien wel 30 jaar dat ook wij een keertje geluk hebben bij het overstappen naar KPN glasvezel..

gelijk gebruik gemaakt van de gratis overstapservice

wel alles gelijk binnen via de KPN app, dus goed geregeld.

na drie weken nog geen afspraak binnen om de glasvezel de woning in te trekken ,dus maar een keertje bellen dan

in app wordt netjes aangegeven dat de overstap datum 20 november is en dat we vanaf die datumgebruik kunnen maken van het glasvezel netwerk.

alleen ligt dat nog buiten op de stoep en moet de woning ingetrokken worden dus bellen en navraag gedaan wanneer er een monteur langs komt en of een afspraak gaat maken om dit in orde te maken.

na 4 telefoontjes met verschillende  mensen {die wel goed hun best doen}nog geen antwoord.

eindelijk op 13 oktober na een lang telefoon gesprek krijgen we te horen binnen drie werkdagen contact op wordt genomen om een afspraak in te plannen.

u raad het al 1 week verder en nog niets.

op naar een winkel van KPN om dit op te lossen jammer joh.

dus toch maar weer de telefoon in om iets van duidelijkheid te krijgen {totale tijdsduur 2 ½ uur en een klein beetje meer.

na het eerste gesprek datum van 20 november is in eens 18 december.

nieuw nummer gekregen en wie weet gaat dit het eindelijk worden…….

jammer joh de contract 25 september is er in een keer weg en verdwenen, binnen 10 seconden bericht van Ziggo en KPN .

Ziggo blij dat we blijven en wat kunnen we doen voor u.

KPN verdrietig dat we weer weggaan.

kan ook aan mij liggen maar verbinding verbroken, gelijk weer gebeld en gevraagd wat is er gebeurt.

foutje denk van collega maar ik ga alles even bekijken wat er gebeurt is………

niet goed maar we gaan het in orde maken voor u .vervelend wat er gebeurt is maar we gaan het oplossen.

oude contract kan ik niet meer aanbieden ,dus Samsung notebook 4 is ook weg, sorry maar ik kan u wel blij maken met een PlayStation 5 .

foutje van onze kant maar het is niet anders.

ik denk dat mijn telefoon niet langer  dan 90 minuten kan bellen ,want wederom wordt de verbinding verbroken .

heb nog een poging gedaan om terug te bellen maar de wachttijd was weer eens langer dan mij geduld.

sorry dat het niet helemaal zo netjes schrift staat ,maar zit echt te koken achter mijn oude acer game laptop .

nu maar hopen op een goed  afloop .

telefoonnummer kunnen jullie achterhalen en anders via de KPN app

met vriendelijke groet impie

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@impie, welkom op de KPN Community. Leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk aangesloten wilt worden op glasvezel. Maar belangrijker: dat je meer duidelijkheid hebt over hoe, wat, waar en wanneer.

Ik lees in jouw bericht behoorlijk wat frustratie over dingen die niet goed gaan. Er is veel onduidelijkheid. En als kers op de taart is de bestelling die je had geplaatst ook nog eens geannuleerd. Hierdoor mis je de Samsung Notebook 4. Dat is echt enorm balen, zeg.

Nu lees ik in jouw bericht ook dat glasvezel al wel in de straat is aangelegd, maar dat dit nog niet naar jouw woning getrokken is. Dat betekent helaas dat wij nog niet zoveel voor je kunnen doen. De KPN Community is een klant-helpt-klant platform voor consumenten van KPN de provider. Wij gaan alleen over de abonnementen. Voor vragen over aanleg van glasvezel, wat bij jou in feite nog aan de orde is, kun je terecht van bij onze netwerkbeheerder. Op de website kan je jouw postcode en huisnummer invullen om te zien wat de status van aanleg is. Heb je daarna nog vragen? Dan kan je bellen met 088 006 37 44. Mijn collega's zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Als glasvezel dan jouw huis binnen is gelegd, krijgen wij een seintje en kan jouw abonnement geactiveerd worden. We houden je daarvoor natuurlijk op de hoogte.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 20, 2025

Wat een gedoe ​@impie! Wat zegt deze site over de status van jouw adres?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 20, 2025

Dat klopt allemaal .

Glasvezel is in januari aangelegd in ons wijk .

Alleen het aansluiten op ons huis is dus het probleem.

Geen duidelijke afspraken bij kpn zelf dus.

En heel onduidelijk hoe nu verder en of ik er nog zin in heb om door te gaan

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 20, 2025

De site die ik je gaf is van de netwerkbeheerder. Staat daar echt dat je aansluiting gereed is? Ik krijg het vermoeden dat per abuis jouw adres gereed is gemeld maar dat het niet zo is. Kpn de provider waar je het abonnement afsluit zou dus kunnen denken dat de glasvezelaansluiting klaar is. Vandaar mijn vraag.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Hallo ​@impie, welkom op de KPN Community. Leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk aangesloten wilt worden op glasvezel. Maar belangrijker: dat je meer duidelijkheid hebt over hoe, wat, waar en wanneer.

Ik lees in jouw bericht behoorlijk wat frustratie over dingen die niet goed gaan. Er is veel onduidelijkheid. En als kers op de taart is de bestelling die je had geplaatst ook nog eens geannuleerd. Hierdoor mis je de Samsung Notebook 4. Dat is echt enorm balen, zeg.

