Skip to main content
Vraag

Veel problemen na overstap naar KPN met de internetverbinding en het Combivoordeel

• December 16, 2025
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

Wij zijn overgestapt naar KPN met twee duidelijke redenen: het combivoordeel op ons bestaande Netflix-abonnement en een PlayStation als welkomstcadeau. Dat klonk aantrekkelijk, maar de praktijk bleek helaas totaal anders.

Al in de eerste week na de overstap begonnen de problemen. Het internet viel regelmatig weg en bij streamingdiensten zoals Netflix was er zichtbaar resolutieverlies, terwijl alle apparaten gewoon via een internetkabel zijn aangesloten. Dat is niet wat je verwacht van een nieuwe aansluiting.

Daarnaast werkte de combivoordeel-pagina niet. Wanneer ik deze wilde openen bleef de pagina eindeloos laden, op geen enkele browser kwam ik erin. Ik heb hiervoor contact opgenomen met KPN en er werd een storingsmelding aangemaakt. Na langere tijd wachten was het probleem nog steeds niet opgelost, terwijl Netflix ondertussen wel gewoon werd afgeschreven en ik dus geen enkel voordeel kon gebruiken.

Na twee weken zou het welkomstcadeau worden verstuurd. In plaats van een verzendbevestiging kregen we een mail dat KPN “veel meer bestellingen dan verwacht” had ontvangen en dat de PlayStation niet geleverd kon worden. Ze hopen dit ergens binnen drie weken alsnog te doen. In mijn ogen had dit gewoon bij de advertentie moeten staan, in plaats van mensen binnenhengelen met een cadeau dat feitelijk niet leverbaar is.

Omdat dit inmiddels op meerdere vlakken wanprestatie begon te worden, heb ik opnieuw contact opgenomen met KPN. Tijdens dat gesprek zou het internet “even getest” worden, waarna ik zeven minuten in de wacht stond en de verbinding werd verbroken. In het daaropvolgende gesprek waar vroeg of een compensatie voor de gemiste korting mogelijk was, werd aangegeven dat de medewerker hier op dat moment niets voor mij in kon betekenen. Er werd wel genuanceerd dat het niet letterlijk ‘onmogelijk’ was, maar uiteindelijk werd er geen concrete oplossing of compensatie geboden.”

Op dit moment wachten we op een mail van KPN, hopelijk deze week nog, maar het vertrouwen is eerlijk gezegd nu al geschaad. Veel beloftes bij de overstap, maar als klant sta je er vervolgens alleen voor. We hebben veel spijt van deze overstap.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Siem3344 . Welkom hier bij de KPN Community.

Dank je wel voor je uitgebreide en duidelijke toelichting. Dat is geen leuk verhaaltje en eerlijk is eerlijk, dit leest niet als een soepele overstap.

Ik ben even benieuwd hoe het er nu voor staat. Spelen de technische problemen met het internet en het streamen op dit moment nog steeds, of is dat inmiddels stabieler geworden?

Daarnaast hoor ik je aangeven dat jullie wachten op een mail van KPN. Kun je aangeven waar die mail precies over gaat of wat daarin is toegezegd? Dan is het voor ons makkelijker om te begrijpen waar het nu vastloopt en of we daarin nog iets voor jullie kunnen betekenen.

Los daarvan snap ik heel goed dat het vertrouwen een flinke deuk heeft opgelopen. Een overstap met duidelijke beloftes hoort geen opeenstapeling van problemen te worden, zeker niet in de eerste weken. We kijken graag met je mee, maar eerst even helder krijgen wat de huidige status is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 22, 2025

Er is een mail gestuurd van KPN dat een netflix basic accunt is toegevoegd aan mijn kpn, terwijl ik 10 keer heb gezegd dat ik een bestaand account wil toevoegen, het lukt me nu niet om mijn netflix account toe te voegen. Het lijkt erop dat ik weer moet gaan bellen dit wéér moet uitleggen en als “lastig” weg gezet ga worden. Daarbij gaat het waarschijnlijk ook nog een week extra duren voordat er een reactie op oplossing van jullie kant komt. 

De combivoordeel pagina: voeg je eigen abonnement toe laadt nog steeds niet. Ik heb het gechecked bij andere mensen met kpn laadt hij wel, het dus is specifiek mijn abonnement die dit niet kan. 
Dan te horen krijgen dat compensatie voor gemiste korting ik kan vergeten, fijn. 

Dit gaat niet persee om dat geld, maar om fatsoen. 

zoals verwacht, playstation niks meer van gehoord die zal misschien nog ooit wel komen, internet problemen zijn er nog. 

En deze review is gecensureerd, alleen al de titel is random aangepast. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Siem3344 . Ter info.  Wij moderators passen titels aan.  Dat heeft niks met censureren te maken.  Wij proberen titels SEO waarde te geven (makkelijk te vinden voor andere personen en goed geïndexeerd in google zoek resultaten.  ). In jouw bericht is verder ook niks aangepast.  We ‘censureren’  als je verstoot tegen de huisregels. En daar is hier absoluut geen sprake van. 

Zo te lezen zit je wel bij de juiste ingang.  De telefonische helpdesk heeft de middelen om dit allemaal voor jou recht te zetten en daar kan ik je hier bij de Community niet bij helpen.

Ik wil wel graag even met je meekijken hoe alles nu in de systemen staat.  Mocht je dat op prijs stellen, kun je dan je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?