Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Ik woon met in totaal twee personen in een appartement waar al sinds jaar en dag een maximale internetsnelheid haalbaar is van slechts 20mpbs down- en 3mpbs uploadsnelheid. Nu vind ik dat, zeker met de huidige mogelijkheden en steeds zwaarder wordende programma’s en content, veel lager dan gewenst. Vooral nu we beiden thuis werken en ik veel download, zou ik op z’n minst 100mbps downloadsnelheid willen halen.

Om te controleren of een upgrade mogelijk was heb ik op het MijnKPN platform gekeken, maar hier werd aangegeven dat 20/3 echt de maximaal haalbare snelheid is op mijn adres.

Omdat ik in een flatgebouw woon, heb ik zelf geen zeggenschap over welke verbindingen allemaal mogelijk zijn. 

Nu is mijn brandende vraag: wie is er verantwoordelijk voor de internet infrastructuur in mijn gebouw? Moet ik dan bij de woningbouw zijn? Of moet ik dit met de VVE van het hele gebouw opnemen? Misschien ligt het aan de gemeente of de providers die nog geen verbeterde infra hebben aangelegd? 

Ik hoor graag wat jullie kijk hier op is, zodat ik weet met wie ik contact kan opnemen om de internetsnelheid in het hele gebouw te moderniseren.

Bij voorbaat dank!

 

Groetjes,

S.

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Ook hier 20 Mbit/s


Ik zie het inderdaad en er zit ook geen upgrade aan te komen. Is Ziggo niet leverbaar?


Ziggo levert hier niet inderdaad… Volgens mij ook geen andere providers, of in ieder geval geen snellere opties. Vandaar mijn vraag over naar wie ik dan moet om iets op gang te brengen :) 


Je kunt hier niemand voor verantwoordelijk stellen en eisen dat er een snellere verbinding komt. Dat kan gewoon niet. Niemand is aan u verplicht om voor sneller internet te zorgen ofzo. Het is zoals het is. De enige manier om op relatief korte termijn sneller internet te krijgen is verhuizen...


Hallo @Nick83  en @shlindhout , ik dacht dat T Mobile een zogenaamd 4G thuispakket aan biedt.

 


Hoi @shlindhout . Welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat die snelheden niet beantwoorden aan jouw/jullie wensen.  Zeker niet als je er met twee mensen veel gebruik van moet maken. 

Ooit is het koper netwerk door KPN aangelegd en geleidelijk aan verbeterd. Die verbetering gaat non-stop door en er zijn duizenden projecten in Nederland waarbij wijkcentrale ge-upgrade worden of koper vervangen door glasvezel.

Dit zal nog jaren in beslag gaan nemen en helaas heb ik geen inzage in de lange termijn planning. Het zou best kunnen dat er op termijn een snellere verbinding bij jou wordt gerealiseerd maar dat zal dan aangekondigd worden op de website die @Joep1965  hierboven al linkte. Je kunt dus die site in de gaten houden.

Verder zou je eens op https://www.kpnnetwerk.nl/ kunnen kijken . Je kunt daar een postcode check doen en je aanmelden om updates te ontvangen als jouw wijk/flat aan de beurt is.

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.