Skip to main content

Tijdens de verbouwing van andere woning zie we een groot aantal aansluitingen. Wat houd je en wat kun je weghalen? Dit in verband met de stukadoor die alles netjes wil afwerken. Moeilijke puzzel voor ons. Help!

Bijvoorbaat dank voor de reactie!

 


Dat zwarte kastje ligt gewoon los, dus dat kunt u even weg leggen. Wel bewaren! Dat snoertje met die groene stekkertjes kunt u ook even wegleggen. U kunt het kapje zo naar beneden eraf schuiven. Het zit nu ook niet eens goed. Wederom: bewaren!

Dat doosje met die 4 zwarte poorten wat zo scheef hangt weet ik niet wat het is.

De rest moet in ieder geval gewoon blijven zitten. Eigenlijk zou dat beter gewoon allemaal in de meterkast zitten. Maar ja...


Foto 1; linksboven een FTU Cover, deze is niet afgedekt en aangezien 1 stofje hem defect maakt is deze 100% waardeloos. 

Het witte kastje met KPN onder het zwarte vierkant; oud koper ISRA, wordt niet meer gebruikt aangezien u glasvezel heeft. Officieel mag je deze niet verwijderen maar als u via KPNNetwerk.nl een check doet en die zegt dat u glasvezel heeft is het inmiddels inactief en kan u (geen beleid van KPN) mee doen wat u wilt.

Dat zwarte vierkantje is een GPON ONT, KPN gebruikt voor nieuwe klanten geen GPON meer + hier geldt hetzelfde, de stofkap is er af en dat maakt hem effectief waardeloos als er 1 stofje in is gekomen.

Witte vierkant met 4 zwarte poorten; oude hub, is handig om 1 telefoonlijn naar 3 andere te sturen. Heb je ook niks meer aan.

 

Resume; de witte cover met kabeltje en groene uiteinden en zwart vierkant doosje graag terugsturen naar KPN en veel plezier met de rest. Dat witte vierkantje onder de FTU cover is uw glasvezel punt en hier mag u zelf niet aan zitten.


Foto 2; onbekend wat dit is. Heeft weinig met KPN te maken denk ik.

 

En dat witte vierkantje rechts met die 2 ronde contacten? Oude tv aansluiting? Weg?

dat is het ziggo aop (die moet je meestal laten zitten , )heb je ergens anders een ander kastje met een groene kabel

 

Admin: latere quote toegevoegd voor de volledigheid


En dat witte vierkantje rechts met die 2 ronde contacten? Oude tv aansluiting? Weg?


En dat witte vierkantje rechts met die 2 ronde contacten? Oude tv aansluiting? Weg?

dat is het ziggo aop (die moet je meestal laten zitten , )heb je ergens anders een ander kastje met een groene kabel

 

voorbeelden

 

 

zigo aop btv 01 set

upc vq601r

zo maar een paar voorbeelden


En dat witte vierkantje rechts met die 2 ronde contacten? Oude tv aansluiting? Weg?

Daar gaat KPN dus niet over. Zoals MrChip terecht zegt is dit het aansluitpunt van Ziggo. Als u niet zeker weet of dit de hoofd kabel is zou ik hem vooral laten zitten. (De duivel in mij zegt vooral kapot maken)


En dat witte vierkantje rechts met die 2 ronde contacten? Oude tv aansluiting? Weg?

Daar gaat KPN dus niet over. Zoals MrChip terecht zegt is dit het aansluitpunt van Ziggo. Als u niet zeker weet of dit de hoofd kabel is zou ik hem vooral laten zitten. (De duivel in mij zegt vooral kapot maken)

🤣


Ik zie verder nergens een kastje met een groene  kabel, en dit witte kastje kijkt mega-oud, lijkt voor mij op oude tv aansluiting (tv-fm) vroeger thuis.


Ik zie verder nergens een kastje met een groene  kabel, en dit witte kastje kijkt mega-oud, lijkt voor mij op oude tv aansluiting (tv-fm) vroeger thuis.

Dat klopt. Ziggo gebruikt ook nog steeds hetzelfde systeem. 


Reageer