Skip to main content

Aangezien we op de slaapkamer veel problemen ondervinden eens via de thuis app de test gedaan. We blijken in de huiskamer op 55MB/s te zitten. Boven tussen de 24MB/s en 44MB/s. We betalen echter al jaren voor 200MB/s. Altijd al op de slaapkamer haperingen gehad tijdens het kijken van bijvoorbeeld Netflix. Echter is het de laatste tijd onmogelijk om op de TV Netflix te kijken. Op de laptop wel dus denk dat de snelheid niet direct het probleem hoeft te zijn. Toch vind ik de snelheid een probleem aangezien we méér betalen voor sneller internet maar zelfs de standaard 100MB/s bij lange na niet gehaald wordt. Ik wil dus sowieso ons abonnement terug zetten naar 100MB/s. Ik ga er vanuit dat dit niet van invloed zal zijn op onze huidige matige snelheid maar is dat correct gedacht?

 

Kort dus;

Snelheid nu max 55MB/s, als we abonnement terug zetten van 200MB/s naar 100MB/s, blijft het dan rond die 55MB/s

 

2e vraag; omdat vooral de TV boven problemen heeft, is dat zwarte 'KPN-TV-kastje' op de één of andere manier te testen op problemen? Of moeten we die van beneden gewoon eens met die van boven omruilen? Want waar kan het anders aanliggen dat Netflix niet op de TV te kijken is zonder extreem gehaper?

 

We hebben nog een oudere experiabox V10

Dag @MoBi2 weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan,  ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Van die pagina graag een screenshot plaatsen.  Ik denk dat we dan snel zien wat er aan de hand is. Ik ben benieuwd 😉. 


@Joep1965: Geen idee, maar vast via Google of YouTube wel te vinden hoe dat moet. Hopelijk kom ik er deze week nog aan toe om dat uit te zoeken. Bedankt iig voor de tip.


Welkom op het forum @MoBi2! Je hebt wifisnelheid, maar die komt niet altijd overeen met de snelheid die ook echt je huis binnenkomt. Dat is een beetje waar Joep heen wil. Om te kijken of die wifisnelheid van jou beter kan, moeten we eerst weten hoeveel er op jouw modem binnenkomt. Je kunt dat zien in je modem. Maar je kunt ook even gaan naar kpn.com/bestellen. Als je daar je postcode invult krijg je gelijk te zien wat de haalbare, bekabelde, snelheid op jouw adres is. 

Als dat een aardig stukje hoger is dan die 55, dan kunnen we kijken hoe we dat kunnen verbeteren.

Als het in de buurt zit van de 55, dan zal je wifi niet heel veel sneller gaan worden. Maar dan is het inderdaad wel een idee om je abonnementssnelheid terug te zetten naar 100.

 

En, over de tv, wat voor problemen heb je met dat kastje?