Skip to main content
Vraag

Veranderen naar nieuwe abonnementevorm binnen contract

• August 30, 2025
  • 7 reacties
  • 105 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen omtrent het binnen contract het abonnement naar de nieuwe abonnementsvorm om te zetten.

momenteel heb ik de opties in het oude pakket:100/200/1000/4000

de nieuwe propositie heeft 100/200/500/1000/4000.

De 200 en 500 van de nieuwe abonnementsvorm hebben mijn interesse vanwege de +1 EUR prijs (extra tov 100mb). In mijn huidige abonnement zou dat 7,50 extra zijn voor 200 mb.

De 500 mb heeft ong. dezelfde prijs van momenteel de 200 mb in de oude propositie.

Ik heb wisselende reacties gekregen van de klantenservice. Twee keer kon het wel maar was het te vroeg en zou ik mijn korting verliezen. Toen ik het om wilde laten zetten kon het ineens niet.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 30, 2025

Je moet inderdaad contractvrij zijn om van abonnementsvorm te kunnen wisselen!

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

@Joep1965 ,

Dit schijnt maar deels het geval te zijn.

16 November aanstaande zou mijn Hussel 50 verlopen.

Omdat ik 3 maanden voor einde contract kon verlengen belde ik 18 augustus met KPN en vroeg om een abonnement wijziging naar Snel 100 Mbits, dat was geen probleem en kon meteen ingaan.

Dat betekende dat ik de 3 manden tot 16 november minder hoefde te betalen dan ik normaliter had moeten betalen.

Ik was daar eerlijk gezegd ook enigszins verbaasd over.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 31, 2025

@srna513006 dat kan wel inderdaad. Je hebt dan waarschijnlijk het bestaande abonnement verlengd maar met een hogere snelheid. ​@Sander vd P wil echter naar het tv+abonnement en dat kan niet.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 31, 2025

De snelheid van je internet en de extra pakketten kun je per maand veranderen ​@srna513006 
Niet het abonnement zelf.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Nee hoor, ik had een Hussel 50 abo welke enkele jaren geleden gratis naar 100 Mbits is opgewaardeerd en zonder TV abo

Dit was dus al een oude abonnementsvorm waar ik voor de overstap circa € 55,= per maand voor moest betalen.

Nu ben ik naar de nieuwste abonnementsvorm ‘Snel 100 Mbits’ + TV+ abo overgestapt en dat dus 3 maanden voor afloop Hussel 50.

Nu betaal ik de komende 12 maanden conform de huidige prijslijst € 42,50 per maand en dat scheelt nogal wat op jaarbasis, dus een goede tegemoetkoming voor bestaande klanten, toch?

• August 31, 2025

Nu ben ik naar de nieuwste abonnementsvorm ‘Snel 100 Mbits’ + TV+ abo overgestapt en dat dus 3 maanden voor afloop Hussel 50.

Nu betaal ik de komende 12 maanden conform de huidige prijslijst € 42,50 per maand en dat scheelt nogal wat op jaarbasis, dus een goede tegemoetkoming voor bestaande klanten, toch?

Die € 42,50 is voor alleen internet. Voor tv komt daar nog € 12,50 bovenop. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Uiteraard, maar mij ging het hoofdzakelijk om duidelijk te maken dat het wel degelijk mogelijk is om voor einde contract te vernieuwen en laten horen dat alleen Internet dan rondde € 12,= per maand goedkoper is