Nu lees ik in jouw bericht ook dat glasvezel al wel in de straat is aangelegd, maar dat dit nog niet naar jouw woning getrokken is. Dat betekent helaas dat wij nog niet zoveel voor je kunnen doen. De KPN Community is een klant-helpt-klant platform voor consumenten van KPN de provider. Wij gaan alleen over de abonnementen. Voor vragen over aanleg van glasvezel, wat bij jou in feite nog aan de orde is, kun je terecht van bij onze netwerkbeheerder. Op de website kan je jouw postcode en huisnummer invullen om te zien wat de status van aanleg is. Heb je daarna nog vragen? Dan kan je bellen met 088 006 37 44. Mijn collega's zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Als glasvezel dan jouw huis binnen is gelegd, krijgen wij een seintje en kan jouw abonnement geactiveerd worden. We houden je daarvoor natuurlijk op de hoogte.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 22, 2025

beste Denise

Daar zit nu het probleem,ook op de site staat via de postcode en huisnummer dat wij gereed zijn voor glasvezel.

Nu loopt echt alles spaak omdat de afspraak met een onderaannemer of kpn zelf niet gemaakt is .

Als jullie nu eens goed kijken wie de glasvezel aansluiting onze woning in gaat leggen .

Daar is dus de onduidelijk over ,omdat ik via de telefoon van alles hoor van de vriendelijke mensen op het nummer dat je mij nu geeft.

Maar ook zij kwamen niet verder met de aanvraag over wie nu het uit gaat voeren.

Vandaar het misverstand dat iemand het 1e contract eruit heeft gehaald,om een nieuwe afspraak te maken met alle gevolgen van dien.

Het moet toch duidelijk zijn wie in welke stad en of wijk verantwoordelijk is over het aansluiten van glasvezel een woning in.

Nu lijkt het zo dat je de mensen die je aan de lijn krijgt van alles op de hoogte zijn van abbonementen ,maar niet kunnen inzien wie het aansluit.

En als je dan nummers door krijgt is dat niet van diegene die dus de aansluiting naar binnen aanllegt.

Is het niet zo dat kpn dit in goede banen moet brengen en van aanvraag tot het in gebruik gaat nemen van glasvezel.

En ik blijf het raar vinden dat jullie het abbonement zelf beëindigen ik daar de dupe van ben.

Als ik nu weer opnieuw begin met de aanvraag kunnen we twee dingen doen,weer afwachten op een datum wanneer glasvezel de woning in wordt gelegd.

Of gelijk doorgeven op deze datum sluiten wij glasvezel aan in uw woning en kunt u gebruik maken van ons netwerk.

Daar zit nogal een verschil in.

Een PlayStation 5 is leuk ,maar ben 63 jaar en zit daar niet op te wachten,zoals je kan begrijpen.

Met vriendelijke groet Ron Immers

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap de frustratie, ​@impie. Ik ga een aantal dingen uit jouw bericht plukken en daar specifiek op reageren.

Als jullie nu eens goed kijken wie de glasvezel aansluiting onze woning in gaat leggen.

Wie glasvezel precies jouw woning binnen gaat brengen, durf ik niet te zeggen. Maar het valt in ieder geval nog wel onder de verantwoordelijkheid van KPN Netwerk of Glaspoort. Ik kan je niet vertellen wie van deze 2 bij jou verantwoordelijk is. Maar als het goed is heb jij wel bericht van een van hen ontvangen en weet jij dus zelf wie bij jou de aanleg van glasvezel beheert.

Het moet toch duidelijk zijn wie in welke stad en of wijk verantwoordelijk is over het aansluiten van glasvezel een woning in.

KPN Netwerk of Glaspoort huurt weer onderaannemers in om glasvezel daadwerkelijk aan te leggen. Het is voor ons alleen niet inzichtelijk welke onderaannemer bij jou de aanleg van glasvezel in orde maakt. KPN Netwerk of Glaspoort kan bij vragen een ticket doorzetten naar de onderaannemer, die dan weer contact met jou kan opnemen.

Voor het naar binnen brengen van glasvezel, moet je een afspraak maken. Je krijgt een brief met een voorstel voor een datum en tijd. Met de code uit de brief kun je op de site van KPN Netwerk of Glaspoort de afspraak bevestigen of een nieuwe datum/tijd voorstellen. Het kan wel 3 à 4 maanden duren voordat je deze brief krijgt nadat glasvezel is aangelegd. Ik weet niet wanneer glasvezel bij jou is aangelegd, maar het kan dus nog even duren.

Wil je hier meer duidelijkheid over, dan zal je toch echt contact moeten opnemen met KPN Netwerk of Glaspoort. Kijk op hun website om te zien hoe je contact met hen kunt opnemen.

Vandaar het misverstand dat iemand het 1e contract eruit heeft gehaald,om een nieuwe afspraak te maken met alle gevolgen van dien.

En ik blijf het raar vinden dat jullie het abbonement zelf beëindigen ik daar de dupe van ben.

Ah, dus mijn collega van de klantenservice heeft het abonnement geannuleerd, in de hoop dat het daarna weer zou doorlopen bij het opnieuw plaatsen van een bestelling. In dit geval gaat dat niets uitmaken, omdat wij dus nog niet aan zet zijn, maar het nog echt bij de netwerkbeheerder ligt. Het spijt me dat het zo gelopen is. Ik had je graag alsnog weer het oude abonnement aangeboden, maar dat kan ik helaas niet doen. Ik snap dat je geen behoefte hebt aan de PlayStation 5. Gelukkig hebben we regelmatig een ander welkomstcadeau, dus hopelijk zit er dan snel wel iets tussen waar je wat aan hebt. In plaats van de PlayStation 5 kun je ook altijd kiezen voor korting. En anders even wachten tot een nieuwe leuke aanbieding.