Skip to main content
Beantwoord

Veel water in kruipruimte, kan de glasvezelkabel anders naar de straat?

• June 27, 2026
  • 37 reacties
  • 401 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 14, 2026

Monteur is geweest, stond al bij de meterkast van de buren met die glasvezelkabel uit die kast..ja kruipruimte is nog nat tja..en hij had nog veel werk gehad, en was ook maar alleen. Ik zei nou ja als die kabel maar door  die kruipruimte gaat ben ik tevreden, de rest kan wat mij betreft later, van mijn part kom je morgen of zo terug. HIj overleggen met zijn baas, en het was ok. En heeft de kabel vanuit de onderkant van de meterkast richting de andere kant getrokken van de kruipruimte, zodat het morgen opgepakt kan worden richting de straat. Morgenochtend vroeg komt hij terug voor de rest van de werkzaamheden. Eerste uitdaging is lasdozen zien te vinden, moeten er vier liggen, maar vorige keer zagen ze al dat die anders in de grond lagen dan volgens de foto, waar er vier bij elkaar lagen.  Mijn huisnummer vonden ze toen niet. Morgen verder, ben wel blij dat die kabel er door is. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Monteur is geweest, stond al bij de meterkast van de buren met die glasvezelkabel uit die kast..ja kruipruimte is nog nat tja..en hij had nog veel werk gehad, en was ook maar alleen. Ik zei nou ja als die kabel maar door  die kruipruimte gaat ben ik tevreden, de rest kan wat mij betreft later, van mijn part kom je morgen of zo terug. HIj overleggen met zijn baas, en het was ok. En heeft de kabel vanuit de onderkant van de meterkast richting de andere kant getrokken van de kruipruimte, zodat het morgen opgepakt kan worden richting de straat. Morgenochtend vroeg komt hij terug voor de rest van de werkzaamheden. Eerste uitdaging is lasdozen zien te vinden, moeten er vier liggen, maar vorige keer zagen ze al dat die anders in de grond lagen dan volgens de foto, waar er vier bij elkaar lagen.  Mijn huisnummer vonden ze toen niet. Morgen verder, ben wel blij dat die kabel er door is. 

Sorry voor de late reactie, ik was even afwezig. Wat fijn dat er dan toch progressie is geboekt en dat ze de kruipruimte droog hebben gekregen. Hebben ze nu dan ook een permanente oplossing gevonden zodat het droger blijft in de kruipruimte, betere isolatie of iets in die richting?

Heeft de KPN monteur progressie geboekt?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • July 15, 2026

Sorry voor de late reactie, ik was even afwezig. Wat fijn dat er dan toch progressie is geboekt en dat ze de kruipruimte droog hebben gekregen. Hebben ze nu dan ook een permanente oplossing gevonden zodat het droger blijft in de kruipruimte, betere isolatie of iets in die richting?

Heeft de KPN monteur progressie geboekt?

Die kruipruimte is wat het is, die rioolstoring is opgelost afgelopen maandag, helemaal grondwater uitsluiten gaat niet gebeuren. Kabel is er ieder geval doorheen en hoe monteur dat verder afgehandeld heeft in de ruimte weet ik niet, vertrouw er op dat het goed gaat. Is nog bezig, er horen aansluitingen aan lasdozen te liggen voor 4 woningen en vorige keer konden anderen er ook al twee niet vinden. En nu nog steeds niet. En natuurlijk ontbreekt aansluiting kabel met mijn huisnummer ook:-). Wordt nu andere aansluiting gepakt om verder te kunnen, moet wel een en ander worden omgezet, maar goed anders komen niet verder. Moet nog iets wordt gelast, en wat omgezet in kpn kast, en aansluitpunt moet nog worden gemonteerd in meterkast. Als alles normaal verloopt zou dat deze morgen zijn afgerond. Ik laat het nog even weten hier. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan zie ik graag je bericht tegemoet ​@neutral! Het wordt een hele saga zo :-) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 15, 2026

Nou alles is aangesloten in de meterkast, alles is ook actief, kreeg ook gelijk e-mail bevestiging van de omzetting per vandaag 1 gb snelheid. Was in de veronderstelling dat ik nog glasvezel pakket zou krijgen met ander modem, maar heb begrepen van de monteur dat ik het V10 modem gewoon kan gebruiken. Wordt nog wel even uitdaging hoe dit in de meterkast te  plaatsen, maar ga ik later doen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ah beter ​@neutral! Succes met het aansluiten van het modem! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 15, 2026

Modem hangt in de meterkast. Speedtest geeft aan:

• 919 Mbps download
  • 805 Mbps upload
  • 4 ms ping
  • 0 ms jitter

Tevreden:-) eindelijk glasvezel:-) 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Beste ​@neutral de upload moet ongeveer gelijk zijn aan de download.

Bekabeld gemeten op 1 pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Zie verder onderstaande link voor aanvullende info:

• July 15, 2026

Mooi, dat is dan toch nog vrij vlot opgelost, of, even terugbladeren, 18 dagen.
Dat zien we wel eens anders.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 15, 2026

Mooi, dat is dan toch nog vrij vlot opgelost, of, even terugbladeren, 18 dagen.
Dat zien we wel eens anders.

Ja als je naar dit topic kijkt wel, maar problemen zijn er al veel langer geweest. Maar goed,  laat maar gaan

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 15, 2026

had nu meting 916/919, ben tevreden:-)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

had nu meting 916/919, ben tevreden:-)

Dat zijn inderdaad prima waardes. Fijn dat het is opgelost. Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!